Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door lordyazos »

Vandaag gespeeld:

- Teothiuacan: Blijft toch een toppertje
- Coloma: Zeer leuk, maar niet vernieuwend. Maar zal wel altijd meespelen
- Kingdomino duel: Leuke variant
- Fox in the Forest: Leuk slagen spel voor 2
- Museum: Topper!

Afgelopen week nog extra gespeeld:

Sprawlopolis: BWa niet echt speciaal
Circle the wagon: Wel leuk, niet vernieuwend
Queenz: Leuk abstract spel
Hadara: TOP!
Walking in Burano: Leuke filler
Mandala: Leuk twee spelerspel
Paris City of light: Knap 2 spelerspel
De taveerne van de oude stad: Leuk spel
The magnificent: Leuk spel wil ik nog eens spelen
Afbeelding
zwafke
Meeple

Bericht door zwafke »

Viticulture via tabletopia, geweldig spel en tabletopia werkt uitstekend!
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Gisteren op spel geweest en veel (voor mij nieuwe) spellen gespeeld
- Azul
- Tikal
- Drop it
- Ra
- Unlock
- Calavero
- Crokinole
- Mysterium
- Santorini
- Century: Oosterse rijkdom

kortom topdag!
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door wennepen »

Hier kwam 7 wonders met beide uitbreidingen weer op tafel. Blijft toch een superfijn spel: makkelijk qua regels maar niet zo makkelijk gewonnen.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Spirit Island. Na mijn eerste ritual of terror hielden de Engelsen het voor gezien :D
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Eindelijk de eerste potjes Race for the Galaxy gespeeld. Wat een cool kaartspel zeg! Dat gaan we nog heel vaak spelen.

Wingspan Europese uitbreiding: meer vogels, meer balans, meer kleur. Wow!

Turmoil kickstarter binnen en gespeeld. In wisselende combi's met andere uitbreidingen. Alles bij elkaar wordt het spelen van Terraforming Mars een bijna epische ervaring. Werkelijk alles vind ik gaaf aan dat spel.
Afbeelding
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

Zaterdag voor de tweede keer U-boot gespeeld. Wat is dit toch een fantastisch spel.
Ik was de enige die hem een keer gespeeld had, gelukkig had de rest zich goed ingelezen in de regels en de eigen rol. We hebben nauwelijks nog dingen terug hoeven zoeken dus speelde lekker door. Desalniettemin toch nog zeker een uur of 4 bezig geweest, maar vloog voorbij.
Als je dingen moet overleggen vaar je lekker op real time, is alles voorbereid dan spoel je de tijd door naar het volgende event. Ook al is het een spel, je voelt echt die spanning bij een encounter, snel beslissen en in positie komen. En dan maar hopen dat het schot raak is. Zo niet dan maar knallen met het 88mm kanon. De euforie als je een boot laat zinken is ook echt dan... Komt ongetwijfeld niet in de buurt bij het echte werk, maar voor een simulatie doet ie het prima. Een van mijn dikke favorieten en zeker een aanrader voor mensen die van een beetje spanning houden. De app werkt perfect en is in dit geval echt naast noodzakelijk ook echt een toevoeging aan de beleving.
Gekey
Meeple

Bericht door Gekey »

Afgelopen weekend een aantal spellen gespeeld met mijn vriendin:
The Isle of Cats - 3x
Nieuwe kickstarter die niet zo lang geleden binnengekomen is. Erg leuke tile-laying game die snel speelt en veel keuzes biedt. Heeft ook een family mode met versimpelde regels waardoor deze denk ik zeer geschikt is als gateway game.

Maracaibo
We speelde Maracaibo voor de 3de keer. Ik vind het nog steeds een geweldige Pfister. Ik hoop binnenkort de campaign te starten met 4 spelers. Tot nu toe alleen nog met 2 spelers gespeeld.

Coimbra
Ook weer eens Coimbra uit de kast gehaald. We vinden het beide een erg leuk spel en de simpele regels zorgen ervoor dat het spel vlot speelt.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Gisteren meerdere koffies gebrouwen in Coffee Roaster. Een heerlijk ontspannen spel met leuke beslissingen, een vleugje push-your-luck en een gezonde dosis spanning. Echt een feest als je je koffie precies op smaak weet te krijgen! Dankzij alle subtiele nuances (voor welke powers ga ik, ga ik voor duplicate bonen, wanneer ga ik roosteren?) een aanrader voor iedere solo-speler.
Recent speelde ik...

Afbeelding
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Deze solospeler houdt niet van koffie :sick:, dus een spel over koffie brouwen laat ik aan me voorbij gaan :wink:

Gisteren het verlaten station gespeeld. Blijft leuk om een stroomkring te bouwen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Keyflower, wat was dat een tijd geleden. Ik heb spel niet, maar wat blijft dit een goed spel zeg!
Afbeelding
Jekro90
PIONier

Bericht door Jekro90 »

Niet gisteren, maar afgelopen weekend Haven gespeeld van Red Raven Games. Deze stond hoog op mijn lijstje onder de 2-spelers spellen. Heel mooi artwork en snel op tafel te leggen. Je battled op verschillende manieren om je tegenstander af te troeven en daarbij Shrines en gebieden te veroveren. Funfact aan het spel is dat je kaarten gedekt en open neer kunt leggen en weer weg kan halen zodat je tegenstander je niet altijd kan volgen.

Binnkort maar eens de geadvanceerde modules spelen welke meer diepgang aan het spel geven hopelijk! :thumbup:
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Jekro90 schreef: Niet gisteren, maar afgelopen weekend Haven gespeeld van Red Raven Games. Deze stond hoog op mijn lijstje onder de 2-spelers spellen. Heel mooi artwork en snel op tafel te leggen. Je battled op verschillende manieren om je tegenstander af te troeven en daarbij Shrines en gebieden te veroveren. Funfact aan het spel is dat je kaarten gedekt en open neer kunt leggen en weer weg kan halen zodat je tegenstander je niet altijd kan volgen.

Binnkort maar eens de geadvanceerde modules spelen welke meer diepgang aan het spel geven hopelijk! :thumbup:
De artefacts maken eht spel wat tactischer, maar het blijft hetzelfde manko houden. Lore tokens krijgen is leuk, maar havens zijn noodzakelijk.
Leuk spel hoor, en het speelt lekker snel (en ziet er prachtig uit), maar dat vindt ik toch een minpuntje.
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam gister voor het eerst Wingspan op tafel. Ik was een beetje bang dat het spel overhyped was, maar eerlijk is eerlijk: het is een heerlijke enginebuilder. Genoeg om over na te denken zonder je brain te burnen. Een blijvertje voor ons!
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Voor het eerst War Room op tafel. 8)