Leuk! Wat zijn voor jou "makkelijke scenario's"? Ik merk dat ik de standaard steden op level 1 wel kan beschermen maar level 2 en bijvoorbeeld Montreal level 1.5 was behoorlijk kansloos...helena schreef: Under falling skies : vorige week binnengekregen en inmiddels al aardig door hoe het werkt. Ik heb wel wat vragen/antwoorden op BGG moeten raadplegen, want sommige dingen waren me niet helemaal duidelijk. (hoe bijv. de robotdobbelstenen op het bord komen) . De makkelijkste scenario's win ik zonder moeite en zie uit naar wat nog komen gaat. Ik twijfel er niet aan dat ik me hier nog een poos uitstekend mee ga vermaken.
Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Gisteren speelde ik...
-
MickyS
- Garnaal
JeVo schreef: Waarom denk je dat?
Baude uitspraak op basis van 1 keer spelen hoor. Het spel speelt alsof 'alles klopt'. Speelduur, opzettijd, complexiteit, regels.
Eenzelfde gevoel die ik overhoud bij spelen van dergelijek klassiekers als Concordia en Tzolkin.
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Inderdaad op level 1 en roswell een keer op level 2, en de rest ga ik nog meemaken. Ik ben al blij dat ik weet hoe het werkt. Ik heb niet de illusie dat het zo makkelijk blijft gaan hoor, maar dat moet ook nietPura Vida schreef:Leuk! Wat zijn voor jou "makkelijke scenario's"? Ik merk dat ik de standaard steden op level 1 wel kan beschermen maar level 2 en bijvoorbeeld Montreal level 1.5 was behoorlijk kansloos...helena schreef: Under falling skies : vorige week binnengekregen en inmiddels al aardig door hoe het werkt. Ik heb wel wat vragen/antwoorden op BGG moeten raadplegen, want sommige dingen waren me niet helemaal duidelijk. (hoe bijv. de robotdobbelstenen op het bord komen) . De makkelijkste scenario's win ik zonder moeite en zie uit naar wat nog komen gaat. Ik twijfel er niet aan dat ik me hier nog een poos uitstekend mee ga vermaken.
-
SuSuQie
- Regenmaker
Gisteren speelde ik Castles of Mad King Ludwig the collectors edition

Ik werd overigens op gepaste afstand 2e 114-96-93-90
En die colossal edition mocht ik ook bewonderen. Die is echt huge en de kwaliteit van het 'karton' is heerlijk.

Ik werd overigens op gepaste afstand 2e 114-96-93-90
En die colossal edition mocht ik ook bewonderen. Die is echt huge en de kwaliteit van het 'karton' is heerlijk.
-
Pura Vida
- Kardinaal
... Savannah Park. Eindelijk uit in NL dankzij 999 en ook nog voor een redelijk zacht prijsje. Wat een onwijs relaxed en toch interactief schuifpuzzeltje is dit. Uitstekend materiaal ook en die precies passende spelersdoosjes zijn erg leuk. Hoe herspeelbaar dit spel is weet ik nog niet maar de eerste indruk is geweldig. Ik verloor mijn eerste potje tegen dochter van 8 die ik nooit had moeten voorrekenen dat 11 (dieren) maal 3 (meertjes) toch echt meteen 33 punten is. Hoe cool is dat.
-
Eis-T
- Grote Dienaar
Het 8ste potje Clank Legacy. Ik kan het spel trouwens van harte afraden. Als je Clank wilt spelen, speel dan 1 van de andere versies. Die zijn allen een stuk minder langdradig en beter gebalanceerd. En als je competatief en verhalend legacy spel wilt spelen kan ik The King's Dilemma warm aanbevelen. We moeten het eerste potje waarin het spannend wordt wie er gaat winnen nog meemaken, tot nu toe heeft dezelfde persoon ieder potje gewonnen, en meestal met meer punten dan de nummer 2 en 3 samen. Wonderbaarlijk genoeg ook door een flinke portie geluk met de random encounters van het verhaal-element. Zomaar even een 30 punten artefact in je schoot geworpen krijgen is geen uitzondering. Doordat het zo'n lang spel is geworden is er ieder potje wel een speler die er meer dan een half uur uitligt (door ofwel als eerste terug te zijn of als eerste opgegeten te worden). Kortom, er zijn genoeg mooie andere spellen die de 20 a 30 uur die deze campaign duurt een stuk meer waard zijn.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zeker dat je alles correct speelt ? Ik hoor bijna overal dat dit juist één van de betere/beste legacy's moet zijn ? Het is eigenlijk de eerste keer dat ik problemen met de balans hoor vernoemen.Eis-T schreef: Het 8ste potje Clank Legacy. Ik kan het spel trouwens van harte afraden. Als je Clank wilt spelen, speel dan 1 van de andere versies. Die zijn allen een stuk minder langdradig en beter gebalanceerd. En als je competatief en verhalend legacy spel wilt spelen kan ik The King's Dilemma warm aanbevelen. We moeten het eerste potje waarin het spannend wordt wie er gaat winnen nog meemaken, tot nu toe heeft dezelfde persoon ieder potje gewonnen, en meestal met meer punten dan de nummer 2 en 3 samen. Wonderbaarlijk genoeg ook door een flinke portie geluk met de random encounters van het verhaal-element. Zomaar even een 30 punten artefact in je schoot geworpen krijgen is geen uitzondering. Doordat het zo'n lang spel is geworden is er ieder potje wel een speler die er meer dan een half uur uitligt (door ofwel als eerste terug te zijn of als eerste opgegeten te worden). Kortom, er zijn genoeg mooie andere spellen die de 20 a 30 uur die deze campaign duurt een stuk meer waard zijn.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Ik heb zelf weliswaar nog maar twee potjes van de campaign gespeeld, maar ik herken de ervaring ook niet. Sowieso wat vreemd dat een speler er zo lang uitligt, met elke beurt vier blokjes trekken zou je toch je medespelers richting uitgang en/of graf moeten kunnen bewegen.dirk schreef:Zeker dat je alles correct speelt ? Ik hoor bijna overal dat dit juist één van de betere/beste legacy's moet zijn ? Het is eigenlijk de eerste keer dat ik problemen met de balans hoor vernoemen.Eis-T schreef: Het 8ste potje Clank Legacy. Ik kan het spel trouwens van harte afraden. Als je Clank wilt spelen, speel dan 1 van de andere versies. Die zijn allen een stuk minder langdradig en beter gebalanceerd. En als je competatief en verhalend legacy spel wilt spelen kan ik The King's Dilemma warm aanbevelen. We moeten het eerste potje waarin het spannend wordt wie er gaat winnen nog meemaken, tot nu toe heeft dezelfde persoon ieder potje gewonnen, en meestal met meer punten dan de nummer 2 en 3 samen. Wonderbaarlijk genoeg ook door een flinke portie geluk met de random encounters van het verhaal-element. Zomaar even een 30 punten artefact in je schoot geworpen krijgen is geen uitzondering. Doordat het zo'n lang spel is geworden is er ieder potje wel een speler die er meer dan een half uur uitligt (door ofwel als eerste terug te zijn of als eerste opgegeten te worden). Kortom, er zijn genoeg mooie andere spellen die de 20 a 30 uur die deze campaign duurt een stuk meer waard zijn.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Gisteren speelde ik Memoir ‘44, eigenlijk de hele week. Basis spel, solo. Speelt iemand dat nog wel eens? Ik heb er een AI voor geschreven, die is erg leuk.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Dit weekend speelde ik Brug naar de Hemel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waarom, maar ik vind het gewoon echt een leuk spel. Er wordt vaak geageerd dat het spel een grote (on)geluks factor heeft en ik heb het potje ook verloren omdat ik 1 ronde de belasting niet kon betalen juist vanwege een random gebeurtenis in mijn nadeel. Maar toch... ik heb er gewoon weer, zoals eigenlijk altijd, gewoon weer een leuke avond mee gehad. En daar draait het uiteindelijk toch allemaal om?
-
Nautilus
- Garnaal
Perseverance voor de eerste maal in chronicle mode (episode 1 en 2) gestart. De eerste twee (van de vier) spellen afgerond. De chronicle time en cards voegen een nieuwe dimensie over hoe je jouw factie wil ontwikkelen. Was wel goed om te zien dat het belang van de officiers steeds groter wordt.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ik vind deze ook heel leuk, en knap hoe de sfeer uit de boeken terugkomt. En ja, je kunt de nodige pech hebben als het noodlot je treft, maar dat past perfect in het verhaal.Lucky Jack schreef: Dit weekend speelde ik Brug naar de Hemel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waarom, maar ik vind het gewoon echt een leuk spel. Er wordt vaak geageerd dat het spel een grote (on)geluks factor heeft en ik heb het potje ook verloren omdat ik 1 ronde de belasting niet kon betalen juist vanwege een random gebeurtenis in mijn nadeel. Maar toch... ik heb er gewoon weer, zoals eigenlijk altijd, gewoon weer een leuke avond mee gehad. En daar draait het uiteindelijk toch allemaal om?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Deze ervaring van Eis-T klinkt niet zo best en ik snap dat dit zo kan worden beleefd. Bij ons won ook de ene speler aanzienlijk vaker dan de ander, maar is dat belangrijk? Ik speelde Clank Legacy niet zo competitief als een normaal potje Clank. Bij ons ging het meer om het ontdekken van de mogelijkheden, het beleven van de story en het plakken van de stickers. We maakten ook weleens bewust een story keuze, om het spel te laten vorderen, in plaats van het gauw uit te maken en met zekerheid de winnaar van het betreffende potje te zijn.Ugur schreef:Ik heb zelf weliswaar nog maar twee potjes van de campaign gespeeld, maar ik herken de ervaring ook niet. Sowieso wat vreemd dat een speler er zo lang uitligt, met elke beurt vier blokjes trekken zou je toch je medespelers richting uitgang en/of graf moeten kunnen bewegen.dirk schreef:Zeker dat je alles correct speelt ? Ik hoor bijna overal dat dit juist één van de betere/beste legacy's moet zijn ? Het is eigenlijk de eerste keer dat ik problemen met de balans hoor vernoemen.Eis-T schreef: Het 8ste potje Clank Legacy. Ik kan het spel trouwens van harte afraden. Als je Clank wilt spelen, speel dan 1 van de andere versies. Die zijn allen een stuk minder langdradig en beter gebalanceerd. En als je competatief en verhalend legacy spel wilt spelen kan ik The King's Dilemma warm aanbevelen. We moeten het eerste potje waarin het spannend wordt wie er gaat winnen nog meemaken, tot nu toe heeft dezelfde persoon ieder potje gewonnen, en meestal met meer punten dan de nummer 2 en 3 samen. Wonderbaarlijk genoeg ook door een flinke portie geluk met de random encounters van het verhaal-element. Zomaar even een 30 punten artefact in je schoot geworpen krijgen is geen uitzondering. Doordat het zo'n lang spel is geworden is er ieder potje wel een speler die er meer dan een half uur uitligt (door ofwel als eerste terug te zijn of als eerste opgegeten te worden). Kortom, er zijn genoeg mooie andere spellen die de 20 a 30 uur die deze campaign duurt een stuk meer waard zijn.
Dit heeft mijns inziens echt te maken met hoe je erin gaat/staat, als jij en je medespeler(s) erg fanatiek zijn en het puur om de winst van een potje draait, is dit (helaas) wellicht niet het spel voor jullie. Er zitten onmiskenbaar random story elementen in, naar mijn wel altijd met een forse investering. Om op jou voorbeeld van een random 30 artifact te reageren. Zoiets introduceren ze weleens na een stukje story, maar daarvoor moet je dan wel naar een enorm afgelegen plek, 10 geld betalen + een secret tome afleggen, ik noem maar iets. Naar mijn mening voelt het daarom totaal niet ongebalanceerd, hooguit onvoorspelbaar.
Wij vonden het in elk geval een fantastische ervaring, maar stonden er zo te horen ook anders in.
-
Eis-T
- Grote Dienaar
Bedankt voor de inhoudelijke reacties op Clank! Legacy. We doen inderdaad ook ons best om vooral op de verhaalkant van het spel te focussen, maar ook daar pakt onze runaway leader de grootste stukken taart. Waar ik al tevreden ben als ik 1 quest/potje weet te doen (lukt me vaker niet dan wel) rond hij er ieder potje 3 a 4 af. één van mijn medespelers is zojuist pas silver level geworden, terwijl mr. runaway al klaar is met goud en daar al een aantal extra vinkjes heeft staan. Het overheersende gevoel blijft dat drie van ons zitten toe te kijken hoe een vierde het spel zit te doen, met name in het laatste uurtje wanneer al duidelijk is dat de voorsprong weer onoverbrugbaar is wordt dat vervelend. Een tactiek die we geprobeerd hebben is om wat eerder terug te gaan met een goedkoop artefact en te hopen dat de draak toeslaat wanneer hij ondergronds is, maar dat is tot zoverre niet gelukt. Zeker omdat het spel weinig kansen biedt om elkaar dwars te zitten, of om de nr. 2 te helpen. Op dit punt zien we het namelijk als een 1 tegen 3 spel: als we het voor elkaar krijgen dat mr runaway niet alle missies wint dan zien we dat als een mijlpaal.
Het kan ook zijn dat ik gewoonweg verwend geraakt ben met andere legacy spellen. De pandemic legacy's, de TIME-stories serie, forgotten waters, Gloomhaven, my city, king's dilemma. Allemaal hebben we ze van kop tot staart met het grootste plezier uitgespeeld.
Waar het 'm in zit denk ik is dat basis-Clank een prima genoeg spel is van een uur, met een flinke luck factor. maar dat maakt niet zo uit omdat het ook zo weer voorbij is. Je probeert wat, en afhankelijk van hoe de draak zich gedraagt ga je diep of ondiep. Maar als fundament voor een legacy ervaring is het gewoonweg niet geschikt. Ik zou nooit een Star Realms Legacy of een Deep Sea Adventure Legacy spelen, en clank is welbeschouwd een combinatie van beide spelmechanieken.
Het verhaal-element zit ons eigenlijk in de weg. Als dat ontbrak hadden we waarschijnlijk de leider gefeliciteerd met zijn overwinning en komende week een ander spel op tafel gelegd. Maar nu voelt het alsof we het verhaal af moeten maken.
Het kan ook zijn dat ik gewoonweg verwend geraakt ben met andere legacy spellen. De pandemic legacy's, de TIME-stories serie, forgotten waters, Gloomhaven, my city, king's dilemma. Allemaal hebben we ze van kop tot staart met het grootste plezier uitgespeeld.
Waar het 'm in zit denk ik is dat basis-Clank een prima genoeg spel is van een uur, met een flinke luck factor. maar dat maakt niet zo uit omdat het ook zo weer voorbij is. Je probeert wat, en afhankelijk van hoe de draak zich gedraagt ga je diep of ondiep. Maar als fundament voor een legacy ervaring is het gewoonweg niet geschikt. Ik zou nooit een Star Realms Legacy of een Deep Sea Adventure Legacy spelen, en clank is welbeschouwd een combinatie van beide spelmechanieken.
Het verhaal-element zit ons eigenlijk in de weg. Als dat ontbrak hadden we waarschijnlijk de leider gefeliciteerd met zijn overwinning en komende week een ander spel op tafel gelegd. Maar nu voelt het alsof we het verhaal af moeten maken.
-
Iris_
Afgelopen week voor het eerst Bunny Kingdom en De lampionnen van Lanzhou gespeeld. Bunny Kingdom was zoals ik al had gedacht een leuk spel. Willekeurig, omdat je niet weet of de juiste kaarten voorbij gaan komen en vanwege de bonuskaarten die pas op het einde worden getoond. Desondanks een vlot en origineel spel om te spelen. Aangenaam verrast door De lampionnen van Lanzhou. Gekocht om met mijn dochter te spelen, viel erg in de smaak.