Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Lucky Jack »

Gisteren speelde ik Wingspan met mijn vrouw waarin ik niet alleen sinds lange tijd weer eens won, maar ook een nieuwe topscore van 125 neerzette. 8)
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Lucky Jack schreef: Gisteren speelde ik Wingspan met mijn vrouw waarin ik niet alleen sinds lange tijd weer eens won, maar ook een nieuwe topscore van 125 neerzette. 8)
Lekkere score!
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Lucky Jack schreef: Gisteren speelde ik Wingspan met mijn vrouw waarin ik niet alleen sinds lange tijd weer eens won, maar ook een nieuwe topscore van 125 neerzette. 8)
Nice! Met of zonder uitbreidingen? :)
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Gisteren speelde ik pendulum.
Dit spel is realtime, en wat je kunt doen wordt bepaalt door zandlopers. Ik ben volkomen ongeschikt voor dit spel, Ik miste elke vorm van overzicht of gevoel van controle. Leuk om eens te proberen, maar wmb verschrikkelijk :D
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Joel22 schreef:
Met alle kaarten van Europa, Oceanië en Azië op het speelbord van Oceanië.

De score is wat vertekend, want het 1e rondedoel was 'geen rondedoel' (ik trek de rondedoelen willekeurig) waardoor ik 3 rondes lang dus ook 1 extra beurt had. Maar daarnaast ook gewoon lekker gescoord met de missiekaarten (21 punten) en ik wist ook de overige 3 einde rondedoelen te winnen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef: Gisteren speelde ik pendulum.
Dit spel is realtime, en wat je kunt doen wordt bepaalt door zandlopers. Ik ben volkomen ongeschikt voor dit spel, Ik miste elke vorm van overzicht of gevoel van controle. Leuk om eens te proberen, maar wmb verschrikkelijk :D
Die timers waren voor mij al reden niet eens aan Pendulum te beginnen. Lijkt me inderdaad vreselijk. Dat gebrek aan controle en overzicht ook goed kunnen uitpakken, bleek gisteren bij Libertalia, met zijn zessen. Een foutenfestival met tal van verkeerde inschattingen. Ik probeerde echt de goeie piraten te kiezen, maar wat een slachting werd het elke keer op dat eiland. Hilarisch.
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Lucky Jack schreef:
Joel22 schreef:
Met alle kaarten van Europa, Oceanië en Azië op het speelbord van Oceanië.

De score is wat vertekend, want het 1e rondedoel was 'geen rondedoel' (ik trek de rondedoelen willekeurig) waardoor ik 3 rondes lang dus ook 1 extra beurt had. Maar daarnaast ook gewoon lekker gescoord met de missiekaarten (21 punten) en ik wist ook de overige 3 einde rondedoelen te winnen.
Leuk :). En mooie scores voor je missiekaarten vind ik altijd erg leuk om hoog op te scoren.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Gisteren speelde ik Earth.
Ik vond het heel fijn dat het spel zo lekker snel speelt. Er is zo goed als geen downtime want elke beurt speelt iedereen. De variabiliteit is ook dik in orde met het grote aantal eiland-, klimaat- en ecosysteemkaarten. En natuurlijk sowieso het enorme aantal kaarten in het spel.
Ik vind het fysieke van het spel ook leuk (torentjes bouwen, blokjes (ver)plaatsen.
Toch is het niet een spel voor mij. Ik merk dat elke keer bij tableau-builders, zo ook bij Earth. Ik hou ervan om tijdens het spelen de hele spelstatus goed te kunnen overzien. Weten waar ik ongeveer sta. Het is in Earth onmogelijk om iedereens tableau in de gaten te kunnen houden, en dat is voor mij persoonlijk een reden om het spel minder leuk te vinden.

tl;dr
Goed spel, maar niet voor mij
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef: Gisteren speelde ik Earth.
Ik vond het heel fijn dat het spel zo lekker snel speelt. Er is zo goed als geen downtime want elke beurt speelt iedereen. De variabiliteit is ook dik in orde met het grote aantal eiland-, klimaat- en ecosysteemkaarten. En natuurlijk sowieso het enorme aantal kaarten in het spel.
Ik vind het fysieke van het spel ook leuk (torentjes bouwen, blokjes (ver)plaatsen.
Toch is het niet een spel voor mij. Ik merk dat elke keer bij tableau-builders, zo ook bij Earth. Ik hou ervan om tijdens het spelen de hele spelstatus goed te kunnen overzien. Weten waar ik ongeveer sta. Het is in Earth onmogelijk om iedereens tableau in de gaten te kunnen houden, en dat is voor mij persoonlijk een reden om het spel minder leuk te vinden.

tl;dr
Goed spel, maar niet voor mij
Mooie! Geen tableaubuilders voor jou dus, lijkt het. Hoewel mijn eigen ervaring is dat juist bij tableaubuilders het meerdere potjes duurt voordat je goed kan gaan zien waar andere spelers mee bezig zijn en wat dat moet betekenen voor je eigen acties. In het begin is het gewoon teveel allemaal, zeker met zoveel kaarten in het spel, en focus je vooral op je eigen bordje/tableau/kaarten. Anyway, echt leuk, dit soort berichtjes.

O ja, wat speelde ik zelf eigenlijk gisteren? Roll for the galaxy. Zoals elke dag eigenlijk sinds onze aankoop een paar weken geleden. Wat een leuke verslaving, dat dobbelen in de ruimte. En van de weeromstuit komt Race ineens ook weer vaak op tafel.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Pura Vida schreef: Mooie! Geen tableaubuilders voor jou dus, lijkt het. Hoewel mijn eigen ervaring is dat juist bij tableaubuilders het meerdere potjes duurt voordat je goed kan gaan zien waar andere spelers mee bezig zijn en wat dat moet betekenen voor je eigen acties.
Dat klopt helemaal, maar goed overzicht op waar iemand anders punten op gaat scoren/mee bezig is/heeft liggen voor de fauna-kaarten is niet snel en makkelijk overzichtelijk.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:Mooie! Geen tableaubuilders voor jou dus, lijkt het. Hoewel mijn eigen ervaring is dat juist bij tableaubuilders het meerdere potjes duurt voordat je goed kan gaan zien waar andere spelers mee bezig zijn en wat dat moet betekenen voor je eigen acties.
Dat klopt helemaal, maar goed overzicht op waar iemand anders punten op gaat scoren/mee bezig is/heeft liggen voor de fauna-kaarten is niet snel en makkelijk overzichtelijk.
We gaan het meemaken als die NL versie er is. Intussen heb jij het toch maar mooi al gespeeld.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Gisteren Horrified gespeeld. Nu heb ik niet veel met horror thema's, maar wel met coöperatieve spellen en deze speelde vrij aangenaam en luchtig. Met 5 hebben we de monsters verslagen.

Daarna kwam de luxe versie van Ra op tafel. Het was al weer 5 jaar geleden dat ik Ra had gespeeld, want ik heb hem zelf ook in de kast staan. De luxe versie die een mede speler bij zich had koste met liefst 85 euro, terwijl ik mijn Ravensburger versie ooit voor 5 euro heb overgenomen. Maar wat is de luxe versie mooi zeg. Alles is van hout (ook de stukken die je moet trekken). De punten zijn van metaal en ook de dood is prachtig, dus ik snap hem als fan van Knizia wel dat hij dit spel heeft gekocht.
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Gistere een steeds groter game event op mijn werk, met veel bring your own bordgames.
Tijd voor spelevangelie, zieltjes winnen.
Dus heb ik uitgelegd en gespeeld:
Crew
Soms denk je dat iedereen toch weet hoe slagenspellen werken, maar nee, dus was dit nog niet een makkelijke.

Cant stop
Geleend van de buurtafel. Kijk daar kan iedereen gauw aan meedoen. Altijd leuk om de durfals tegen de op zekerspelenden te zien strijden.

Cloud 9
Voorloper van celestia. Ook push your luck, maar dan met zijn allen in een ballonmandje.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gister het laatste hoofdstuk van Lord of the rings - Journeys in Middle-Earth gespeeld. Vorige week was ik een weekje vrij, daardoor heb ik in bijna 2 weken het spel uitgespeeld... :crazy: Het was een mooie beleving!
We've got a winner!
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Het was weer tijd om een dungeon crawler te spelen. Dit keer was het de beurt aan Machina Arcana. De handleiding is soms onduidelijk, maar met de player reference op BGG wordt alles snel duidelijk. Het spel speelt lekker vlot. Er is veel actie en ook lastig om de scenario's te winnen.

Deze komt zeker weer op tafel.