Wegomleiding spel

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Gorgonzola
PIONier

Wegomleiding spel

Bericht door Gorgonzola »

Voor surprise wil ik voor een maat van mij een simpel spel maken. Hij werkt als vakman verkeersmaatregelen en dat komt er op neer dat hij omleidingen uitzet.

Zelf had ik het idee om een wegenkaart van Eindhoven te kopen als spelbord. Zijn huis is hierbij het vertrekpunt en het kado het eindpunt. Natuurlijk komt hij op zijn weg omleidingen tegen zodat het even duurt voordat hij op het eindpunt aankomt.

Zelf had ik het idee om vragen te maken en bij een goed antwoord de juiste route te laten volgen en bij een verkeerd antwoord een omleiding te laten volgen. Alleen het nadeel is dat hij bij alleen goede antwoorden zo klaar is en bij veel foute antwoorden zeker gaat verdwalen. Het is op deze manier ook niet zo dat hij makkelijk weer naar het goede punt gaat.

Voorbeeld:
Hij komt op een kruising en krijgt een vraag. Bij een goed antwoord gaat hij rechtstreeks van punt A naar punt B. Bij een fout antwoord gaat hij van punt A naar punt C, maar moet dan uiteindelijk weer terug naar punt B.

Bij veel foute antwoorden ga je dan bijvoorbeeld van A -> C -> D -> E -> F, maar dan is het wel ver weg om weer terug te gaan naar punt B.

Heeft iemand een goed idee hoe ik dit kan voorkomen of een compleet ander idee (dus geen vragen) over hoe ik het zou kunnen aanpakken?

Alvast bedankt!
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Wegomleiding spel

Bericht door syroit »

Als je vragen genoeg kan bedenken, moet het niet al te moeilijk zijn. Je moet wel een set vragen hebben die eigen niet fout kunnen gaan :lol:

Hieronder heb ik even een diagrammetje gemaakt, die altijd uitkomt bij de finish.

Groene pijl is een goed antwoord, rode pijl fout.
De kortste weg in mijn voorbeeld is 4 goede antwoorden, de langst weg is 7.

Zoals ik al zei: de vragen reeks in D moeten vragen zijn die eigenlijk te makkelijk zijn.
Natuurlijk kan je deze reeks zover uitbreiden als je wilt, zowel verticaal als horizontaal.
Bijlagen
diagram.jpg
(54.2 KiB) 300 keer gedownload
Gorgonzola
PIONier

Re: Wegomleiding spel

Bericht door Gorgonzola »

syroit schreef:Als je vragen genoeg kan bedenken, moet het niet al te moeilijk zijn. Je moet wel een set vragen hebben die eigen niet fout kunnen gaan :lol:

Hieronder heb ik even een diagrammetje gemaakt, die altijd uitkomt bij de finish.

Groene pijl is een goed antwoord, rode pijl fout.
De kortste weg in mijn voorbeeld is 4 goede antwoorden, de langst weg is 7.

Zoals ik al zei: de vragen reeks in D moeten vragen zijn die eigenlijk te makkelijk zijn.
Natuurlijk kan je deze reeks zover uitbreiden als je wilt, zowel verticaal als horizontaal.
Dank je! Mooi schema en zeker een tip waar ik wat mee kan. :D
Plaats reactie