Noorderspel 2008

Een leuke beurs in Noord-Nederlandse regionen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dierik
Erelid

Noorderspel 2008

Bericht door Dierik »

Goed nieuws voor de spelliefhebbers in Noord-Nederland.
Noorderspel 2008 in Groningen zal dit jaar voor het eerst op twee dagen gehouden worden namelijk op 15 en 16 maart.

Houdt de website http://www.noorderspel.nl/ in de gaten voor nieuws over deze beurs.

Voorlopig weet men te melden dat de zaterdag vooral op toernooien en kinderen gericht zal zijn en de zondag op de "oudere" bordspelliefhebber.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Er is (eindelijk) een update geweest en er is wat meer info bekend geworden:

De toernooien die gehouden worden zijn:

- Warhammer
- Warmachine
- Pokemon
- Mech Warior
- Kolonisten van Catan
- Magic

Sponsors van deze tweedaagse beurs zijn 999-games en PS-games.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Openingstijden van de beurs zijn van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Demonstraties van bord- en kaartspellen:
op meer dan 30 tafels speldemonstraties van de volgende bedrijven:

- PS-games
- 999 games
- Boosterbox
- Family Games
- Jumbo
- Ravensburger
- Tantrix
- The Game Master
- Zonnespel
- Eggert Spiele (Dld)

Verkoopstands van bord- en kaartspellen:

- Eternal War – bordspellen en miniaturen
- Family Games – bordspellen
- Tweedehandsspelletjes – bordspellen
- Tantrix – tantrixspel
- WirWar – bord- en kaartspellen

Demonstraties van Role Play Games:

- Atilla – LARP dungeon system
- D&D table top

Demonstraties Table Top Wargaming:

- Flames of War – 15 mm WOII
- Freakin New Guy – 20 mm Vietnam ’67-‘68

Het programma ziet er wat mij betreft indrukwekkend uit :D . Met name de aanwezigheid van Eggert Spiele is verrassend.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Van de site van Noorderspel:

Hodin komt ook naar Noorderspel.

"De beursvloer is al aardig vol maar er kan nog meer bij dachten Chris en Ingrid, onze accountmanagers. Vandaar dat ze afgelopen vrijdag een nieuwe belronde deden langs allerlei nieuwe en oude contacten. En waarom ook eigenlijk niet. Hoemeer zielen, hoe meer vreugd. En blij waren we dan ook met de toezegging van Hodin om ook op Noorderspel langs te komen. Een leuk bedrijf met leuke spellen. En een vogeltje fluisterde in mijn oor dat er nog meer verassingen in het vat zitten. "
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik kan bij deze melden dat ook QWG aanwezig zal zijn op Noorderspel met vier tafels. Sander (cab hier op het forum) en zijn lieftallige vriendin nemen op zondag de honeurs waar, zelf ben ik er met nog iemand op de zaterdag te vinden.

Gedemonstreerd zullen worden: Amyitis, El Capitan, Yspahan en een nog nader te bepalen vierde titel.

Houdt ook de website dit weekend in de gaten want ik begreep van de projectleider van Noorderspel dat er nog meer uitgevers zich hebben aangemeld :D

De beurs is overigens gratis toegankelijk dus ik zou zeggen komt allen. Dit initiatief verdiend alle steun.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De website is weer geupdate en naast de komst van QWG wordt ook de komst van Goliath en Identity Games aangekondigd.

Ik krijg steeds meer bewondering voor de organisatie die volgens mij ondertussen zowat elke Nederlandse uitgever heeft weten te strikken :D .

Wie weet wordt Noorderspel op termijn de voorjaarsbeurs in spellenland.
cab
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door cab »

Ziet er goed uit en we hebben er zin in, dus kom allemaal even langs 8)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Op de Ducosimbeurs van 8 maart lagen flyers die er vrij professioneel uitzagen. Full-colour en op stevig papier. Wat mij betreft wederom een signaal dat deze beursorganisatie goed bezig is :D .

De slogan "De grootste spellenbeurs van NoordNederland" ontlokte bij een niet nader te benoemen forumlid :wink: de opmerking dat Zwolle (Spellenspektakel) blijkbaar niet tot NoordNederland gerekend wordt.

Tja, waar begint het Noorden van Nederland, voor sommige Zuiderlingen misschien al boven de grote rivieren :lol:
Jerome
Critico
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Dierik schreef:Tja, waar begint het Noorden van Nederland, voor sommige Zuiderlingen misschien al boven de grote rivieren :lol:
Om precies te zijn: boven de Maas.
:wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Dierik schreef: Tja, waar begint het Noorden van Nederland, voor sommige Zuiderlingen misschien al boven de grote rivieren :lol:
Een collega met wortels in Maastricht noemt iedereen boven Geleen al Hollanders.

(En ik hoor 'm daarbij denken..... "het is een kwestie van geduld......".
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Noorderspel maakt op haar website bekend dat men vanaf 2009 naar een grotere locatie uit zal wijken: Het Noorderpoortcollege in de Euroborg.

Deze locatie biedt voldoende mogelijkheden om de groeiambities van de organisatie te waarborgen.
Haggis
Uno

Bericht door Haggis »

DragonDice.be komt a.s. zondag ook op Noorderspel demo's geven.

Heb je nog DragonDice?? Maak een leger van 36 health en kom spelen!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Vandaag was het dan eindelijk zover. Dag n van Noorderspel. Ik was daar aanwezig namens QWG en demoode daar samen met Corine Yspahan, Amyitis, Vorsten van Florence en El Capitan.

Noorderspel had een een heel net programmaboekje gemaakt met plattegrond en info over de aanwezige standhouders en de toernooien. Dit zag er wat mij betreft beter uit dan wat we de laatste keer bij het spellenspektakel kregen.

Aanwezige uitgevers: Family Games, Zonnespel, Jumbo, Ravensburger (gedemoot door Rabenhaupt zelf en niet door spelgroep Phoenix), Tantrix, Ps-Games, The Gamemaster, Goliath, 999 Games, Eggertspiele en QWG.

Boosterbox en Hodin zouden alleen zondag komen en die heb ik dus niet gezien.

Verder verkoopstands van Family Games, Goliath, Wirwar, een tweedehandsspelletjeszaak en Eternal War.

Uiteraard was er ook ruimte voor LARP en Wargames maar aangezien dat niet echt mijn ding is heb ik daar weinig aandacht aan geschonken.

Van 10 tot 11 was het vrij rustig maar daarna begon het langzaam maar zeker gezellig druk te worden. Rond de middag hadden we continue twee tafels bezet en vanaf 14:00 uur werden dat er drie en van 15:00 tot 17:00 zelfs vier. Van de organisatie hoorde ik om 16:00 uur dat er tot dat moment ruim 600 bezoekers waren geteld. Dit was iets beneden wat men had gehoopt (800 personen) maar biedt zeker perspectief voor volgend jaar.

Er was een prima catering met vooroorlogse prijzen. Wat dacht je van een kop koffie voor EUR 0,50 of een slaatje voor EUR 0,75 :shock: . Ik denk dat je bij Ducosim het drievoudige neertelt.

Veel positieve reacties op de spellen gehad en dat is altijd leuk om te horen. Vooral Yspahan kreeg zeer enthousiaste reacties. Iedereen die het speelde wilde het onmiddelijk aanschaffen. Daar was bij Wirwar de gelegenheid voor dus ik denk dat die goede zaken hebben gedaan.

Verder een leerzaam gesprek met Boes van dit forum gehad. Hij gaf als bestuurslid van Ducosim aan dat het voor Ducosim steeds moeilijker wordt om de organisatie van de Ducosimbeurzen kostendekkend te maken :cry: . Laten we dus ook niet vergeten Ducosim te steunen en wellicht suggesties aan te dragen voor een andere locatie.

Aan het eind van de dag kwam Ingrid namens de organisatie langs en vroeg of alles naar tevredenheid gegaan was en of we nog wat wilden meeten na afloop. Op de eerste vraag heb ik bevestigend, op de tweede ontkennend gereageerd.

Rest mij nog een kleine anekdote te vertellen die Corine en mij vandaag overkwam:

Corine had voor de diverse kleine onderdelen van Amyitis en Yspahan een aantal lege (en uiteraard schone) frietbakjes meegenomen. Daar deed ze keurig het spelmateriaal per speler in.

Halverwege de middag kwamen een drietal jongelui Amyitis spelen en bestelden halverwege wat snacks bij de catering. Jullie voelen hem misschien al aan....... in dezelfde witte frietbakjes.

Aan het eind van het spel ruimden ze uiteraard keurig hun rommel op, maar n persoon nam in zijn haast helaas ook een bakje met spelonderdelen mee en kiepte deze in een prullebak.

Helaas voor ons viel ons aan het eind van de dag pas op dat we alle blauwe onderdelen mistten :oops: . Ik hoop dus maar niet dat QWG ons hoofdelijk aansprakelijk gaat stellen voor het verlies van deze spelonderdelen want anders kan ik mijn demovergoeding wel schudden.

Tot zover dag n van Noorderspel. Misschien dat iemand anders nog aanvullingen heeft of wellicht iets over dag twee weet te melden.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Inderdaad een leuke en gezellige beurs. Prettig om te zien dat er veel uitgevers waren. Misschien iets te dicht op de Ducosim beurs van vorige week. Zag althans weinig bekende gezichten maar die kunnen net zo goed op de zondag zijn geweest. Zaterdag was vooral een familiedag.
Je kon overal makkelijk aanschuiven.
De collectie bij de verkopers vond ik niet zo heel uitgebreid. Dit had wat groter kunnen zijn. De beurs is in ieder geval zeer laagdrempelig door de entree gratis te stellen en de catering goedkoop te houden. Pluimpje voor de organisatie!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Van de organisatie kreeg ik zojuist de officile bezoekersaantallen door: zaterdag 618 en zondag 632 bezoekers maakt totaal 1250 bezoekers.

Als je dat vergelijkt met SPEL 2007 die respectievelijk 677 en 1222 bezoekers trok over twee dagen is men in Groningen op de goede weg :D.
Gesloten