Welke Essen aankoop valt tot nu toe het meeste in de smaak ?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Welke Essen aankoop valt tot nu toe het meeste in de smaak ?
Zoals de titel al vermeld :
- Welke Essen aankoop vond jij tot nu toe de beste aankoop en waarom ?
- Was het iets dat je vooraf gepland had of iets totaal onverwacht ?
- Is er iets waarvan je spijt hebt dat je het niet hebt meegenomen of juist wel ?
- Welke Essen aankoop vond jij tot nu toe de beste aankoop en waarom ?
- Was het iets dat je vooraf gepland had of iets totaal onverwacht ?
- Is er iets waarvan je spijt hebt dat je het niet hebt meegenomen of juist wel ?
Laatst gewijzigd door dirk op zo 16 nov 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Labels:
- KeesK
- Hazelnoot Ridder
Re: Welke Essen aankoop valt tot nu toe het meeste in de sma
Zeker Imperial Settlers. Ook tot nu toe het meest gespeeld. Ik kijk nu al uit naar de op handen zijnde uitbreiding, want ik verwacht dat ik dit nog vaak ga spelen.
7 wonders Babel is voor mij tot nu toe de beste uitbreiding van 7 wonders, dus die is ook een vette aanwinst van deze essen.
De kleine tegenvaller is King of New York, maar dan alleen maar omdat anderen het spel niet zo veel diggen als ik haha.
Spijt is een groot woord maar ik vind five tribes erg lekker spelen. Ik heb m op essen 3 keer gespeeld met veel plezier. De prijs was het enige dat mij tegen hield. Maar kans is groot dat die (tweede hands) in mijn bezit gaat komen.
Maar vooralsnog ligt er een hoop ingespeeld te zijn in de kast.
7 wonders Babel is voor mij tot nu toe de beste uitbreiding van 7 wonders, dus die is ook een vette aanwinst van deze essen.
De kleine tegenvaller is King of New York, maar dan alleen maar omdat anderen het spel niet zo veel diggen als ik haha.
Spijt is een groot woord maar ik vind five tribes erg lekker spelen. Ik heb m op essen 3 keer gespeeld met veel plezier. De prijs was het enige dat mij tegen hield. Maar kans is groot dat die (tweede hands) in mijn bezit gaat komen.
Maar vooralsnog ligt er een hoop ingespeeld te zijn in de kast.
Laatst gewijzigd door KeesK op zo 16 nov 2014, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Leuk topic!
Mijn persoonlijke Essen hit is Pandemic the cure.....ik vind het echt een heel tof spel. Zelfde gevoel als z'n groet broer maar dan iets luchtiger.
Ik had deze wel hoog op mijn wishlist staan maar had niet verwacht dat het DE topper zou worden. Ik had verwacht dat ik Pandemic Contagion leuker zou vinden en makkelijker met mijn familie zou kunnen spelen maar dat is toch niet het geval (ik heb Contagion wel ook gekocht). Ik kijk er nog heel erg naar uit om Ancient terrible things te spelen, die is helaas nog niet op tafel gekomen (net als Abyss en Realm of wonder).
De grootste tegenvaller op de beurs was Bania.....wat een stom spel zeg....geen interactie, steeds maar op elkaar wachten....heel saai!
Wat mis ik na Essen...eigenlijk niks in het bijzonder....ik had graag Viceroy gehad maar die was al snel uitverkocht, blijft wel op mijn wishlist staan. Verder heb ik net Rahdo runs through Alchemists gezien en ondanks dat ik had verwacht dat dit spel niks voor mij zou zijn lijkt ie meer ERG gaaf! Wat een mooi spel, ziet er prachtig uit en lijkt goed in elkaar te zitten. Echter niet direct een voor op mijn wishlist want geen idee met wie ik dat zou moeten spelen. Maar op mijn "want to play" lijstje gaat ie zeker!
Mijn persoonlijke Essen hit is Pandemic the cure.....ik vind het echt een heel tof spel. Zelfde gevoel als z'n groet broer maar dan iets luchtiger.
Ik had deze wel hoog op mijn wishlist staan maar had niet verwacht dat het DE topper zou worden. Ik had verwacht dat ik Pandemic Contagion leuker zou vinden en makkelijker met mijn familie zou kunnen spelen maar dat is toch niet het geval (ik heb Contagion wel ook gekocht). Ik kijk er nog heel erg naar uit om Ancient terrible things te spelen, die is helaas nog niet op tafel gekomen (net als Abyss en Realm of wonder).
De grootste tegenvaller op de beurs was Bania.....wat een stom spel zeg....geen interactie, steeds maar op elkaar wachten....heel saai!
Wat mis ik na Essen...eigenlijk niks in het bijzonder....ik had graag Viceroy gehad maar die was al snel uitverkocht, blijft wel op mijn wishlist staan. Verder heb ik net Rahdo runs through Alchemists gezien en ondanks dat ik had verwacht dat dit spel niks voor mij zou zijn lijkt ie meer ERG gaaf! Wat een mooi spel, ziet er prachtig uit en lijkt goed in elkaar te zitten. Echter niet direct een voor op mijn wishlist want geen idee met wie ik dat zou moeten spelen. Maar op mijn "want to play" lijstje gaat ie zeker!
-
dirk
- Elfenkoning
Beste aankoop : Bij mij is dat ontegensprekelijk Ancient terrible things. Een fantastisch leuk dice-placement game waarbij je op expeditie gaat in de jungle en aldaar verschillende ancient secrets & terrible things (monsters) tegenkomt die je dmv dice placement kan verslaan. Gelukkig bepaalt het dobbelgeluk het hele spel niet want elke worp kan je eventueel gebruiken om aan fiches of kaarten te komen die je op je volgende expedities kan gebruiken. In het begin is het soms zelf verstandig om een terrible thing niet te verslaan, waardoor je wel punten laat schieten, maar geen strafpunten krijgt en een hoop fiches of kaarten te bemachtigen.
+ punten :
- prachtig artwork
- speelt fantastisch weg met 2,3 of 4 spelers
- zeer goede interactie met je medespelers
- geen al te lange speelduur (ong 1,5 uur met 4)
- punten :
- voor sommige het te donkere speelbord, hoewel het mij absoluut niet stoort
- geluksafhankelijk maar vind ik zeer beperkt omdat je je dobbelstenen dmv kaarten en fiches kunt veranderen en omdat je altijd iets nuttig krijgt
Vooraf gepland ?
Ja, een filmpje bekeken van Rahdo en meteen verkocht, gebeurt wel meer met Rahdo
Spijt ?
Niet onmiddellijk hoewel ik Sail to India ook wel zeer goed vond, slechts 7€ maar reeds gekocht door drie van mijn vaste medespelers dus bewust links laten liggen om die reden.
Valley of the kings misschien ook wel maar was uitverkocht toen ik er aan kwam
+ punten :
- prachtig artwork
- speelt fantastisch weg met 2,3 of 4 spelers
- zeer goede interactie met je medespelers
- geen al te lange speelduur (ong 1,5 uur met 4)
- punten :
- voor sommige het te donkere speelbord, hoewel het mij absoluut niet stoort
- geluksafhankelijk maar vind ik zeer beperkt omdat je je dobbelstenen dmv kaarten en fiches kunt veranderen en omdat je altijd iets nuttig krijgt
Vooraf gepland ?
Ja, een filmpje bekeken van Rahdo en meteen verkocht, gebeurt wel meer met Rahdo
Spijt ?
Niet onmiddellijk hoewel ik Sail to India ook wel zeer goed vond, slechts 7€ maar reeds gekocht door drie van mijn vaste medespelers dus bewust links laten liggen om die reden.
Valley of the kings misschien ook wel maar was uitverkocht toen ik er aan kwam
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Ohja...Five tribes is er ook een die ik heb laten liggen vanwege de prijs maar die er wellicht nog eens komt...goed spel!
En King of New York voor mij persoonlijk wel een beetje een tegenvaller dus blij dat ik die niet gekocht heb. Niet heel stom hoor.....maar ik vind KOT leuker dus ben wel blij dat ik die niet heb gekocht.
En King of New York voor mij persoonlijk wel een beetje een tegenvaller dus blij dat ik die niet gekocht heb. Niet heel stom hoor.....maar ik vind KOT leuker dus ben wel blij dat ik die niet heb gekocht.
- Xildur
- Munchkin
Ik ben erg blij met Colt Express, Imperial Settlers (ook ik ben erg benieuwd naar de uitbreidingen) en King of New York. Alle drie waren van te voren mijn favorieten en dat hebben ze tot nu toe helemaal waargemaakt.
Spijt heb ik nog niet. Zowel niet van gekochte spellen als van niet gekochte spellen.
Spijt heb ik nog niet. Zowel niet van gekochte spellen als van niet gekochte spellen.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb nog niet al mijn spellen vaak genoeg op tafel gehad om ze fatsoenlijk te kunnen beoordelen, maar wat ik zelf gekocht en gespeeld heb:
+ Gaïa (3x gespeeld): Mooi vormgegeven tegellegspel, simpele regels, vrij licht maar toch voldoende keuzes om het ook voor gevorderde spelers interessant te houden, vrij veel interactie.
+First to fight: nog maar éénmaal met 3 gespeeld, maar vond ik erg goed. De verdeling van de missiekaarten lijkt wat onevenwichtig voorlopig, maar voor de rest goed: acties kiezen a la Puerto Rico, maar toch anders, uniek thema (eurogame over WWII), interactie met medespelers, helemaal geen coöp maar omdat je wel allemaal met dezelfde soldaten vecht is er toch een zekere vorm van opluchting als ze na een missie niet allemaal de pijp uit gaan, ziet er - hoewel vrij donker - prachtig uit. Niet voor iedereen vrees ik, maar voor mij wel goed.
+ Bakerspeed: meermaals gespeeld, niet voor iedereen, maar leuk (en goedkoop!) reactiespel.
+ Adventure tours: 1x met 6 gespeeld en ook hier weer veel interactie en simpele regels. De keuze welke kaart waar te spelen en de variable 'player powers' maken dit toch ook wel interessant. Moet ik nog wel eens spelen om een beter oordeel te kunnen vellen, nu was het toch vooral uitzoeken hoe de acties op de verschillende kaarten werkten en ik kon ze zelf niet allemaal onmiddellijk uitleggen zonder naar de regels te grijpen.
-+ Robin: de korte samenvatting van het spel klinkt enorm thematisch, maar dat thema is er toch wel ver te zoeken... Op zich viel het ene spelletje dat we speelden wel mee, maar ik denk dat ik het hier snel mee gezien ga hebben. Spijtig, want van een Belgische uitgever en van Frederic Moyersoen dus ik had hoge verwachtingen. Maar ik heb het nog niet helemaal afgeschreven.
-+ Keep Running: dobbelspel voor grote groepen. Zelfde als Mahé: wel grappig, maar weinig inhoud. Ik denk evenwel dat er wel wat tactiek te vinden is, maar daarvoor moet je het volgens mij iets vaker spelen.
- King's Gold *geeuw*dobbelspel met weinig om handen*geeuw*
Gespeeld van anderen:
+ Ancient Terrible Things: wat Dirk zegt: toppertje!
+ Imperial Settlers: geen hoge verwachtingen van, maar viel toch erg goed mee. Net zoals vele anderen heb ik wel het idee dat niet elk 'ras' even interessant is, maar de grote verscheidenheid aan gebouwen geeft het een beetje een 'Settlers het computerspel'-gevoel en dat is wel leuk.
+ Grog Island: niet slecht, maar ik vraag me af hoeveel speelsessie dit gaat mee gaan want uiteindelijk draait het hele spel rond de veiling en je doelkaarten verwezenlijken door meeples op huisjes te plaatsen.
+ Rolling Japan: Japanse Qwixx-variant, maar beter wegens meer tactiek.
-+ Mahé: dobbelspel a la Camel up. Wel grappig, maar zeer weinig inhoud.
Wil ik nog heel graag eens proberen: Realm of Wonder (Dirk!), Dice Brewing
+ Gaïa (3x gespeeld): Mooi vormgegeven tegellegspel, simpele regels, vrij licht maar toch voldoende keuzes om het ook voor gevorderde spelers interessant te houden, vrij veel interactie.
+First to fight: nog maar éénmaal met 3 gespeeld, maar vond ik erg goed. De verdeling van de missiekaarten lijkt wat onevenwichtig voorlopig, maar voor de rest goed: acties kiezen a la Puerto Rico, maar toch anders, uniek thema (eurogame over WWII), interactie met medespelers, helemaal geen coöp maar omdat je wel allemaal met dezelfde soldaten vecht is er toch een zekere vorm van opluchting als ze na een missie niet allemaal de pijp uit gaan, ziet er - hoewel vrij donker - prachtig uit. Niet voor iedereen vrees ik, maar voor mij wel goed.
+ Bakerspeed: meermaals gespeeld, niet voor iedereen, maar leuk (en goedkoop!) reactiespel.
+ Adventure tours: 1x met 6 gespeeld en ook hier weer veel interactie en simpele regels. De keuze welke kaart waar te spelen en de variable 'player powers' maken dit toch ook wel interessant. Moet ik nog wel eens spelen om een beter oordeel te kunnen vellen, nu was het toch vooral uitzoeken hoe de acties op de verschillende kaarten werkten en ik kon ze zelf niet allemaal onmiddellijk uitleggen zonder naar de regels te grijpen.
-+ Robin: de korte samenvatting van het spel klinkt enorm thematisch, maar dat thema is er toch wel ver te zoeken... Op zich viel het ene spelletje dat we speelden wel mee, maar ik denk dat ik het hier snel mee gezien ga hebben. Spijtig, want van een Belgische uitgever en van Frederic Moyersoen dus ik had hoge verwachtingen. Maar ik heb het nog niet helemaal afgeschreven.
-+ Keep Running: dobbelspel voor grote groepen. Zelfde als Mahé: wel grappig, maar weinig inhoud. Ik denk evenwel dat er wel wat tactiek te vinden is, maar daarvoor moet je het volgens mij iets vaker spelen.
- King's Gold *geeuw*dobbelspel met weinig om handen*geeuw*
Gespeeld van anderen:
+ Ancient Terrible Things: wat Dirk zegt: toppertje!
+ Imperial Settlers: geen hoge verwachtingen van, maar viel toch erg goed mee. Net zoals vele anderen heb ik wel het idee dat niet elk 'ras' even interessant is, maar de grote verscheidenheid aan gebouwen geeft het een beetje een 'Settlers het computerspel'-gevoel en dat is wel leuk.
+ Grog Island: niet slecht, maar ik vraag me af hoeveel speelsessie dit gaat mee gaan want uiteindelijk draait het hele spel rond de veiling en je doelkaarten verwezenlijken door meeples op huisjes te plaatsen.
+ Rolling Japan: Japanse Qwixx-variant, maar beter wegens meer tactiek.
-+ Mahé: dobbelspel a la Camel up. Wel grappig, maar zeer weinig inhoud.
Wil ik nog heel graag eens proberen: Realm of Wonder (Dirk!), Dice Brewing
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Onverwacht vind ik voor 8 euro het spel Port Royal mijn beste aankoop!
Daarna Medieval Academy (30euro) en op 3 staat Robin (20 euro).
Hook voor 12 euro is de grootste miskoop.
Verder nog geen spijt van niet aangekochte spellen, misschien komt dat nog.
Daarna Medieval Academy (30euro) en op 3 staat Robin (20 euro).
Verder nog geen spijt van niet aangekochte spellen, misschien komt dat nog.
Everybody has the right to play...
-
Syl
- Rooster Booster
Het mooiste spel wat wij hebben gekocht is Deus. Het ziet er zo mooi uit en speelt soepel. We hebben het nu een paar keer gespeeld en elke keer voelt het weer helemaal nieuw, doordat je met andere kaarten in je hand begint. Fantastisch spel.
Verder is Shadowrun Crossfire ook een favoriet (oke, was niet echt een Spiel release, maar wij hebben die daar gekocht). Ongelofelijk moeilijk om te winnen, maar heel spannend. We spelen altijd meerdere potjes na elkaar, moeilijk neer te leggen.
Verder is Shadowrun Crossfire ook een favoriet (oke, was niet echt een Spiel release, maar wij hebben die daar gekocht). Ongelofelijk moeilijk om te winnen, maar heel spannend. We spelen altijd meerdere potjes na elkaar, moeilijk neer te leggen.

- Xildur
- Munchkin
Deze heb ik ook gekocht, maar nog niet gespeeld.Bridget schreef: Hook voor 12 euro is de grootste miskoop.
Wat viel er tegen?
Laatst gewijzigd door Xildur op ma 17 nov 2014, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- david.vanuffelen
- Grote Dienaar
Limes komt hier nog het vaakst op tafel.
Spellcaster is ook nog veel gespeeld.
Ik verwacht wel iets van Blackhat (momenteel via Kickstarter).
Verder heb ik de knip op de beurs gehouden
Spellcaster is ook nog veel gespeeld.
Ik verwacht wel iets van Blackhat (momenteel via Kickstarter).
Verder heb ik de knip op de beurs gehouden
-
dirk
- Elfenkoning
Zoals beloofd neem ik Realm of Wonder door tegen nu vrijdag op onze spellenavond in 'Den anker' en leg ik hem klaar om onmiddellijk aan te beginnen om acht uur. Er waren nog gegadigden om deze te proberen, ik dacht o.a. Rudy, Geert en Nico.The Iced One schreef: Wil ik nog heel graag eens proberen: Realm of Wonder (Dirk!), Dice Brewing
Dice brewing zal ik ook mee nemen, ik heb op BGG een additionele regel gezien die we daar zeker bij moeten nemen om de vorige speelervaring te vermijden. Zoals je wellicht nog weet was het vorige keer helemaal uit balans getrokken door het moeilijk te verkrijgen van blauwe dobbelstenen en had Geert een massa dobbelstenen en Luk in verhouding bijna geen. Die additionele regel maakt het spel volgens mij meer gebalanceerd maar meer uitleg volgt nog vrijdag
- missiloon
- Munchkin
Ik verwacht hem binnenkort in mijn bezit te hebben, dan kun je hem alweer wat vaker doen, maar ik ben blij dat jij en Suzanne en Peter Hein zo enthousiast zijn want dat maakt voor mij het kopen ervan wat zekerder, aangezien ik hem zelf nog niet gespeeld heb moet ik afgaan op andere en op reviewers.kezuskrijst schreef:
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Deze heb ik ook gekocht, maar nog niet gespeeld.Xildur schreef:[quote="Bridget]
Wat viel er tegen?[/quote][/quote]
Ik zal hem nog zeker een goede kans geven, maar met 2 viel de eerste keer tegen. Is dit alles? Iets te eenvoudig. Ik was wel op zoek naar een korte filler, maar toch... Misschien met meer spelers bij de spellenclub en een gezellige avond wel goed.
Ook Colt Express niet gekocht omdat ie hier thuis niet op tafel zal komen, maar op de speldag bij Phoenix in Capelle gespeeld en me uitstekend vermaakt en gelachen.
Sommige spellen zijn op een spellenclub beter als thuis. Sommige zijn thuis beter.
Dan is het spel wel goed, maar niet in mijn kast.
Everybody has the right to play...
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Contacteer:
Essen spellen die ik gespeeld heb:
Technisch gezien Essen 2013, maar Super Fantasy: Ugly Snouts Assault is gewoon een grappige -cooperatieve- dungeon crawler. Was het afgelopen jaar niet te krijgen, en heb hem dus op Essen 2014 gekocht. Leuk spel. Helaas heeft hij Essen niet overtuigend overleefd (deuk in de doos).
Voor mij een Essen 2014 titel, gezien ik hem daar gekocht heb. Battle of Five Armies, de opvolger van War of the Ring, maar dan wellicht nog thematischer. Itt. WotR is dit spel minder abstract, dus je zit dichter op de strijd en hebt ook meer karakterpowers dan in WotR het geval was. Ik vind het een extreem cool spel. Erg tevreden over.
Lost Legacy: the Flying Garden was ik wat minder enthousiast over dan over Lost Legacy: The Starship. Starship is erg straight forward, Flying Garden komt op mij wat meer convoluted over en is dus iets minder mijn cup.
Diamonds en Mythotopia zijn nog niet op tafel gekomen..
Technisch gezien Essen 2013, maar Super Fantasy: Ugly Snouts Assault is gewoon een grappige -cooperatieve- dungeon crawler. Was het afgelopen jaar niet te krijgen, en heb hem dus op Essen 2014 gekocht. Leuk spel. Helaas heeft hij Essen niet overtuigend overleefd (deuk in de doos).
Voor mij een Essen 2014 titel, gezien ik hem daar gekocht heb. Battle of Five Armies, de opvolger van War of the Ring, maar dan wellicht nog thematischer. Itt. WotR is dit spel minder abstract, dus je zit dichter op de strijd en hebt ook meer karakterpowers dan in WotR het geval was. Ik vind het een extreem cool spel. Erg tevreden over.
Lost Legacy: the Flying Garden was ik wat minder enthousiast over dan over Lost Legacy: The Starship. Starship is erg straight forward, Flying Garden komt op mij wat meer convoluted over en is dus iets minder mijn cup.
Diamonds en Mythotopia zijn nog niet op tafel gekomen..
Laatste 10 gespeeld: