Spellenblog SpinLi - spellen in één oogopslag

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
arne
Condottiërre
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Spellenblog SpinLi - spellen in één oogopslag

Bericht door arne »

Sinds kort ben ik bezig met het maken (opfrissen) van onze spellenblog. Aangezien héél wat van onze lezers vooral geïnteresseerd zijn in de imprESSENs die we publiceren, heb ik besloten om me daar op te richten. Op volgend adres : spinli.wordpress.com vind je dan ook enkel en alleen onze impressies van de spellen die we spelen. Een korte, bondige samenvatting van plus- en minpunten en een slotconclusie die je hopelijk een zicht geeft of een spel al dan niet iets voor jou is.

Voorlopig blijven beide blogs naast elkaar bestaan, dus ook op onze oude blog kan je terecht voor langere spelbeschrijvingen, een zéér beperkte portie spellennieuws en onze imprESSENs (die voorlopig dubbel verschijnen). Zo gauw we tevreden zijn met de lay-out en look van onze nieuwe blog zullen we naar alle waarschijnlijkheid stilaan volledig gaan overschakelen, maar dit zijn nog maar toekomstplannen.

Ik hoop u alleszins eens (of meermaals) te mogen ontvangen op onze nieuwe adres. Laat gerust ook advies achter op dit draadje zodat ik nog meer tegemoet kan komen aan jouw wens. Maar laat me eerst en vooral duidelijk stellen dat mijn imprESSENs persoonlijk zijn, ik vraag niet om akkoord te gaan, het is mijn gevoel dat ik bij een bepaald spel of een bewuste speelsessie heb gehad.

Veel leesplezier!
Laatst gewijzigd door arne op do 17 nov 2022, 17:48, 3 keer totaal gewijzigd.
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Contacteer:

Re: Enkel de recensies

Bericht door ditterio »

Ik ben fan van je nieuwe site! Hij is veel mooier en overzichtelijker! Ik lees ook enkel de impressens, dus voor mij is het ideaal. Keep up the good work :thumbup:
The Iced One
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

ditterio schreef: Ik ben fan van je nieuwe site! Hij is veel mooier en overzichtelijker! Ik lees ook enkel de impressens, dus voor mij is het ideaal. Keep up the good work :thumbup:
+1
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

Ik zou nog graag een zoekfunctie installeren op de startpagina, maar het lijkt niet mogelijk aangezien ik een bestaande template gebruik.
ditterio
Grote Dalmuti
Contacteer:

Bericht door ditterio »

Worden de oude recensies ook aan de nieuwe site toegevoegd of start het vanaf Near & Fear?
arjen88
Grote Dienaar

Bericht door arjen88 »

Leuk en lekker overzichtelijk! Snel een korte impressie top.
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

ditterio schreef: Worden de oude recensies ook aan de nieuwe site toegevoegd of start het vanaf Near & Fear?
Op zich zou ik die wel willen overzetten, maar dit wordt dan een huzarenstukje, want je kan ze niet gewoon in z'n totaliteit kopiëren volgens mij. Dan moet ik ze allen handmatig, stuk voor stuk, overzetten. Dus ... ik weet het nog niet. Bovendien zijn de oudere imprESSENs ook op een iets andere manier geschreven (zonder conclusie, sommigen erg beknopt, ...).

Ik weet ook niet of er veel gegadigden gaan zijn voor de imprESSEN van pakweg El grande. Misschien houd ik het beter bij de nieuwere spellen die ik voor de kiezen krijg. Maar ... zeg nooit nooit (als ik eens veel tijd heb en geen speelkameraden om mijn hobby te beoefenen).
ditterio
Grote Dalmuti
Contacteer:

Bericht door ditterio »

Je zou ook de oude impressens stelselmatig opnieuw kunnen publiceren, maar indien nodig er een conclusie aan toevoegen en extra min- of pluspunten toevoegen. Dat lijkt me nog interessanter, maar dan moet je NOG meer tijd hebben :D

Misschien vind je een spel dat je twee jaar geleden fantastisch vond vandaag minder goed of omgekeerd?
ditterio
Grote Dalmuti
Contacteer:

Bericht door ditterio »

Ik weet niet of je al je gespeelde spellen een quotering op BGG geeft, maar het zou leuk zijn als deze score bij de recensie zou staan. Het is maar een suggestie hoor, voel je hiervoor zeker niet verplicht :wink:
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

ditterio schreef: Ik weet niet of je al je gespeelde spellen een quotering op BGG geeft, maar het zou leuk zijn als deze score bij de recensie zou staan. Het is maar een suggestie hoor, voel je hiervoor zeker niet verplicht :wink:
Bedankt voor de tip, het overwegen zeker waard
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

ditterio schreef: Je zou ook de oude impressens stelselmatig opnieuw kunnen publiceren, maar indien nodig er een conclusie aan toevoegen en extra min- of pluspunten toevoegen. Dat lijkt me nog interessanter, maar dan moet je NOG meer tijd hebben :D

Misschien vind je een spel dat je twee jaar geleden fantastisch vond vandaag minder goed of omgekeerd?
Dat is zeker interessant, als ik een spel na lange tijd nog eens speel, durf ik de quotering op BGG ook aan te passen. Maar ik vind het wel belangrijk dat je het allemaal blijft zien in de tijdsgeest waarin het spel werd ontwikkeld. Spellen evolueren op dit moment ook enorm snel.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Hi Arne, prima ontwikkeling dit.

Zal mijn waardering binnenkort effectueren middels een link op mijn site.
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

Erwin schreef: Hi Arne, prima ontwikkeling dit.

Zal mijn waardering binnenkort effectueren middels een link op mijn site.
Fantastisch, dank je wel. Ik ga binnenkort ook nog links toevoegen en je zal er ook zeker tussen staan.
Waut
Regenmaker

Bericht door Waut »

Voor mijn portemonnee en toekomstige kastruimte iets minder top :P
arne
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door arne »

Hou zeker onze nieuwe site in het oog, want daar verschijnen de imprESSENs nog iets sneller dan op de oude blog.

@ de moderatoren van het forum : 't zou fijn zijn als de nieuwe blog wordt opgenomen in het portaal bij recensieblogs

@ iedereen : je kan ook abonneren op de blog, dan wordt je op de hoogte gehouden van nieuwe posts
Plaats reactie