Dank voor je bijdrage! In plaats van Caverna heb ik Friesche Velden (incl. uitbreiding), ook een leuke optimalisatiepuzzel. Toch trekt me het niet en hou ik dus niet zo van "beetje your own score". Samen met mijn vrouw vind ik dit wel geweldig spelletje.Saaur schreef: Ik ben misschien een beetje laat bij dit feestje, maar het deze titels nog niet gezien en misschien kun je er wat mee.
Kleine note; ik ben echt geen solo-gamer en heb net als jijzelf de automa vaak links laten liggen. Daarom heb ik van dat soort spellen eigenlijk geen ervaring. Daarom noem ik dingen als Scythe, TM, Orleans etc. niet, heeft er niet mee te maken dat ze niet leuk zouden zijn. Ik weet het gewoon niet.
Dit zijn spellen die ik net zo lief alleen speel als met een groep:
- Caverna - Geen uitdagende co-op, maar meer een efficientie les. Vind het in dit spel super leuk om verschillende ideeën uit te proberen en er achter te komen hoe goed of slecht het werkt. Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik de puzzel niet meer beter kan maken en het daarom speel ik nooit meer solo. Maar heb er wel plezier mee gehad. Nieuwer en ik denk 'breder' zou A Feast for Odin deze rol kunnen vervullen, maar nog nooit gespeeld.
- Xia - Voelt meer als een ervaring dan een spel, maar ik vind het heel vermakelijk om een beetje door de ruimte heen te varen en eens kijken wat we allemaal gaan uitspoken (hoewel ik in mijn eentje waarschijnlijk best vaak regeltjes mis her en der, maar dat maakt niet uit als je van het spel geniet )
- Spiriti Island - Heb je zelf al genoemd, maar is op dit moment het spel dat ik pak als ik solo ga spelen. Alleen het opzetten van het spel is iets meer werk dan ik zou willen, maar het speelt prima in je eentje, aangezien je met meerdere spelers toch ook vooral op je eigen stukje eiland bezig bent.
- Gloomhaven - Ik speel deze met m'n vriendin, maar kan me heel goed voorstellen dat het nog fijner is alleen. Fantastisch spel en als je zelf het verhaal kunt lezen en niet hoeft voor te lezen werkt het nog beter voor mijn gevoel.
Je zou ook nog kunnen kijken naar Ghost Stories en/of Eldritch Horror. Ook een wat moeilijkere co-ops schijnt, maar ik heb ze zelf niet.
Van je suggesties staat vooral Spirit Island staat hoog mijn lijstje!