Maarrr... dat vind ik eng. En onbekend. En ik ben wel een bedenker, maar geen (ideeën-)verkoper. Bovendien...
1)
Mijn spelidee is heel eenvoudig. Zo eenvoudig dat het raar is als het nog niet bestaat. Maar ik ken behoorlijk wat spellen en ook na research ben ik het nog niet tegengekomen (op 1 spel na, maar hier wordt een vergelijkbaar mechanisme heel anders toegepast). En juist omdat het zo eenvoudig (=de kracht) is, durf ik het niet met gamers te spelen om te testen. Wat nou als het idee via via, door een andere 'bedenker' wordt opgepikt?
Ik vind het behoorlijk eng om het wereldkundig te maken voor ik ook maar 1 uitgever heb benaderd. Om maar even heel onbescheiden te zijn... ik denk namelijk dat ik een idee heb met heel veel potentie. Daarnaast vraag ik me af hoeveel playtesting het spel nog nodig heeft. Het mechanisme is heel eenvoudig en er valt niet echt veel aan te schaven.
2)
En dan naar een uitgeverij stappen, pfff... pitchen... brrr...
Ergens langsgaan om het spel uit te leggen en een potje te spelen durf ik wel
Ik weet niet echt wat mijn vraag is. Maar ik merk dus dat ik vastloop bij de volgende stap. Heeft iemand tips of wijze raad? Of weet iemand misschien bij wie ik terecht kan met mijn 'hellup'?