Productie in China

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
jolly
PIONier

Productie in China

Bericht door jolly »

Ik ben in een vergevorderd stadium van een spelconcept en ben nu aan het kijken hoe ik het de wereld in ga slingeren. Ik vind het proces om het spel helemaal in eigen beheer te gaan ontwerpen, laten maken en verkopen heel leuk en ik heb ook de middelen om dat te doen.

Nu overweeg ik om het spel in china te laten produceren (spelbord, kaartjes en pionnen).

Ik ga er van uit dat ik niet de eerste ben hiermee en dat op dit forum mensen zitten die dat al eerder gedaan hebben. Ik heb daarover twee vragen:

1. Wie weet een goede producent in China? (heb op Alibaba al diverse gevonden, maar de betrouwbaarheid en kwaliteit laat zich niet lezen vanaf hun verkooppraatje)

2. Ik vermoed dat een CE-keurmerk verplicht is. Is dat zo, en hoe hebben anderen dit opgelost?

Alvast bedankt voor de reacties ;-)
BibKamp318
Garnaal

Re: Productie in China

Bericht door BibKamp318 »

Waarom klop je niet aan bij een van de Belgische / Nederlandse uitgevers: die hebben dit soort zaken [en vele andere] al lang opgelost?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Ik hoor en lees de laatste maanden alleen maar zorgelijke verhalen over produceren in China (onbetrouwbare planning, niet nakomen van afspraken, extreme prijsstijgingen, containerschaarste en waanzinnige transportprijzen enzovoort).

Europese uitgevers lijken zich meer en meer te oriënteren op productie in de buurt. Ik adviseer je goed onderzoek te doen en daarbij ook na te denken over laatstgenoemde optie.
jolly
PIONier

Bericht door jolly »

Omdat ik het leuk vind om het zelf te doen ;-)
Jerome
Critico

Bericht door Jerome »

Hangt ook van je beoogde oplage af of het de moeite waard is om in China te laten produceren.
Laatst was er een soortgelijke vraag op dit forum en toen heeft een bedrijfje gereageerd dat print on demand bordspellen kan maken. Op z’n minst interessant voor een paar prototypen en testspellen.
BrokenMill
Grote Dienaar
Contacteer:

Bericht door BrokenMill »

1. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Longpack. Goede kwaliteit en net zo goede communicatie. Maar het is wel verstandig om bij meerdere fabrikanten quotes aan te vragen en te overleggen wat de mogelijkheden zijn. De meeste fabrikanten hebben ook gratis doosjes met voorbeeldmateriaal zodat je kan kijken hoe hun kwaliteit is.

2. Ja, dat is inderdaad belangrijk. Je fabrikant kan je helpen met het uitvoeren van de tests die nodig zijn, afhankelijk van de leeftijdscategorie van je spel. (tip: vergeet niet je adres op of in de doos te vermelden, want dat is ook van belang voor je CE keurmerk)
Daarna moet je zelf een simpel document opstellen waarin je verklaart dat je product aan de nodige eisen voldoet.
Uniek Bordspel
Joker
Persoonlijke Ondertitel: Olaf & Maaike
Contacteer:

Bericht door Uniek Bordspel »

In een mail heb ik gereageerd op jouw bericht.
Misschien is de informatie die wij te horen hebben gekregen ook handig om hieronder te vermelden voor mensen die met dezelfde vraag zitten en hier lezen.

Vanuit de ervaring en informatie die wij hebben meegekregen van spelbedenkers in ons netwerk kan ik wel zeggen dat als je iemand zoekt in het buitenland om mee samen te werken voor meer dan 1500-2000 exemplaren, dat ik dan vooral zou aanraden om met Gameland, Hero Time 1 en LongPack te praten. Van alle partijen waarmee zij hebben gesproken kwamen deze drie er als beste uit qua prijs + de communicatie.

Nog leuker om te melden:
In Nederland zijn er zeker ook mogelijkheden, waarvan wij er één zijn: Uniek Bordspel
Ik nodig je uit om een kijkje op onze website te nemen :)

Succes met het uitzoeken en afwegen van de mogelijkheden.
Plaats reactie