Dagmar schreef:
Voor mij is het wel een relevant punt of er meer ruimte gaat zijn dan vorig jaar. Toen vond ik het heel druk en dat vond ik in combinatie met het rondgaande Corona-virus niet heel relaxt. Ik zou het dus heel fijn vinden als er meer ruimte zou zijn zodat alles op wat grotere afstand van elkaar kan staan. Zeker als er ook nog meer mensen gaan komen (wat ik wel verwacht). Het zou jammer zijn als deze beurs, net als indertijd in Eindhoven, zo druk wordt dat het niet meer leuk is om er te zijn omdat je alleen maar als een haring in een ton staat en alleen met geluk een tafeltje vindt om aan te spelen.
Meer ruimte zit er dit jaar helaas niet in, we gebruiken dit jaar exact dezelfde hallen als in 2021. Ik ben dan ook blij als de uitgevers juist zo veel mogelijk speeltafels neerzetten op hun stands, zodat er ook lekker veel te spelen is voor alle bezoekers. En dat vergroot ook weer de beschikbare ruimte op de paden.
Om te voorkomen dat het zo druk word als het laatste jaar in Eindhoven (of Utrecht in 2019..), hebben we een maximaal aantal tickets per dag. Drukker dan vorig jaar op zaterdag zal het dus niet worden. Hooguit dat de zondag iets drukker wordt dan vorig jaar als zaterdag zou uitverkopen.
Het is ook wel heel makkelijk gezegd: De zaal moet groter en er moeten meer tafels komen.
Als we SpSp Eindhoven met Utrecht vergelijken is de beurs al flink uitgebreid. Er komt ook heel veel bij kijken om meer ruimte en meer tafels te genereren:
-Er moeten meer uitgevers zich melden die een stand willen exploiteren.
-Bestaande uitgevers moeten bereid zijn meer te betalen om meer ruimte te huren. Maar ook moeten er genoeg demonstrateurs worden gevonden. Je moet wel mensen kunnen vinden die ook de extra tafels kunnen bemannen.
-Een grotere beurs betekent wellicht ook een duurder kaartje. Zijn mensen bereidt meer te betalen? Dit is een commerciële afweging die de organisatie moet maken net zoals het maximum aantal bezoekers dat ze toelaten.
Daarnaast heb je geen invloed op het gedrag van publiek. Zeker als er geen Coronaregels zijn zoals verplicht een mondkapje op of 1,5 meter afstand kan het probleem niet worden voorkomen. Mensen staan in de rij bij de wc, eten&drinken en bij de meest populaire spellen. Zonder Coronaregels vanuit het kabinet kun je mensen niet kwalijk nemen dat ze dicht op elkaar gaan staan. Je kunt anderen niet jouw persoonlijke regels opleggen.
SpSp schreef:
Klopt! Dit jaar duurt het wel wat langer, ze komen pas begin oktober beschikbaar. Zodra de prijzen bekend zijn zetten we die op de website.
Komt er dit jaar nog een kortingsactie voor ducosim leden?
Dagmar schreef:
Meer ruimte zit er dit jaar helaas niet in, we gebruiken dit jaar exact dezelfde hallen als in 2021. Ik ben dan ook blij als de uitgevers juist zo veel mogelijk speeltafels neerzetten op hun stands, zodat er ook lekker veel te spelen is voor alle bezoekers. En dat vergroot ook weer de beschikbare ruimte op de paden.
Om te voorkomen dat het zo druk word als het laatste jaar in Eindhoven (of Utrecht in 2019..), hebben we een maximaal aantal tickets per dag. Drukker dan vorig jaar op zaterdag zal het dus niet worden. Hooguit dat de zondag iets drukker wordt dan vorig jaar als zaterdag zou uitverkopen.
Fijn om te horen dat er een limiet wordt gesteld aan het aantal bezoekers. Die gaan jullie vast halen.
Dagmar schreef:
Voor mij is het wel een relevant punt of er meer ruimte gaat zijn dan vorig jaar. Toen vond ik het heel druk en dat vond ik in combinatie met het rondgaande Corona-virus niet heel relaxt. Ik zou het dus heel fijn vinden als er meer ruimte zou zijn zodat alles op wat grotere afstand van elkaar kan staan. Zeker als er ook nog meer mensen gaan komen (wat ik wel verwacht). Het zou jammer zijn als deze beurs, net als indertijd in Eindhoven, zo druk wordt dat het niet meer leuk is om er te zijn omdat je alleen maar als een haring in een ton staat en alleen met geluk een tafeltje vindt om aan te spelen.
Wat een erg stomme actie. Het was fijn geweest als van te voren was aangegeven dat je
A. online een kaartje moet kopen
B. de kaartjes uitverkocht zouden zijn voor zaterdag.
Ik wil net voor de zekerheid een kaartje kopen (was eigenlijk van plan om gewoon bij de kassa te kopen). Ik kan nu dus niet gaan omdat de kaartjes voor zaterdag al uitverkocht zijn.