Spellenfestival 2022 - hoe was jouw dag?

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenfestival 2022 - hoe was jouw dag?

Bericht door Bart »

Gezellige drukte. Veel speltafels zijn al gevuld. Met het herfstweer buiten wordt het namiddag vast nog drukker.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bijlagen
spellenfestival5.jpeg
spellenfestival4.jpeg
spellenfestival3.jpeg
spellenfestival2.jpeg
spellenfestival1.jpeg
Recent gespeeld:
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Re: Spellenfestival 2022 - hoe was jouw dag?

Bericht door lordyazos »

Super fijne beurs!
Veel mogelijkheid om te spellen, dat is het belangrijkste.
Catering was in orde!
Veel gratis parking.
Enkel de winkels waren vrij duur. Er was eentje die een outlet stand had met prijzen die duurder waren dan gewoon in de winkel… tot zover outlet. Natuurlijk als je van de echte prijzen niet op de hoogte bent denk je al snel. Joepie top prijs outlet! Toch niet vb: outletprijs voor cape may was 60euro. Kan je in andere winkels vinden aan 55. Vreemde prijszetting.

Buiten dat een fijne beurs, goede speluitleggers, veel spellen. Volgend jaar zeker terug!
Afbeelding
Kire
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

Rond 13h kwam ik samen met mijn oudste zoon en een van zijn vrienden aan in Genk. De (gratis) parking stond al goed vol en het was zoeken naar een plaatsje.

De zaal binnengaan ging heel vlot dank zij onze gratis tickets (bedankt Bordspelmania!)

Er heerste een gezellige drukte in de zaal en er waren bij de meeste stands nog wel enkele tafeltjes vrij.

De beide jongens kregen Orbis uitgelegd door een vakkundige speluitlegger en waren zeer enthousiast over het spel. Zelf speelde ik niet mee, maar nam de tijd om de verschillende standen te bezoeken.

Ik had de indruk dat er in vergelijking met de vorige keer, zowel meer winkels als meer uitgevers aanwezig waren en ik ben ook vrij zeker dat er meer spellenclubs vertegenwoordigd waren.

Na Orbis, gingen we met zijn drieën Libertalia uittesten. Ik weet niet of het lag aan de uitleg of aan het spel zelf, maar na één rondje hielden we het voor bekeken. Het leek ons allemaal wat random en we wisten niet goed wat te doen.

Als volgende spel speelden we Tucano, een vlot kaartspelletje dat wel wat weg had van een mix tussen Point Salad en Coloretto. Een leuk tussendoortje dat ik graag eens opnieuw speel.

De jongens wilden nog een spel spelen en ik heb ze dan aangeraden A Wonderful Kingdom te proberen. Dit werd hun heel vakkundig uitgelegd en mijn zoon vond het een topspel. Zijn vriend vond het net een tikkeltje te moeilijk maar was toch blij het gespeeld te hebben.

Zelf nam ik de gelegenheid om wat bij te babbelen met enkele bekenden uit de spellenwereld, enkele collega’s en vrienden. Ik was van plan niets te kopen, maar dit lukte niet helemaal. Net voor het vertrekken, zag ik Karuba staan. Een spel dat al lang op mijn verlanglijstje staat en waarvan ik vorige week enkele malen het kaartspel speelde.

Rond 18h keerden we allemaal tevreden weer naar huis.

Tot volgend jaar!
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
Bert_
Standaard moderator

Bericht door Bert_ »

Ook hier een leuke beurservaring op het spellenfestival!

Veel speelkansen, waardoor je veel gedaan krijgt op een dag en rustig kan kijken wat je wil spelen ipv sprintjes te trekken naar een vrij tafeltje. De uitleg was enthousiast en duidelijk, zodat we telkens snel aan de slag konden.

De zaal liet een leuke variatie aan activiteiten toe: even spelen, maar tussendoor ook meedoen aan de tombola of (ver) kopen op de tweedehands stand. We waren aangenaam verrast door het gehalte verkochte spellen: dit was veel, veel meer dan we op een eerder spelevent hadden meegemaakt. Sommigen verbaasden ons met de ontiegelijk grote tassen waarmee ze de tweedehands kwamen vullen - benieuwd of ze de tassen ook weer hebben gevuld met aanmaken, of toch écht eens kastruimte vrijgemaakt :-)

's Middags geluncht met enkele lekker sandwiches die je ter plekke kon kopen. We hadden het wel fijn gevonden om van tevoren te weten wat je zoal kan eten, we waren er (ten onrechte) vanuit gegaan dat er wel een pastabeker of lichte warme lunch konden kopen - misschien iets voor de website van volgend jaar?

De tombola zorgde telkens voor wat spanning en trok flink wat volk.
De prijzenstapel was dan ook niet gering. De frequente vaste uren zorgden er wel voor dat je tijdens het spelen je erop ging richten om op tijd terug te kunnen, er waren net wat veel trekkingsmomenten. Er was wel goed over nagedacht: wie te laat kwam, kon snel even op het podium kijken welke spellen met welke nummers te winnen waren en nog niet waren opgehaald.

Eén van onze favorieten van de dag was "Codex Naturalis".
Een puzzelspelletje (genre Kwatro en Nova Luna) dat prachtig is uitgewerkt met een mooie doos en gouden foil kaarten. Elke kaart kan verschillende symbolen toevoegen, die ervoor kunnen zorgen dat je later betere kaarten kan spelen of meer punten scoort. Zo sta je elke beurt voor de keuze of je meer wil opbouwen of probeert eerder al te cashen. Bleef het hele potje boeiend zonder dat je te lang gaat nadenken. Het enige minpuntje is de beperkte interactie, waardoor het spel wellicht leuker is met 2 of 3 dan met de volledige 4 spelers (het maximum).

Afbeelding

Overall een heel fijne ervaring! Bedankt aan de organisatie!
Bijlagen
IMG_20221002_160300.jpeg
Gesloten