Spellenspektakel groot succes / datum 2023 bekend

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenspektakel groot succes / datum 2023 bekend

Bericht door Bart »

In een persbericht liet de organisatie weten dat het voorbije weekend maar liefst 20.000 spellenliefhebbers het Spellenspektakel in Utrecht bezochten. Het Spellenspektakel is en blijft met ruime voorsprong de grootste spellenbeurs van de Lage Landen.

Individuele verslagen van bezoekers lees je in het evenementendeel van dit forum.

Tegelijk werd ook de datum voor 2023 vrijgegeven: de 30ste editie van het Spellenspektakel zal plaatsvinden op 4 en 5 november in de Jaarbeurs te Utrecht. "Deze editie wordt grootser dan ooit", aldus de organisatie.

Enkele sfeerbeelden van onze reporter ter plaatse
Bijlagen
SpSp1.jpg
SpSp2.jpg
SpSp3.jpg
SpSp4.jpg
SpSp5.jpg
SpSp6.jpg
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Re: Spellenspektakel groot succes / datum 2023 bekend

Bericht door Erwin »

Met 15 Eindhovense beurzen van 999 Games, 3 Zwolse beurzen van Libema en het prachtige tiental van de huidige organisator, kom ik dit jaar op 28. Volgend jaar is dus nummer 29.
Pura Vida
Gouverneur

Bericht door Pura Vida »

Datum genoteerd. Afgelopen editie smaakte naar meer, en dat zegt iets voor een groene beursganger die bepaald slecht om kan gaan met grote groepen in beperkte ruimtes. Al eerder geschreven hier, maar ze moeten wel oppassen niet aan massaliteit ten onder te gaan. "Grootser dan ooit" zou niet het doel hoeven zijn. Oplossing voor de drukte is m.i. niet een extra dag of extra hal, maar beperking van het aantal toegangskaarten tot een maximum waarop het lekker druk en nog nét leuk is. Daar kun je ook op begroten. Mijn 50 centen hoor.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Pura Vida schreef: Datum genoteerd. Afgelopen editie smaakte naar meer, en dat zegt iets voor een groene beursganger die bepaald slecht om kan gaan met grote groepen in beperkte ruimtes. Al eerder geschreven hier, maar ze moeten wel oppassen niet aan massaliteit ten onder te gaan. "Grootser dan ooit" zou niet het doel hoeven zijn. Oplossing voor de drukte is m.i. niet een extra dag of extra hal, maar beperking van het aantal toegangskaarten tot een maximum waarop het lekker druk en nog nét leuk is. Daar kun je ook op begroten. Mijn 50 centen hoor.
Doe ik er 50 cent bij. Volgens mij kun je drukte prima reguleren met een mix van maatregelen. Bijvoorbeeld meer expositiemeters en een maximum bezoekersaantal. Dan kun je zonder ellende doorgroeien.

Vrijdag erbij gaat nauwelijks iets oplossen. Als Spellenspektakelveteraan (met vijf jaar bemoeienis in organisatie en coördinatie van demo’s) weet ik dat een vrijdag extreem weinig bezoekers trekt. Dat zorgt nauwelijks voor spreiding.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Alleen voor een paar blije mensen die wél op vrijdag kunnen en dus alle tijd en ruimte hebben
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

BaSL schreef: Alleen voor een paar blije mensen die wél op vrijdag kunnen en dus alle tijd en ruimte hebben Afbeelding
100% eens, en ik zou tot deze blije groep behoren. :)
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Erwin schreef: Als Spellenspektakelveteraan (met vijf jaar bemoeienis in organisatie en coördinatie van demo’s) weet ik dat een vrijdag extreem weinig bezoekers trekt. Dat zorgt nauwelijks voor spreiding.
Klinkt goed, lekker rustig dus; ik zeg doen :thumbup:.
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

wishfull thinking, die vrijdag erbij lijkt me prima. Gewoon lekker 3 dagen gaan!
We've got a winner!
Peter Hein
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

De vrijdagen waren vroeger inderdaad uitgestorven en dus ideaal voor de bezoekers die wel kwamen: overal vrije tafels. Aan de andere kant was de beurs als geheel ook veel minder bezocht dan nu. In het verleden was het Spellenspektakel ook op zaterdag en zondag een rustige beurs, waar het nooit het een probleem was om een tafeltje te vinden.

Dat is de afgelopen jaren duidelijk anders. Ook aan het Spellenspektakel merk je dat het spelen van spellen veel meer een mainstream bezigheid is geworden dan bijvoorbeeld tien jaar geleden. Ik denk dus dat een vrijdag nu veel beter bezocht zal worden dan destijds in Eindhoven. En als het de organisatie zou lukken de beurs iets te vervroegen zodat deze samenvalt met de herfstvakantie zal ook de vrijdag druk bezocht worden.
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Ik heb voor een leuk uitje graag een vrije dag over hoor, dus als de vrijdag erbij komt zal ik die zeker benutten
Kire
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Als de vrijdag er bij zou komen, zou ik met plezier een dagje vakantie nemen en een lang weekend Utrecht boeken. Ik ben nog steeds niet in Utrecht geraakt en dat zou een goede motivatie voor mij en mijn vrouw zijn: vrijdag beurs, zaterdag en zondag de musea en andere bezienswaardigheden ontdekken
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Kire schreef: Als de vrijdag er bij zou komen, zou ik met plezier een dagje vakantie nemen en een lang weekend Utrecht boeken. Ik ben nog steeds niet in Utrecht geraakt en dat zou een goede motivatie voor mij en mijn vrouw zijn: vrijdag beurs, zaterdag en zondag de musea en andere bezienswaardigheden ontdekken
Beiden zijn een aanrader!
Recent gespeeld:
Afbeelding
predator
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: schaakleraar

Bericht door predator »

Ik zou zeker vrijdag gaan om normaal een spel te kunnen doen. Is nu echt heel druk geworden.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

En als ze vrijdag zouden openen puur met tafels en spelregels zonder demonstrateurs? Want die zijn vrijdag aan het werk (demoën is liefdewerk voor iedereen die niet voor de uitgever werkt).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Kire
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

mazinho schreef: En als ze vrijdag zouden openen puur met tafels en spelregels zonder demonstrateurs? Want die zijn vrijdag aan het werk (demoën is liefdewerk voor iedereen die niet voor de uitgever werkt).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om dit te realiseren. Ik kan me heel goed voorstellen dat er spellenliefhebbers bereid zijn op voorhand de regels door te nemen om ze dan uit te leggen aan een tafel van medespelers. Eventueel gebruik maken van een registratiesysteem om tafelverdeling vast te leggen.
In het verleden waren er al BordSpelMania conventies met heel wat enthousiaste deelnemers. Zou het niet mooi zijn dit op vrijdag te organiseren, eventueel aangevuld met een live bordspellenquiz :D
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
Gesloten