Wil je weten wat er allemaal op die mooie foto's staat van Earth? Ja? Lees dan verder.
Als één ding opvalt als je Earth in huis haalt, is het wel de prachtige foto's in het spel. Omdat Earth duidelijk ook beoogt helemaal thematisch te zijn, ben ik dus meteen op zoek gegaan naar een index van al die mooie plaatjes. Wat is de bron? Waar zijn de foto's genomen? Helaas was er niks te vinden.
Kirkjufell IJsland (Wikipedia)
Aldus stelde ik een vraag op BGG, met een antwoord van de grafische ontwerper dat mij niet helemaal bevredigde. Hij heeft ze zelf allemaal uitgekozen, schrijft hij, en het meeste materiaal komt van IJsland... aldus Conor McGoey, waarbij hij meldde dat het ondoenlijk is om van alle foto's te achterhalen waar ze vandaan komen en wie ze heeft gemaakt.
Ik vond dat tegenvallen eigenlijk, en een beetje gemakkelijk. Want als je materiaal gebruikt, laat je netjes de bron en de locatie zien, toch? Dat hoort gewoon bij je werk en is wel zo netjes. En veel leuker voor de spelers die gevoelig zijn voor het thema van betreffend spel.
Afijn, ik ben zelf maar even op onderzoek uitgegaan. Niet voor alle kaarten, maar wel van de belangrijkste foto's. Allereerst: het zijn allemaal stockfoto's volgens mij. Binnen een half uur had ik dit gevonden (niks ondoenlijks aan ):
Voorkant doos: Kirkjufell, IJsland.
Spelersbord achterkant (1): Bromo, Batok and Semeru, vulkanen op Java, Indonesië.
Spelersbord achterkant (2): Flores, een eiland van de Azoren.
Dan de binnendoos, met vier zijkanten:
Dolomieten, meer specifiek de Grohmann Spitze, Italië.
Huai Mae Khamin Waterval, Thailand. (helemaal zeker daarover ben ik niet)
Lapland, Noorwegen (althans, dat is het meest aannemelijk)
Serengeti, Tanzania (idem)
Grohmann Spitze (stock)
Earth: locaties van de foto's
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Gouverneur
Earth: locaties van de foto's
- Bijlagen
-
- Kirkjufell_in_Iceland.jpg
- (40.55 KiB) Nog niet gedownload
- Peter Hein
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Earth: locaties van de foto's
Sterker nog, de foto op de doos lijkt gewoon een stockfoto van Google. Tenminste, je kunt hem op een Samsung-tv tegenkomen:
- Dagmar
- Condottiërre
- Contacteer:
Het plaatje van het net ontkiemde plantje dat op het houten startspelerfiche van de kickstarter editie staat, zag ik recent terug als achtergrond van een presentatie. Ik ben benieuwd of er nog meer plaatjes uit het spel een ander leven hebben.
- Pura Vida
- Gouverneur
Heel veel hebben een ander leven. Zoals ik al schreef: het zijn allemaal stockfoto's dus in principe kunnen ze overal opduiken. Die Dolomieten kun je bijvoorbeeld als groot canvas bestellen voor in je kamer. En Kirkjufell is overal te vinden. Op onze eigen Samsung was ik hem nog niet tegengekomen, maar nu ik dat weet ga ik zeker even zoeken natuurlijk. Die Thaise watervallen kom je in verschillende hoedanigheden tegen. Vooral bij reisbureaus trouwens.Dagmar schreef: Het plaatje van het net ontkiemde plantje dat op het houten startspelerfiche van de kickstarter editie staat, zag ik recent terug als achtergrond van een presentatie. Ik ben benieuwd of er nog meer plaatjes uit het spel een ander leven hebben.
Overigens ging het mij er in eerste instantie om of ik kon ontdekken waar de foto's vandaan komen. Het is toch leuk dat het om watervallen op IJsland gaat in plaats van om gewoon maar wat watervallen. Die top in de Dolomieten ben ik zelfs geweest ooit. Prachtige meerdaagse wandeling was dat. Alleen niet zulke mooie foto's gemaakt, dat is ook duidelijk.