Spellengek geef je een inkijkje in het Wingspan Fan Art Pack

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dagmar
Condottiërre
Contacteer:

Spellengek geef je een inkijkje in het Wingspan Fan Art Pack

Bericht door Dagmar »

In januari 2023 had Jamey Stegmaier, de baas van Stonemaier Games (de Amerikaanse uitgever van o.a. Wingspan) een idee. Hij zag dat veel mensen geïnspireerd raakten door Wingspan en hun eigen kunstwerken maakten op basis van de prachtige illustraties van Natalia Rojas en Anna Maria Martinez Jaramillo. Hoe cool zou het zijn om deze fan-art te gebruiken in een officiëel Wingspan promo-pack! Hij legde zijn idee voor aan Natalia, Anna Maria en Wingspan bedenker Elizabeth Hargrave. Zij waren ook enthousiast en dus ging Jamey aan het werk.

Inmiddels heeft 999 Games het Fan Art Pack ook naar het Nederlands vertaald en kan je het op hun website bestellen (deze uitbreiding is niet te koop in de winkel). In dit blogje geef ik je een inkijkje in wat je kan verwachten van dit Fan Art Pack.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/wingspan-fan-art-pack/
Pura Vida
Gouverneur

Re: Spellengek geef je een inkijkje in het Wingspan Fan Art

Bericht door Pura Vida »

Nou ben ik echt een fan van Wingspan, dus dan zou je zeggen: meteen bestellen, dat doosje. Toch twijfel ik een beetje omdat ik me afvraag wat de meerwaarde is en wat ik uiteindelijk met die kaarten zou moeten doen. Ik vrees dat dat toch tegenvalt eigenlijk.
Over de raaf, omdat je er over begint en ik dus mijn stokpaardje weer kan berijden. Ik vind het onbestaanbaar dat de raaf uit het spel verwijderd zou worden. Wij hebben een eigen regeltje die thematisch (raaf = sociale vogel) en qua spelfilosofie (geven en nemen) prima bij Wingspan past: als geactiveerd, dan mag elke andere speler een ei betalen om een voedsel naar keuze uit de voorraad te pakken.
Daarbij was de raaf slechts in de basis behoorlijk sterk en alleen als je hem in de eerste rondes kon spelen. Met alle uitbreidingen is zijn relatieve kracht sterk afgenomen.
Afbeelding
Dagmar
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Je hebt helemaal gelijk dat deze uitbreiding speltechnisch weinig tot niets toevoegt. Maar toch voegt het voor mij wel wel iets toe waar ik blij van word. Het is namelijk erg leuk om al die verschillende illustraties te zien die mensen hebben gemaakt. Voor mij is dat een very nice to have (geen need to have), maar ik kan me prima voorstellen dat het voor anderen anders ligt.

En mooie suggestie voor de raaf. Daar wordt hij (of zij) inderdaad gebalanceerder van.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Bedankt voor de uitgebreide review Dagmar!
Wat mij opvalt aan de kaarten is dat de "cm" anders op de kaarten vermeld staat dan op de originele kaarten.
Waarom zouden ze dit gedaan hebben? En belangrijker nog gaan ze dit ook doortrekken bij de toekomstige uitbreidingen? Ik hoop van niet, want ik houd namelijk wel van eenheid in de kaarten.
Afbeelding
Dagmar
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

WTULTC schreef: Bedankt voor de uitgebreide review Dagmar!
Wat mij opvalt aan de kaarten is dat de "cm" anders op de kaarten vermeld staat dan op de originele kaarten.
Waarom zouden ze dit gedaan hebben? En belangrijker nog gaan ze dit ook doortrekken bij de toekomstige uitbreidingen? Ik hoop van niet, want ik houd namelijk wel van eenheid in de kaarten.
Scherp gezien! Dat was mij niet opgevallen. En ik heb geen idee waarom ze dit veranderd hebben en weet ook niet of het een blijvertje is. Ze hebben in de nieuwe drukken ook kleur toegevoegd aan de ikoontjes links onder die de verschillende uitbreidingen uit elkaar halen. Ik denk daarom dat ze dit soort kleine veranderingen doorvoeren ook als daardoor kleine verschillen ontstaan voor mensen die oudere sets hebben. Denk ook aan het vervangen van de plastic eieren door houten.
Pura Vida
Gouverneur

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: Je hebt helemaal gelijk dat deze uitbreiding speltechnisch weinig tot niets toevoegt. Maar toch voegt het voor mij wel wel iets toe waar ik blij van word. Het is namelijk erg leuk om al die verschillende illustraties te zien die mensen hebben gemaakt. Voor mij is dat een very nice to have (geen need to have), maar ik kan me prima voorstellen dat het voor anderen anders ligt.

En mooie suggestie voor de raaf. Daar wordt hij (of zij) inderdaad gebalanceerder van.
Dat je blij wordt van deze uitbreiding, is het beste argument om het in huis te halen. Misschien toch maar doen dan. :think:
Afbeelding
Dagmar
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Over smaak valt niet te twisten en ik denk dat dat ook voor deze uitbreiding geldt. Of je vindt het leuk om kaarten met nieuw artwork te krijgen, of het laat je koud (of misschien vind je het zelfs zonde).

Wij hebben vanmorgen ons eerste potje met de nieuwe kaarten gedaan en ik had er oprecht plezier in om naar de nieuwe plaatjes te kijken. Het speelde ook prima weg. Voor mij is het een blijvertje. We gaan de kaarten door de gewone kaarten mengen en voegen de huisregel toe dat je niet twee keer dezelfde vogel mag bouwen. Als je een vogel trekt die je al hebt, dan mag je dat laten zien en een nieuwe kaart trekken (als je de kaart niet wilt gebruiken om hem bijvoorbeeld af te leggen of onder een vogel te schuiven).
Pura Vida
Gouverneur

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: Over smaak valt niet te twisten en ik denk dat dat ook voor deze uitbreiding geldt. Of je vindt het leuk om kaarten met nieuw artwork te krijgen, of het laat je koud (of misschien vind je het zelfs zonde).

Wij hebben vanmorgen ons eerste potje met de nieuwe kaarten gedaan en ik had er oprecht plezier in om naar de nieuwe plaatjes te kijken. Het speelde ook prima weg. Voor mij is het een blijvertje. We gaan de kaarten door de gewone kaarten mengen en voegen de huisregel toe dat je niet twee keer dezelfde vogel mag bouwen. Als je een vogel trekt die je al hebt, dan mag je dat laten zien en een nieuwe kaart trekken (als je de kaart niet wilt gebruiken om hem bijvoorbeeld af te leggen of onder een vogel te schuiven).
Goeie huisregel! Twee raven naast elkaar is misschien wat veel van het goede inderdaad. :lol:
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef: Je hebt helemaal gelijk dat deze uitbreiding speltechnisch weinig tot niets toevoegt. Maar toch voegt het voor mij wel wel iets toe waar ik blij van word. Het is namelijk erg leuk om al die verschillende illustraties te zien die mensen hebben gemaakt. Voor mij is dat een very nice to have (geen need to have), maar ik kan me prima voorstellen dat het voor anderen anders ligt.

Ik neem aan dat je nu met de wingspan art speelt en je de orginele vogels dus uit het spel verwijderd hebt? Ik vond het een heel leuk artikel vooral omdat je veel mooie vogels van de Wingspan art hebt laten zien.
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef: Over smaak valt niet te twisten en ik denk dat dat ook voor deze uitbreiding geldt. Of je vindt het leuk om kaarten met nieuw artwork te krijgen, of het laat je koud (of misschien vind je het zelfs zonde).

Ah ik zie nu hoe je het oplost. Leuk idee!
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Offtopic. Volgens mij zitten in Asia een paar vogels die minstens zo sterk zijn als de raaf!
SuSuQie
Professor Pimpel

Bericht door SuSuQie »

De Wingspan art pack, ik had hem gezien op Spiel, je vindt het fantastisch of je vindt het niks. Ik schaar me bij de laatste groep.
Zelfs al zou ik het gratis krijgen, dan zou ik er nog niet mee spelen.
Ik hou van de uniformiteit in artwork van de originele artist. Waarom zou ik dat willen mixen met kindertekeningen, schilderkunst, huisvlijt en haakwerkjes?

En wat betreft de raaf. Een raaf staat niet per definitie gelijk aan een overwinning.
Helemaal niet als je de uitbreidingen door elkaar speelt.

ps. de persoon die de Amerikaanse kraai getekend heeft, heeft wel humor met een dobbelsteen als "schat" in het nest.
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Pura Vida schreef: Toch twijfel ik een beetje omdat ik me afvraag wat de meerwaarde is en wat ik uiteindelijk met die kaarten zou moeten doen. Ik vrees dat dat toch tegenvalt eigenlijk.
Gewoon als losse set spelen.
Afbeelding
Pura Vida
Gouverneur

Bericht door Pura Vida »

RvdH83 schreef:
Pura Vida schreef: Toch twijfel ik een beetje omdat ik me afvraag wat de meerwaarde is en wat ik uiteindelijk met die kaarten zou moeten doen. Ik vrees dat dat toch tegenvalt eigenlijk.
Dat is precies wat we hebben gedaan inderdaad. Ziedit draadje...
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Pura Vida schreef:
RvdH83 schreef:
Dat is precies wat we hebben gedaan inderdaad. Ziedit draadje...
Hoeveel kaarten van Azie zitten erin? Die heb ik namelijk nog niet :D .
Plaats reactie