Bordspeler.nl verdwijnt

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Enrico
Caballero
Contacteer:

Re: Bordspeler.nl verdwijnt

Bericht door Enrico »

Phoe... dit is nieuws uit de categorie 'je weet dat het ooit gaat komen'.

Ik ken je nog niet de volledige 28 jaar, maar wel een flink deel ervan. Vooral in de tijd dat ik voor Spelmagazijn nog spelbeschrijvingen maakte, kwamen we elkaar regelmatig tegen. Tegenwoordig maak ik alleen nog de Spiel-preview en dat is om precies dezelfde reden die jou heeft doen besluiten om ermee te stoppen. Het kost enorm veel tijd en er is meer in het leven.

Dank je wel Erwin voor al die jaren leesplezier, ik zal je prachtige schrijfstijl missen :thumbup: . Maar gelukkig bestaat "real life" ook nog en treffen we elkaar vast weer op een spellendag of -beurs. Geniet van de vrije tijd die je nu krijgt, het zal vast wennen zijn dat je je 's ochtends kunt afvragen: wat zal ik vandaag eens gaan doen? :mrgreen:
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Fregonar »

Ik ben wat laat, maar daarom niet minder gemeend een dikke dankjewel aan Erwin voor zijn onnoemelijke bijdrage aan het (Nederlandstalige) bordspel. Het belang van wat Erwin gedaan heeft kan moeilijk overschat worden.

Toen ik begin jaren 2000 mijn collectie begon op te bouwen met regelmatige bezoekjes aan de spellendpeciaalzaak in Kessel-Lo bij Leuven ging er bijna nooit een spel over de toonbank vooraleer ik op bordspel.com een review van Erwin had opgezocht. Onze smaak mag dan misschien niet altijd overeen komen, maar toch voldoende om te vertrouwen op zijn oordeel. El Grande is ook voor mij een van de toppers allen tijden.

Niet alleen voor reviews was Erwins site onontbeerlijk, maar ook voor nieuwtjes uit de spellenwereld. Met al die sociale media tegenwoordig zouden we bijna vergeten dat 25 jaar geleden nauwelijks een spellenuitgever een deftige website had. Erwin had alle inside info, en las voor ons alle Duitse magazines en bracht ons de relevante nieuwtjes.

Dank je, Erwin. Dank je. Ik ben zeker dat we nog vaak van je gaan horen! Het ga je goed.

Groeten uit België!
Bert B.
Veenboer

Bericht door Bert B. »

In mijn kinderjaren stonden thuis in de kast Monopoly, Kom er maar eens achter, Pim pam pet en een stapel kwartetspellen.
Tijdens mij studie speelde ik Risk, Barricade of Backgammon. Daarna viel het spelen een beetje stil.
Ergens eind jaren '90 had mijn neef het Catan kaartspel mee uit Duitsland. Dat was het begin van een hernieuwde interesse in bordspellen.
Met de opkomst van internet ging ik net zoals veel andere op zoek naar informatie. Zo kwam ook ik op Bordspel.com, Spellengek.nl, Spelmagazijn, Truusentruus terecht.
Met veel plezier heb ik de recensies gelezen en mede op basis daarvan mijn beperkte collectie opgebouwd.
Erwin, jammer dat je er mee stopt, maar ik begrijp het ook helemaal.
Misschien is het een idee om de recensies in de spellendatabase van Bordspelmania onder te brengen zodat ze niet verloren gaan?
Heel veel succes met de uitdagingen die nu voor de deur staan.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Beste Karel en Bert, ook jullie bedankt voor je mooie reactie.

@Bert: ik was op de achtergrond al bezig met een archiefversie van de site. Deze operatie is naar wens verlopen. Een statische versie van de site heb ik hier gepubliceerd: https://bordspeler.eu/
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

Ja dat had ik net vanochtend gelezen op BGG. Erwin heeft voorwaar de officiële nieuwssectie van BGG gehaald! 🙌

https://boardgamegeek.com/blogpost/1612 ... s-about-ne
Plaats reactie