Een van de grote spellenhits van de afgelopen tijd is Forest Shuffle. In dit spel bouwt iedere speler zijn eigen bos met verschillende soorten bomen, struiken, planten en dieren. Het zal niemand verbaasd hebben dat het niet lang duurde voor er een uitbreiding voor dit leuke en oogstrelende spel verscheen.
Lees verder op: https://www.spellengek.nl/forestshufflealpine/
Spellengek recenseert: Forest Shuffle Alpine uitbreiding
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Dagmar
- Condottiërre
- Contacteer:
- Pura Vida
- Gouverneur
Re: Spellengek recenseert: Forest Shuffle Alpine uitbreiding
Enthousiast stuk! Zat zelf al te broeden op een stukkie, maar ik wacht even totdat het taggen weer kan én de spellendatabase weer terug online is. Een samenvatting heb ik wel: dit is ons leukste slecht ontworpen spel in huis. En onze mooiste opeenstapeling van productiefouten.
- Dagmar
- Condottiërre
- Contacteer:
Je hebt duidelijk Harmonies nog niet gespeeld. Maar verder mooi gezegd.
Ik neem aan dat je naast de enorme rekenuitdaging die het bepalen van je score is, je verwijst naar de kleurverschillen op de achterkant van de kaarten. Die is er zeker, maar is voor mijn middelbare ogen zo gering dat ik het tijdens het spelen niet zie (ik heb de Engelse versie)
En over Harmonies: zo krom zag ik kaarten nog niet eerder uit de doos komen. En het bijgeleverde linnen zakje scheurde na 5 potjes al bij de naden.
Ik neem aan dat je naast de enorme rekenuitdaging die het bepalen van je score is, je verwijst naar de kleurverschillen op de achterkant van de kaarten. Die is er zeker, maar is voor mijn middelbare ogen zo gering dat ik het tijdens het spelen niet zie (ik heb de Engelse versie)
En over Harmonies: zo krom zag ik kaarten nog niet eerder uit de doos komen. En het bijgeleverde linnen zakje scheurde na 5 potjes al bij de naden.
- roubosga
- Burgemeester
Off topic: vorige week speelde ik Harmonies en de eigenaar verontschuldigde zich voor de krom gebogen kaarten.
Dus inderdaad een productiefout.
Dus inderdaad een productiefout.
- Dagmar
- Condottiërre
- Contacteer:
Ja, volgens mij is dit bij veel zo niet alle exemplaren van Harmonies een probleem. Zie ook dit draadje op BGG: https://boardgamegeek.com/thread/329322 ... ity/page/1. Ik heb mijn kaarten een paar dagen onder een dik boek gelegd en daarna ook nog gesleeved. Nu zijn ze redelijk recht.
En in de ooievaar kaart zit een typo. Daar kan je een nieuw exemplaar voor aanvragen bij asmodee. Zie voor meer info het draadje op BGG hierover: https://boardgamegeek.com/thread/327970 ... 7#44160647
En in de ooievaar kaart zit een typo. Daar kan je een nieuw exemplaar voor aanvragen bij asmodee. Zie voor meer info het draadje op BGG hierover: https://boardgamegeek.com/thread/327970 ... 7#44160647
- Pura Vida
- Gouverneur
Inderdaad nog niet gespeeld, maar staat zeker op de radar n.a.v. onder andere een leuk stukje van je collega een tijdje terug. Ik wacht op een NL versie, die in september schijnt te komen. Dan hebben ze vast het vocht in die kaarten ook wel opgelostDagmar schreef: ↑di 28 mei 2024, 09:03 Je hebt duidelijk Harmonies nog niet gespeeld. Maar verder mooi gezegd.
- Peter Hein
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik heb de Nederlandse editie van Harmonies en niks gemerkt van kromme kaarten of een scheurend zakje. De ooievaar moet ik nog checken.
-
- Caballero
Ik had mijn Nederlandse exemplaar van Harmonies nog dicht liggen, omdat ik die wil bewaren voor de vakantie. Maar ik heb de doos nu toch maar open gemaakt om te kijken. Inderdaad zijn mijn kaarten ook krom. En dat linnen zakje is wel gestikt, maar de naad is niet afgewerkt met een zigzagsteek. Linnen is een snel rafelende stof. Dus dan kan de naad nu snel open gaan. Ik ga de mijne in elk geval nog even zigzaggen voor ik hem ga gebruiken.
Wat is er precies fout aan de ooievaar?
Wat is er precies fout aan de ooievaar?
- Dagmar
- Condottiërre
- Contacteer:
Die zou 6 punten waard moeten zijn ipv de nu vermelde 4. Zie het BGG draadje wat ik eerder aanhaalde.