Vraag over Bitoku

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dennis77
Locomotief

Vraag over Bitoku

Bericht door Dennis77 »

Vorig weekend voor het eerst Bitoku gespeeld. Met veel plezier ook, overigens.

Ik heb wel één vraag over de spelregels. Er staat namelijk duidelijk dat als je een dobbelsteen plaats, deze gelijk of hoger moet zijn dan de andere dobbelstenen op de locatie, om de woudactie te mogen uitvoeren. De eerste keren dat we het spel speelden, hanteerden we deze regel niet. Dat kwam vooral, omdat er in een apart kader stond, dat je het spel snel moeilijker kan maken door de woud actie alleen toe te kennen als de dobbelsteen gelijk of hoger moet zijn dan alle andere dobbelstenen in het woud.

Maar dit klinkt als hetzelfde als de vaste regel die in de spelregels staat. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik vind het op dit moment verwarrend. Iemand een idee hoe het zit? En spelen jullie met (moeilijk) of zonder (makkelijker) deze regel?
Lyon
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: サイコロさん
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Vraag over Bitoku

Bericht door Lyon »

De 'normale' regel is dat de waarde van de dobbelsteen die je neerzet gelijk of hoger is dan de andere dobbelstenen. De uitdagender variant in het kader stelt dat de dobbelsteen hoger moet zijn, en mag dus niet langer gelijk zijn. Dat is het verschil.
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'
Dennis77
Locomotief

Re: Vraag over Bitoku

Bericht door Dennis77 »

Thanks! Nu snap ik wat ik verkeerd deed!
Plaats reactie