Hulp gezocht voor Bordspel Nieuws

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
BordSpelGids
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: youtuber
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Hulp gezocht voor Bordspel Nieuws

Bericht door BordSpelGids »

Hey allemaal!

De maand mei is weer bijna Voorbij. (rijmt :wink: )
En er is weer een hele hoop gebeurd in de bordspel wereld!

Ik ben momenteel bezig met het maken van een samenvatting voor het Bordspelnieuws op ons kanaal.
Maar wil aan jullie vragen of we iets zijn overgeslagen, of misschien heb je nog leuke toevoegingen / ideetjes!
Alles is meer dan welkom!

Hier is al reeds de lijst die ik voor deze maand heb gemaakt:

GameBrewer stopt er mee.

UK games expo awards
- best abstract -> harmonies
- best american style -> Potion of azerland
- best kids game : Micro macro kids
- beste dobbelsteen game: australis
-beste euro game : seti
-best family : kriter kitchen
-beste party game: the same game
-Beste strategy game: Cyclades

Spiel des Jahres nominees zijn bekend,
- game of the year
- kinderspel van het jaar
- complexere spel van het jaar
bekendmaking zondag 13 juli 2025 om 18.00 uur in Berlijn

afgelopen events:
Zomerspel
Peer speelt
ducosim

komende events:
spelfabriek 1 juni
oosterspel 14 juni

Aankondigingen
uitbreiding voor SETI: Space agencies

repos productions:
7 wonders dice

Keep exploring games:
nederlandse versie van Vantage

whitegoblin games:
-kruiswoord
-deep regrets
-Pyramido Verloren Schatten
- Black forest
Geronimo games:
-uitbreiding voor earth
komen ze met een uitbreiding voor Pirates of Maracaibo, een nieuwe versie van Celestia en de tweede in de Kronologic reeks.

@999games komt in September met de topper Flip 7
@dsvgames kondigde ook de 🇳🇱 versie van SETI Ruimteagentschappen aan

Hotgamesnl
-monsters of loch lomond

Spellen gek top 100

Iedereen al vast enorm bedankt om ons te laten weten wat we eventueel hebben gemist!
Of welke leuke ideeën we nog kunnen uitproberen.

Dit was de video van vorige maand:
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
WTULTC
Elfenkoning

Re: Hulp gezocht voor Bordspel Nieuws

Bericht door WTULTC »

Zelf heb ik er niet aan mee gedaan, maar ik mis het NK bordspel dat afgelopen weekend was. Kun je ook iets over vertellen
Afbeelding
BordSpelGids
Jakkiebak!
Contacteer:

WTULTC schreef: do 29 mei 2025, 22:20 Zelf heb ik er niet aan mee gedaan, maar ik mis het NK bordspel dat afgelopen weekend was. Kun je ook iets over vertellen
Heb je het dan over het kampioenschap van saboteur op zomerspel?
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Game Brewer is geen nieuws, die zijn er na Essen mee gestopt. Kwam alleen een late reactie op dat topic.
Keep Exploring Games
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

BordSpelGids schreef: do 29 mei 2025, 22:23
WTULTC schreef: do 29 mei 2025, 22:20 Zelf heb ik er niet aan mee gedaan, maar ik mis het NK bordspel dat afgelopen weekend was. Kun je ook iets over vertellen
Heb je het dan over het kampioenschap van saboteur op zomerspel?
Nee, over het NK bordspellen in Den Bosch dat werd georganiseerd door Roll the Dice en waar zo'n 30 teams bestaande uit 4 personen aan meededen. Harmonies, Komeet, Pyramido en Intarsia waren de spellen die men moest kennen.
Verslag: https://www.rollthedice.nl/2025/05/26/u ... llen-2025/
https://www.rollthedice.nl/toernooien/nk-bordspellen/
Afbeelding
BordSpelGids
Jakkiebak!
Contacteer:

Duiker schreef: do 29 mei 2025, 22:25 Game Brewer is geen nieuws, die zijn er na Essen mee gestopt. Kwam alleen een late reactie op dat topic.
Inderdaad ik had hier al reeds een hoop artikelen op geplaatst die ik nog verder moet onderzoeken/ doorkijken. Maar zoals je het zegt zijn die al reeds 8 tal maanden out of business
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

BordSpelGids schreef: wo 28 mei 2025, 16:39 Ik ben momenteel bezig met het maken van een samenvatting voor het Bordspelnieuws op ons kanaal.
Maar wil aan jullie vragen of we iets zijn overgeslagen, of misschien heb je nog leuke toevoegingen / ideetjes!
Alles is meer dan welkom!
Begrijp ik het nu goed dat je ons om input vraagt voor je eigen kanaal, zodat je hier vervolgens een link naar een filmpje kan plaatsen van nieuws wat we al wisten en zelf hebben aangeleverd? En dan ook op jouw kanaal dit nogmaals kunnen vernemen? :eh: :lol:
BordSpelGids
Jakkiebak!
Contacteer:

Carrie schreef: vr 30 mei 2025, 11:51 Begrijp ik het nu goed dat je ons om input vraagt voor je eigen kanaal, zodat je hier vervolgens een link naar een filmpje kan plaatsen van nieuws wat we al wisten en zelf hebben aangeleverd? En dan ook op jouw kanaal dit nogmaals kunnen vernemen? :eh: :lol:
Ja eigenlijk wel, ik wil graag het bordspel forum mee betrekken.
Een gesprekje opstarten over eventuele leuke items.
of zoals hier boven dat ik de game brewer fout had ingeschat / het NK bordspellen.
zo kan ik het forum ook mee vermelden op mijn kanaal.

ik begrijp dat er frustraties zijn rond content creators bij enkele gebruikers.
En wij willen hier graag mee samen verbering in brengen maar het is wel ironisch vind ikzelf,
Als je enkel een linkje zou posten word iedereen boos omdat je enkel komt voor een linkje te posten.
Maar daar in tegen als je extra moeite probeert te doen door het forum te betrekken / gesprekken op te starten.
Dan krijg je ook reacties zoals deze.

Maar voor verdere reactie op de vraag:
inderdaad er zullen items tussen zitten die je wist.
misschien zelfs de meeste, maar ik probeer er extra opzoek werk rond te doen,
als ook staan niet alle items die er in onze Nieuws aflevering komen hier vermeld.

(dit bericht is absoluut niet gemeen bedoeld! het is echter iets wat me wel is opgevallen en ik best jammer vind op deze manier is het makkelijker om niet proberen actief deel te nemen en gwn linkje droppen)
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

BordSpelGids schreef: vr 30 mei 2025, 14:57 Als je enkel een linkje zou posten word iedereen boos omdat je enkel komt voor een linkje te posten.
Maar daar in tegen als je extra moeite probeert te doen door het forum te betrekken / gesprekken op te starten.
Dan krijg je ook reacties zoals deze.

(dit bericht is absoluut niet gemeen bedoeld! het is echter iets wat me wel is opgevallen en ik best jammer vind op deze manier is het makkelijker om niet proberen actief deel te nemen en gwn linkje droppen)
Fijn dat je even toelicht wat je met je topic probeerde te bereiken. Misschien moet ik ook even uitleggen hoe je topic op mij overkwam door de ervaring van al het content creator 'geweld' (ook de afgelopen dagen weer flink wat nieuwe onderwerpen) en de discussies daar omheen de laatste tijd.

Ik kreeg door je oproep een beetje het idee dat je nu als content creator content aangeleverd wilt krijgen van ons voor je filmpje. Wat vervolgens hier uiteindelijk weer in een link resulteert waar ikzelf eigenlijk toch al niet op zit te wachten, want het zijn er al zoveel/ te veel.
Ik heb daarbij ook het (misschien idyllische) idee dat content creators iets nieuws toe zouden moeten voegen, iets wat ik niet weet op bordspellengebied, dat ze zeg maar boven 'de materie' zouden moeten staan en meer weten dan wat bij de gemiddelde bordspeler al bekend zal zijn. Ik bedoel dat iemand echt iets toevoegt, want waarom zou ik anders naar het filmpje gaan kijken? Als je dan bijvoorbeeld het 'nieuws' van Game Brewer niet lijkt te weten, dan geef je me niet dat idee. Het is absoluut niet vervelend of gemeen bedoeld naar jou toe, maar dat is de reactie die het bij mij opriep.
thomasfrank
Uno

Bericht door thomasfrank »

Wat dacht je van het Board Game Time Capsule-segment, waarbij je elke maand een spel kiest dat het moment definieert en dat je benoemt tot het hoogtepunt van die maand?
Zoals bij elk geweldig bordspel op Bordspelmania is het leven een mix van strategie, toeval en de vreugde van samen spelen. Retro Bowl College
Plaats reactie