JeVo hoopt...

Uitleg en reviews van bord- en kaartspellen d.m.v. beeldmateriaal

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

JeVo hoopt...

Bericht door JeVo »

Vanmiddag heb ik, op verzoek van meerdere hoofdfiguren, een discussie gesloten.
Dat is iets dat wij (de moderatoren) hier op BSM niet vaak doen. En wat vaak ook niet nodig is om te doen.

Het zou goed zijn om soms wat meer te beseffen dat het voeren van een discussie met alleen maar geschreven berichten heel moeilijk is. Wij mensen ontvangen meer dan 75% van de boodschap uit de non-verbale communicatie. Hoe iemand kijkt, klinkt en intoneert. Allemaal signalen die in een forum discussie niet overkomen.

Als dan de discussie oploopt, worden argumenten vaak anders geïnterpreteerd of uitgelegd.
Uit het bovenstaande is dat begrijpelijk, maar wel jammer.
Ik ben van mening dat we hier op BSM vaak vriendelijk met elkaar omgaan en dat niemand bewust hard op de mens wil spelen.

Ik denk dat in de gesloten discussie vanmiddag steeds puntjes eruit werden belicht, die er weliswaar stonden, maar uit hun verband werden gehaald en benadrukt. Daar werd de discussie niet beter van.

Ik vind het jammer dat als er iemand onze community verlaat omdat een discussie zo oplaait.
Daarvoor vind ik de band tussen onze hechte community te waardevol.

Mag je dan helemaal geen commentaar leveren? Natuurlijk wel.
Maar hopelijk blijven we beseffen dat geschreven berichten meestal niet precies zo worden gelezen als ze worden bedoeld.
en dat daardoor discussies soms onnodig de bocht uitvliegen. En dat hoeft niet.

Jullie allemaal zijn voor mij elke dag weer waardevol, en al jullie berichten vrolijke momenten van mijn dag.
Ik hoop dat we dat nog lang zullen volhouden.

JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Edwin84
Elfenkoning

Re: JeVo hoopt...

Bericht door Edwin84 »

Wil hier graag op reageren aangezien ik deel naam nam aan de betreffende discussie.
Ik zou het jammer vinden als Siepie hierdoor het forum verlaat.

Zelf neem ik altijd graag deel aan een discussie en vind dat je van mening mag verschillen zolang het niet persoonlijk wordt. Dat ik het met iemand niet eens ben wil niets zeggen over de persoon zelf of dat ik dan iets tegen die persoon heb. Helemaal niet.

Als één iemand ergens kritiek op heeft en 6 mensen reageren daar op omdat ze het er niet mee eens zijn of een andere mening hebben moet dat ook kunnen zolang het maar niet op de persoon is maar op inhoudt. Met vrienden hebben we onderling ook weleens een discussie waar één iemand een andere mening heeft en achteraf is ook alles gewoon goed.

Maar sluit me wel aan bij Jevo dat geschreven tekst anders wordt geïnterpreteerd misschien.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Ik heb die hele discussie totaal gemist, maar als ik zie dat Siepie ermee stopt, dan word ik daar wel een beetje verdrietig van. Ga alsjeblieft niet weg, Siepie. Je bent een van de actievere leden en je bijdragen zijn leuk en nuttig. Blijf!
Afbeelding
Hippe
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Hippe »

Helemaal eens. Blijf vooral. Het is ook goed om zaken van meerdere kanten te belichten!
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Laat ik duidelijk zijn dat elk lid dat vanwege een uit de hand gelopen discussie onze groep en ons BSM verlaat, mij aan het hart gaat.

Ik heb niet perse willen noemen wie.
Deze persoon heeft de afweging al gemaakt, en een beslissing genomen.

Het is niet Siepie.

Ook hier zie je dus hoe snel er ruis kan ontstaan.
Hou van mekaar en pas op elkaar, werk ze vandaag.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Heb het topic met verbazing gelezen vanochtend, en het schoot alle kanten op maar voelde ook weer alsof het uiteindelijk nergens over ging (zoals wel vaker bij hoogopgelopen discussies). Dus een heftige discussie en dan was ik nog niet eens van de partij :o, kun je nagaan ;). Ik las overigens maar in één bericht iets in de strekking van vertrek van BSM.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op ma 07 jul 2025, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Naarmate de bijdragen van de zogenaamde influencers (of content creators, geef het beestje een naam) zoetjesaan de forums domineren zonder daadwerkelijk te participeren dan kan je er op wachten tot mensen daar klaar mee zijn.

Gepassioneerde discussies halen meestal niet het beste in de deelnemers naar boven (been there, done that).
Hopelijk komt iedereen uiteindelijk weer tot bezinning en keren de vertrekkers terug. Na al die jaren voelt het hier toch ook wel als een stamkroeg waarbij velen hun eigenaardigheden hebben, niet iedereen met elkaar door dezelfde deur kan maar uiteindelijk toch een homogene vormt.
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Zonder de discussie opnieuw te willen starten!

De discussie waaraan gerefereerd wordt is aan mij helemaal voorbij gegaan, maar dat kan ook komen omdat ik het hele Videoreviews en speluitleg onderdeel aan mij voorbij laat gaan.

Maar dat mensen dit forum verlaten omdat de discussie te hoog oploopt (is het dan nog een discussie?) dat kan niet de bedoeling zijn van deze community.
Plaats reactie