Fijne Kerst!

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Fijne Kerst!

Bericht door siepie »

Allereerst wens ik iedereen een fijne Kerst! Wij gaan vandaag naar mijn schoonouders en nemen mee....

Nmbrs! en Qwirkle: 2 spellen die op Rummikub lijken dat houdt het laagdrempelig om met niet bordspel liefhebbers te spelen en persoonlijk vind ik dit ook gewoon leuk om te spelen. Nmbrs! ligt al een hele tijd hier, ooit aangeschaft op Spellen aan zee en onlangs maar eens gespeeld en ik dacht gelijk, die gaat mee met kerst.
Oh en Piña Coladice! Dat was ook wel een succes de laatste keer, dus die gaat ook mee. Dan hebben ze wat te kiezen. :D

Morgen vieren we kerst bij mijn ouders, dan zorgt mijn zusje voor wat party spellen, de categorie die wij niet in huis hebben :lol:

Wat spelen jullie zoal met de kerst? En met wie?
Laatst gewijzigd door siepie op do 25 dec 2025, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Re: Fijne Kerst!

Bericht door helena »

Vandaag zullen we vooral iets spelen met kleinzoon van 4, kroko loko, carcassonne junior, sequence junior, of catan junior. En morgen bij schoonfamilie, Mountain goats gaat mee, maar vrijwel zeker wordt er boerenbridge gespeeld ( wat dan weer niet mijn ding is ) .
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Oh, boerenbridge zou ik wel weer eens zin in hebben. Gaat niet gebeuren helaas. Met mijn kant vd familie is het vrij snel Dixit, Codenames en/of Just One wat de klok slaat. Allemaal leuk. Bij schoonouders wordt het de kersteditie van Wie weet wat... het maximaal haalbare denk ik. Misschien neem ik Flip 7 mee, of Spicy. Alles om de tv zo lang mogelijk uit te laten.
Goeie kerst allemaal!
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Pura Vida schreef:Oh, boerenbridge zou ik wel weer eens zin in hebben. Gaat niet gebeuren helaas. Met mijn kant vd familie is het vrij snel Dixit, Codenames en/of Just One wat de klok slaat. Allemaal leuk. Bij schoonouders wordt het de kersteditie van Wie weet wat... het maximaal haalbare denk ik. Misschien neem ik Flip 7 mee, of Spicy. Alles om de tv zo lang mogelijk uit te laten.
Goeie kerst allemaal!
Dan neem.je toch Wizard mee ;)
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Edwin84 schreef: do 25 dec 2025, 13:29
Pura Vida schreef:Oh, boerenbridge zou ik wel weer eens zin in hebben. Gaat niet gebeuren helaas. Met mijn kant vd familie is het vrij snel Dixit, Codenames en/of Just One wat de klok slaat. Allemaal leuk. Bij schoonouders wordt het de kersteditie van Wie weet wat... het maximaal haalbare denk ik. Misschien neem ik Flip 7 mee, of Spicy. Alles om de tv zo lang mogelijk uit te laten.
Goeie kerst allemaal!
Dan neem.je toch Wizard mee ;)
:D (je bedoelt een pak kaarten met de jokers er nog in. Kan.)
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Dan neem je dus 3 spellen mee en kom je niet verder dan Nmbrs! die wel erg lang duurde....bleek dat ik vergeten was dat we allemaal met 50 punten moesten beginnen. :oops:
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Voor ieder van jullie vredevolle kerstdagen, met gezellig familiemomenten!

Dit jaar zijn we niet veel aan spelen toegekomen: enkel Flip 7 op kerstnacht. Kerstdag veel gepraat en niet gespeeld. Broer en neefjes hadden op het einde van de dag nog tijd voor Ticket to Ride.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

siepie schreef: do 25 dec 2025, 22:08 Dan neem je dus 3 spellen mee en kom je niet verder dan Nmbrs! die wel erg lang duurde....bleek dat ik vergeten was dat we allemaal met 50 punten moesten beginnen. :oops:
Lullig hè?
Dat had ik vorige week op de club. Ik had De Rode Kathedraal meegenomen met de uitbreiding.
Het begon al met het opzetten van de kathedraal, daar was ik een etage vergeten zodat het spel eigenlijk niet uitgemaakt kon worden omdat iedereen met overgebleven banners zat.
Ook was ik vergeten te vertellen dat als er een toren af was dat dan onmiddellijk de bijbehorende stad moest worden geteld.
En bij de eindtelling kun je dat dan natuurlijk niet meer zien.
Afbeelding
Dennis77
Veenboer

Bericht door Dennis77 »

Met de kerstdagen zelf weinig gespeeld. We kwamen niet verder dan een paar potjes Hitster (Celebration en Christmas). Daar om heen wel veel gespeeld: Coffee Rush, Name That Tune, Saltfjord, Piña Coladice, After Us, Spring Meadow, Yahtzee, Chili Dice en Skull King.
Plaats reactie