Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
In februari 2026 zal het nieuwste coöperatieve avontuur in de reeks van Het Verboden Eiland en De Vergeten Stad verschijnen: De Verboden Jungle.
De avonturiers zijn gestrand op een verlaten en zinkende ruimtehaven in een overwoekerende jungle. Alleen door slim samen te werken kan de ontsnapping succesvol worden afgerond. De aanwezige portalen dienen te worden hersteld en geactiveerd met kristallen, terwijl spinachtige aliens de avonturiers belagen.
Er zijn diverse machines te vinden die helpen jullie opdracht te voltooien. Uitrustingskaarten helpen de spelers in moeilijke situaties. Houd het dreigingsniveau onder controle om te voorkomen dat jullie worden overweldigd door de vijandige aliens.
Het spel heeft een aantal startopstellingen, zodat er voldoende variatie is voor vele speelsessies.
Bron: BoardGameGeek
De Verboden Jungle is ontworpen door Matt Leacock en het artwork is verzorgd door C.B. Canga.
Ik was wel verbaasd toen ik de aankondiging van deze zag. Ik had die niet meer verwacht. Ik had al eens naar de Engelse versie gekeken, maar besloten dat we met Forbidden Island, Forbidden Desert en Forbidden Sky al genoeg hebben. Waarbij Forbidden Sky weg mag. Ik was wel enthousiast over de titel Jungle....maar dan lees ik dat het toch weer ruimte en aliens is.
Verboden Eiland en Vergeten Stad altijd met veel plezier met de kinderen gespeeld. Die staan hier inmiddels stof te happen in de kast, ik denk niet dat ik nog een 3e deel nodig heb. Wel leuk dat deze ook weer in blik komt.
Best merkwaardig dat deze alsnog in Nederland uitkomt in het Nederlands. Zoals hier eerder aangegeven is dit niet de beste uit de serie. Dat blijft het verboden eiland en de vergeten stad die ik ieder jaar nog wel een aantal keer speel.
Hij is momenteel niet leverbaar. Heb ook het idee dat die een stuk minder goed werd ontvangen dan de eerste twee delen.
Vond zelf de kleuren erg lelijk wat het spel onaantrekkelijk maakt. Het zat volgens mij ook niet in het mooie blik en toen ik hem een keer speelde vond ik het niet intuïtief en best wel chaotisch vergeleken met de meer gestroomlijnde eerste delen.
Ben wel benieuwd naar deel 1. Het is altijd een goed alternatief voor Pandemic. Stukje goedkoper en wat korte spelduur.
Arjen T. schreef: ma 26 jan 2026, 12:50
Ik was wel verbaasd dat WGG het 3e deel, Het Verlaten Station, niet in het nieuwsbericht vermeld. Of wordt deze inmiddels niet meer verkocht?
Ja die hoorde ik bij Spel op tafel in het nieuwsbericht erover ook al niet genoemd.
Wat mij betreft ook minste deel. En zoals Edwin zegt, niet eens in blik.