Seminar op Noorderspel

Een leuke beurs in Noord-Nederlandse regionen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
Jaap
Meeple
Contacteer:

Seminar op Noorderspel

Bericht door Jaap »

Als extraatje wordt er dit jaar op Noorderspel11 een seminar georganiseerd. In drie zalen wordt gesproken over bord en kaartspellen en games. Bezoekers kunnen 4 lezingen bijwonen. Hans van Tol spreekt o.a. over de ontwikkelingen in de internationale spellenwereld, Robert Brouwer over hoe hij voor uitgever Noordhoff het aloude basisschool spel moderniseerde, Jan Willem Rozema over wat wel en niet werkt in bord- en kaartspellen: "Vandaag de dag zou Monopoly geen schijn van kans hebben gemaakt om uitgegeven te worden!" en Robert Kune over Greed Corp een computerspel met een bordspel spelsysteem. De kosten bedragen 20,- euro maar hierbij is inbegrepen twee dagen toegang tot Noorderspel.
Voor meer informatie en het volledige programma kan je kijken op http://seminar.noorderspel.nl/
projectleider noorderspel09
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Seminar op Noorderspel

Bericht door Erwin »

Ik wil met deze vraag niet de suggestie wekken dat dit seminar zijn geld niet waard zou zijn (verre van dat), maar snap niet waarom je op zo’n laagdrempelig publieksevenement een betaald seminar organiseert. Kun je geen deelnemers vinden die een gratis bijdrage willen leveren?
Jaap
Meeple
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Nee Erwin, dat lukt dus niet.

Zoals jezelf ook wel weet zijn op dit moment de meeste spellenbedrijven slecht bij kas dus daar kan je op dit moment weinig van verwachten. Ook de gaming industrie waar wij op dit moment mee kunnen praten heeft niet veel financiële mogelijkheden of kijkt de kat uit de boom. Alleen dankzij de samenwerking met de Noordelijke gameopleidingen die beloofd hebben om het belangrijkste deel van de kaarten af te nemen en sponsoring van de Must See bioscoop was dit seminar mogelijk. En dan nog is het de vraag of het break even wordt.

Daarnaast zijn het Noorderspel event, laagdrempelig maar wel met 2 primeurs (spellen die pas in Essen worden uitgegeven, Fortuna en een nieuw spel van Eggert Spiele), en het seminar twee aparte evenementen. We hebben gekozen om deze twee activiteiten in hetzelfde weekend te plaatsen omdat wij om Noorderspel te kunnen blijven voortzetten ook bezoekers van buiten Noord Nederland moeten trekken. En met een goed seminar, en volgens ons hebben we aantrekkelijk programma, zou dat misschien kunnen.

Een weekend Groningen, slapen bij vrienden of in een goedkoop hotel, zaterdags aankomen, naar het seminar en later de kroeg in en dan zondags naar Noorderspel voor in totaal maar 20 euro. (ex reis- en verblijfskosten). Hoe veel goedkoper wil je het verder nog hebben?
Laatst gewijzigd door Jaap op za 12 mar 2011, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Jaap schreef:Daarnaast zijn het Noorderspel event, laagdrempelig maar wel met 2 primeurs (spellen die pas in Essen worden uitgegeven, Fortuna en een nieuw spel van Eggert Spiele)...
En vergeet dan de 2 Nederlanse beursprimeurs niet voor Get Nuts! en Verboden Eiland, Het. 8)
Jaap
Meeple
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Dierik je hebt helemaal gelijk. Deze twee spellen van White Goblin liggen net in de winkel. En White Goblin heeft dit jaar een eigen ruimte waar deze en andere populaire spellen van dit bedrijf worden gedoed.
Daarnaast komt Asmodee met 7 Wonders en Cargo Noir (ook net in de Nederlandse winkels).

De volledige spellenlijst komt maandag online.
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Dank voor jouw antwoord. Ik proef tussen de regels door een toefje irritatie. Zo ja, lijkt me dit niet echt nodig. Ik klaag immers niet over de prijs (ik hoef het niet goedkoper te hebben) en gebruik de term laagdrempelig als compliment (Noorderspel is ook een leuke beurs voor het ‘normale’ publiek).

Succes met de voorbereiding. Ik verheug me op een dagje speelplezier in mijn geboortestad.
Jaap
Meeple
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Erwin, dat toefje klopt wel maar wordt niet veroorzaakt door jouw vraag. Over waar dat toefje wel vandaan komt kunnen we het misschien daar even kort over hebben.
vr gr Jaap
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Jaap schreef:Erwin, dat toefje klopt wel maar wordt niet veroorzaakt door jouw vraag. Over waar dat toefje wel vandaan komt kunnen we het misschien daar even kort over hebben.
vr gr Jaap
Hmm, geef me s.v.p. een korte toelichting via een PB-tje.
Ik heb namelijk geen flauw idee waarop je doelt, weet eerlijk gezegd ook niet wie er bij de gebruikersnaam Jaap hoort en snap daarom niet waarmee ik jouw irritatie zou hebben gewekt.
Gesloten