BordspelManiaK schreef:2012
Het is al half januari maar het kan nog steeds: nieuwjaarswensen rondstrooien. Aan alle bordspelmaniakken van harte een geweldig mooi en gezellig speels jaar gewenst! Dat al je geheime dromen en verlangens mogen uitkomen in 2012.
Iedereen heeft wel een kleine wishlist die hij of zij dit jaar wil verwezenlijken. Een grotere spellenkast in elkaar knutselen, dat en dat én dat spelletje kopen en die en die beurs bezoeken. Veel succes met het uitvoeren van je plannen!
Zelf heb ik alvast een bescheiden lijstje goede voornemens gemaakt. Met stip op één: de spellenkast eens grondig onder handen nemen en opruimen. Omdat die kast bij mij eerder een kastje is en de collectie langzaam blijft groeien, moet je daarvoor al een doorwinterde Rush hour-speler zijn. Kandidaturen zijn steeds welkom.
Puntje twee op mijn lijst: ongeopende spelletjes uitpakken, verkennen en spelen. Bij het uitvoeren van punt één zal ik zeker en vast enkele verrassend nieuwe dozen aantreffen. In feite kan ik nu zelfs uit het hoofd een paar titels opnoemen die – oh, schaamte – al maanden eenzaam in een donker hoekje wachten om te worden gespeeld.
Het derde punt op de lijst is een ambitieus plannetje dat vorig jaar al bij de goede voornemens zat: mijn Engels verbeteren en/of Duits studeren om vreemde spelregels beter onder de knie te krijgen. Ik kan me nu aardig uit de slag trekken in het Frans en Engels en ik heb een notie van Duits (zoals dat zo mooi geformuleerd staat op mijn cv), maar toch is alles vatbaar voor verbetering. Ik droom ervan om als een echte polyglot vlotjes door alle spelregels te surfen.
Verder nog op de speellijst: enkele leuke en goeie spellen kopen. Door de grootte van de spellenkast en de grootte van het budget komen er jaarlijks niet zo heel veel spellen bij, maar àls ik iets koop, hoop ik dat het een veelspeler wordt.
Als laatste voornemen geef ik mezelf carte blanche: spelen, spelen, spelen. Oefening baart kunst en als relatief ‘groentje’ valt er nog heel wat te ontdekken. Dus gooi ik me vol overgave op het speelplein.
Ik weet nu al welke puntjes meer aandacht zullen krijgen dan anderen! Laat het een tip zijn voor jullie eigen to do-list: smokkel er af en toe een plezant en makkelijk te realiseren doel in. Dan begin je vol enthousiasme aan dat nieuwe jaar en kan het niet meer stuk. Happy 2012! En nu maar hopen dat die Maya’s ongelijk krijgen…
Katrijn
BordspelManiaK: 2012
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
BordspelManiaK
- Locomotief
- Persoonlijke Ondertitel: columnist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
BordspelManiaK: 2012
Labels:
- Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: BordspelManiaK: 2012
Ik zou me geen zorgen maken: http://www.heteindevandewereld.nl/telfoutje.htmlBordspelManiaK schreef:Happy 2012! En nu maar hopen dat die Maya’s ongelijk krijgen…
Katrijn
Happy 2012 (en 2013 dan alvast)!