Advies voor Beginnende Verzamelaars

Diverse informatie om beginnende spelers op weg te helpen.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
JokeVD
Joker

Re: Advies voor Beginnende Verzamelaars

Bericht door JokeVD »

Ik ben van St-Niklaas en heb ondertussen al gemaild naar de plaatselijke bordspellenclub dus ben benieuwd... Alvast bedankt voor de online tip ook!

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Obelix
Professor Pimpel

Bericht door Obelix »

JokeVD schreef: Dus ik ben nog op zoek naar een RPGachtig iets... ik bots alleen vaak op het feit dat zulke spellen vaak niet voor beginners zijn Afbeelding

Enkele tips die in de buurt komen van solospel met een verhaal:
-Mage Knight is een mogelijkheid. Het is inderdaad een 'spelletje' dat enige inzet vergt om het aan te leren, maar de beloning is bijzonder groot.
-LotR LCG is ook een goede optie, veel eenvoudiger dan Mage Knight en dankzij de tig uitbreidingen steeds weer anders.
-7th Continent is ook bijzonder fijn om alleen te spelen en makkelijk aan te leren. Winnen daarentegen...
Obelix
Professor Pimpel

Bericht door Obelix »

Laat je ook niet te snel afschrikken omdat je 'een beginneling' bent: lees de regels, kijk enkele filmpjes, zet het spel op en speel het met het regelboek binnen handbereik. De eerste keren gaat het traag en maak je altijd fouten, niets aan te doen. Veel succes!
JokeVD
Joker

Bericht door JokeVD »

Obelix schreef: Laat je ook niet te snel afschrikken omdat je 'een beginneling' bent: lees de regels, kijk enkele filmpjes, zet het spel op en speel het met het regelboek binnen handbereik. De eerste keren gaat het traag en maak je altijd fouten, niets aan te doen. Veel succes!
Bedankt! Heb er zin in en als het verhaal je aanspreekt, wil je er sowieso toch steeds meer van weten en zien hoever je kan geraken, lijkt me...
Mjn eigen score verbeteren zoals bij Nova Luna is fun, maar na een tijdje ebt dat ook wel wat weg, denk ik Afbeelding

Lucky Jack
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

JokeVD schreef: Kan er iemand nog een update doen? Ik ben een beginnende solospeler en wil mijn kast graag uitbreiden met allerlei soorten spellen. Afbeelding

Heb je al eens gekeken naar Falling Skies? Heeft wel wat weg van Space Invaders, maar met leuke upgrade functies én een toffe campaign. Daarnaast speel je ook echt tegen het spel i.p.v. je eigen high score te verbeteren.
Afbeelding
JokeVD
Joker

Bericht door JokeVD »

Precies niet echt een thema voor mij.

Plaats reactie