Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



68 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013, 19:59 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Sjtollie schreef:
RueSailmana schreef:
kezuskrijst schreef:
gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).

En speciaal voor Paul: de de modellen van de Star Trek versie zijn echt mooi :)


Star Trekversie? Oeh! Dat heb ik gemist. Mooi, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen over de aankoop van een Star Warsversie en wacht ik op Star Trek


Ach ja, iedereen heeft natuurlijk het recht om het fout te hebben 8)


Ik zal maar weer even happen kees, met je bloedkop!!? :D je houdt niet eens van star trek... sukkeltje!?

Hehe aka star trek zuigt ballen ;). Ik wil graag zo een staafje uit men in black, waarmee je iemand geheugen kunt wissen. Dan zou ik dit gebruiken om alle star trek bullshit uit mijn hoofd te verwijderen. wat een knullige serie zeg. Nee je argumenten zijn niet valide!!? het was niet de pionier op gebied van sci-fi, stop maar gewoon. het is gtst in de ruimte!!? :D LOL.

Maar goed, waar was ik, oh ja laat even weten wat je van de basisversie vind mr. x kid ;).


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013, 20:59 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
16 Feet Pauly schreef:
Maar goed, waar was ik, oh ja laat even weten wat je van de basisversie vind mr. x kid ;).

Dat zal ik zeker doen. Wie weet als het aanslaat een dagje x-wingen? Of is de lol er bij jou onderhand al weer van af?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013, 21:10 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
16 Feet Pauly schreef:
Sjtollie schreef:
RueSailmana schreef:
kezuskrijst schreef:
gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).

En speciaal voor Paul: de de modellen van de Star Trek versie zijn echt mooi :)


Star Trekversie? Oeh! Dat heb ik gemist. Mooi, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen over de aankoop van een Star Warsversie en wacht ik op Star Trek


Ach ja, iedereen heeft natuurlijk het recht om het fout te hebben 8)


Ik zal maar weer even happen kees, met je bloedkop!!? :D je houdt niet eens van star trek... sukkeltje!?

Hehe aka star trek zuigt ballen ;). Ik wil graag zo een staafje uit men in black, waarmee je iemand geheugen kunt wissen. Dan zou ik dit gebruiken om alle star trek bullshit uit mijn hoofd te verwijderen. wat een knullige serie zeg. Nee je argumenten zijn niet valide!!? het was niet de pionier op gebied van sci-fi, stop maar gewoon. het is gtst in de ruimte!!? :D LOL.

Maar goed, waar was ik, oh ja laat even weten wat je van de basisversie vind mr. x kid ;).


Nou, nou, bloedkop?!? Mijn spellingchecker maakt daar automatisch bloedmooie van, dat kan niet voor niets zijn, maar on topic:

Star trek films zijn idd minder dan welke star wars film ook (zeker de laatste star trek film zuigt peentjes)

Het feit dat je echter bij de star trek versie waarsch. veel meer verschillende typen schepen zal hebben (en wellicht later een borg cube) en niet dat 'advanced' tiefighter geneuzel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2013, 20:04 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
kezuskrijst schreef:
16 Feet Pauly schreef:
Sjtollie schreef:
RueSailmana schreef:
kezuskrijst schreef:
gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).

En speciaal voor Paul: de de modellen van de Star Trek versie zijn echt mooi :)


Star Trekversie? Oeh! Dat heb ik gemist. Mooi, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen over de aankoop van een Star Warsversie en wacht ik op Star Trek


Ach ja, iedereen heeft natuurlijk het recht om het fout te hebben 8)


Ik zal maar weer even happen kees, met je bloedkop!!? :D je houdt niet eens van star trek... sukkeltje!?

Hehe aka star trek zuigt ballen ;). Ik wil graag zo een staafje uit men in black, waarmee je iemand geheugen kunt wissen. Dan zou ik dit gebruiken om alle star trek bullshit uit mijn hoofd te verwijderen. wat een knullige serie zeg. Nee je argumenten zijn niet valide!!? het was niet de pionier op gebied van sci-fi, stop maar gewoon. het is gtst in de ruimte!!? :D LOL.

Maar goed, waar was ik, oh ja laat even weten wat je van de basisversie vind mr. x kid ;).


Nou, nou, bloedkop?!? Mijn spellingchecker maakt daar automatisch bloedmooie van, dat kan niet voor niets zijn, maar on topic:

Star trek films zijn idd minder dan welke star wars film ook (zeker de laatste star trek film zuigt peentjes)

Het feit dat je echter bij de star trek versie waarsch. veel meer verschillende typen schepen zal hebben (en wellicht later een borg cube) en niet dat 'advanced' tiefighter geneuzel.


Haha al die tie's geven toch een vet kool uitziend squadron. het feit dat het een dogfighting game is zegt toch al genoeg, het moeten wendbare fighter class schepen zijn. en dan kom jij aankakken met je cruiser!? :D haha

Het feit dat ik de serie lame vind en de schepen er lelijk uit vind zien zorgt ervoor dat ik niet langs deze gebreken af kan kijken en ik kan inzien dat je meerdere verschillende rassen en classen hebt. gadverdamme ik ga even overgeven van die plastice prullaria die ze een cruiser noemen.

Nu heb ik zojuist vernomen dat er een aantal reusachtige schepen naar x-wing gaan komen :D vet cool dus!!? brengen waarschijnlijk bepaalde scenario's met zich mee. ik denk niet dat je ze kunt bewegen want dan zou je met 1 movement van tafel gaan :D.

ja je bent ook wel een bloedmooie ;) hahaha patser!!?


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2013, 12:56 
X-Wing: imperial !
Avatar gebruiker

Berichten: 152
Woonplaats: Wellen - BE
thexkid schreef:
Na het zien van de tabletop aflevering waarin ze x-wing spelen is ook mijn interesse gewekt. Ik heb een basis doos besteld maar ben me er van bewust dat het pas echt leuk wordt wanneer je meer schepen toevoegt. Hebben mensen misschien nog tips hoe ik een leuke gebalanceerde set samen stel? Ik wil graag 100-punten spelletjes kunnen spelen en wil sowieso de millennium falcon en een tie advanced (Darth Vader! Han Solo! Chewbacca!). Welke schepen raden jullie aan? En in wat voor hoeveelheden?
Ojee... dit wordt vast een dure grap.


Koop zeker een tweede basisset. Dan heeft elke speler zijn eigen templates, dobbelstenen en tokens. Bovendien is het al een pak interessanter om te spelen (4 TIEs tegen 2 X-Wing). Dit is ook de goedkoopste manier om snel 3 extra miniaturen te hebben.
Na de basisset is een X_Wing uitbreiding (met 2 van de beste rebel piloten: Wedge en Garven) en een TIE fighter uitbreiding (piloten: Howlrunner, Backstabber en BSP samen met de upgrade swarmtactics geven de Imperial speler veel nieuwe mogelijkheden) interessant.

De millenium falcon is zeker een aanrader, maar vraagt wat oefening in het begin (dat ding is groot !).

Leuke aanvullingen:
- Tie Interceptors (leuk om met TIE fighters te combineren)
- Extra TIE fighters (voor swarm gevechten: 6 of 7 TIEs op tafel)
- A-Wings (geweldig om mee rond te vliegen met push the limit en boost)

De TIE advanced heeft weliswaar Darth Vader en Swarm tactics, maar is in mijn ogen de minst interessante expansion.
De Y_Wing en de Slave 1 (fire spray) koop je het best pas als je al wat ervaring hebt met het spel en het bouwen van squadrons. Eigenlijk idem voor de Millenium Falcon.

Mijn huidige lijst + preorders:
- 2 Base game (dus 4 TIE fighters en 2 X-Wings)
- 1 TIE expansion (+ 1 preordered)
- 1 X-Wing expansion
- 1 TIE Advanced
- 1 Y-Wing (+1 preordered)
- 2 A-Wings (+2 preordered)
- 1 TIE interceptor (+3 preordered)
- 1 millenium falcon (+1 preordered)
- 1 fire spray (+1 preordered)
- 2 B_Wings preordered
- 2 TIE bombers preordered
- 2 Lambda class shuttles preordered
- 1 HWK-290 preordered

Redelijk wat gepreordered maar dat komt omdat ik meer tournooien ga spelen. Eenmaal gebeten is het erg verslavend ;)
En ja, het kost best wat geld, maar persoonlijk vind ik dat je waar voor je geld krijgt. Schitterende miniaturen en een toffe gameplay.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2013, 20:25 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Inmiddels heb ik het spel 2 x gespeeld; éénmaal met de simpele regels en éénmaal met normale regels. Ik vond het echt heel leuk. Dat komt deels door het thema denk ik, maar het spel systeem bevalt me ook erg goed. Ik kan niet wachten tot ik het met meer schepen kan spelen, dus de tweede core set is al besteld en wanneer ze weer beschikbaar zijn ga ik ook andere schepen toevoegen. Ik ben vooral benieuwd naar de tie interceptors. Zo'n imperial swarm in formatie vliegen moet wel erg cool zijn. Grappig is ook dat dit spel m'n star wars fascinatie weer heeft aangewakkerd. Gisteren en vandaag de originele trilogie gekeken, zo snel mogelijk I, II en III kijken (zie alleen een beetje op tegen episode I) en dan wachten tot 2015; ben toch wel benieuwd wat J.J. er van gaat maken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2013, 20:58 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Leuke plaatjes hier trouwens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013, 00:05 
X-Wing: imperial !
Avatar gebruiker

Berichten: 152
Woonplaats: Wellen - BE
De trilogie kijk ik minstens 1x per jaar, blijft schitterend :)

2 bestanden die interessant voor je kunnen zijn:
http://boardgamegeek.com/filepage/82149 ... builder-v2
Handig om je eigen squads te maken, moet je niet continue de punten zitten te tellen.

En als je swarms gaat vliegen zeker dit document eens lezen:
http://boardgamegeek.com/filepage/87723/movement

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013, 22:24 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Merksem
Spijtig genoeg dit spel nu pas eens kunnen spelen, resultaat: zo snel mogelijk 2 core sets en een X-wing en TIE expansion kopen :).

Relatief simpele regels, maar zit gewoon briljant ineen. De opties om je squad te vormen alleen al...

Ben benieuwd naar de volgende schepen, zeker die Corvette die eraan komt!

Trouwens, als er iemand weet heeft van toernooien in België, of Zuid-Nederland mag je me altijd een seintje geven. In regio Antwerpen waar ik woon, heb ik tot nu toe nog geen informatie gevonden helaas.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013, 21:48 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Torve schreef:
Spijtig genoeg dit spel nu pas eens kunnen spelen, resultaat: zo snel mogelijk 2 core sets en een X-wing en TIE expansion kopen :).

Relatief simpele regels, maar zit gewoon briljant ineen. De opties om je squad te vormen alleen al...

Ben benieuwd naar de volgende schepen, zeker die Corvette die eraan komt!

Trouwens, als er iemand weet heeft van toernooien in België, of Zuid-Nederland mag je me altijd een seintje geven. In regio Antwerpen waar ik woon, heb ik tot nu toe nog geen informatie gevonden helaas.


Is Rotterdam Zuid Nederland? dan is daar volgende week 15 sept. een toernooi bij gamers of the west. 100 punten.

Linkje:"http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=16771.msg330907#msg330907


@theXkid ja dat heb ik laatst ook gedaan alle films gekeken:D vet kool :D hehehehe. heb wel deel 1 geskipped...


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 17:57 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Woonplaats: Antwerpen, BE
Torve schreef:
Spijtig genoeg dit spel nu pas eens kunnen spelen, resultaat: zo snel mogelijk 2 core sets en een X-wing en TIE expansion kopen :).

Relatief simpele regels, maar zit gewoon briljant ineen. De opties om je squad te vormen alleen al...

Ben benieuwd naar de volgende schepen, zeker die Corvette die eraan komt!

Trouwens, als er iemand weet heeft van toernooien in België, of Zuid-Nederland mag je me altijd een seintje geven. In regio Antwerpen waar ik woon, heb ik tot nu toe nog geen informatie gevonden helaas.


Bij de De Tafelridder in Leiden zijn er ook af en toe toernooien.
Als je nog iemand zoekt als tegenstander ben ik altijd kandidaat. Ik woon praktisch om de hoek.
Zelf heb ik in het bezit van 17 schepen 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2013, 18:53 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Merksem
Zowel Rotterdam als Leiden zijn inderdaad binnen de afstand die ik in gedachten had. Helaas de 15de werken, maar ik hou een oogje in het zeil :). Bedankt voor de info!

En Mattias, 't is ne kleine wereld! Wil zeker wel eens afspreken (ben nogal lastig op dat punt, werk in shiften :thumbdown:). Heb momenteel 2 core sets, 2 TIE's, 1 A-wing en een Firespray, dus kom redelijk vlot aan 100 punten.

Wat me opviel was een redelijk beperkte selectie/voorraad in BE. Bij verschillende (web)shops is zowat alles uitverkocht en is het wachten op een reprint. Heb met bovenstaande schepen de winkelvoorraad geplunderd :twisted:.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013, 07:54 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Afgelopen weekend op de Ducosim beurs heb ik voor het eerst X-Wing miniatures gespeeld en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond! En dit was alleen de 'basis'...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013, 22:14 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Paletti schreef:
Afgelopen weekend op de Ducosim beurs heb ik voor het eerst X-Wing miniatures gespeeld en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond! En dit was alleen de 'basis'...


Mooi zo, ik heb de jongens inderdaad aan het werk gezien aan de grote tafel :D erg leuk ook met de grote asteroïden. Ik ben een aantal keren wezen kijken, zag er goed uit!!


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 13:13 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Ja die tafel heb ik ook gezien. Inderdaad indrukwekkend.

Een vraagje: Als je alleen bezit bent van het basisspel (zoals ik) en je wilt 1 nieuw schip aanschaffen, welk schip zouden jullie aanraden om als eerste aan te schaffen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
68 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Star Wars: X-wing miniatures game.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®