Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.



215 berichten | Pagina 3 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 14:52 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Bij een redelijke volle spellenkast neemt dit pakketje toch veel ruimte in beslag met mindere spellen....

RR wil ik wel een keer uitproberen, maar verwacht dat deze wel zo in de aanbieding komt te liggen voor 20 euri, LoveLetters is al te koop voor 5 to 7 euro, en verder is het "duur oud papier".

Meer is niet altijd beter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 15:42 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Thanks voor de post. Ik zie altijd alleen de 'main-ibood' en niet de subs. Ik sla toch maar over, RR staat niet echt hoog op mijn lijst, LL heb ik al en de rest, neh.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 15:59 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Het is inderdaad opmerkelijk dat 999 Games drie recente titels zo goedkoop aanprijst. Hoe dan ook, ik ben wel geïnteresseerd om Eight-Minute Empire over te nemen van iemand, maar liefst uit België.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 17:35 
Winkelier
Avatar gebruiker

Berichten: 74
grunnboy schreef:
Als je de troep weg laat ben je met 56 euro iets goedkoper uit dan een webwinkel.


Als ik de 'troep' weglaat en ik verkoop de drie spellen voor 56 euro incl. verzending, heb ik welgeteld 70 cent winst gemaakt, als je ervan uitgaat dat ik een doos kan recycleren om het geheel in te verpakken :-s

_________________
http://www.ikwileenspel.be Gratis verzending BE/NL en sorteerdoosje vanaf 30 euro!
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 18:25 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
ikwileenspel.be schreef:
grunnboy schreef:
Als je de troep weg laat ben je met 56 euro iets goedkoper uit dan een webwinkel.


Als ik de 'troep' weglaat en ik verkoop de drie spellen voor 56 euro incl. verzending, heb ik welgeteld 70 cent winst gemaakt, als je ervan uitgaat dat ik een doos kan recycleren om het geheel in te verpakken :-s


Ik kan de spellen via een webwinkel krijgen voor 68 euro inc bezorgen. Dan noem ik 56 euro iets goedkoper. Maar goed, ga lekker het pakket van ibood promoten. Mensen het pakket is niet iets goedkoper maar veel goedkoper. Sla je slag.

Ik probeerde juist de oneerlijkheid aan te geven. Ik snap dat de marges klein zijn. Ik vind het belachelijk dat 999 games deze spellen via ibood aanbiedt en de magazijnverkopen vind ik ook belachelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 08:30 
8. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Los van de vraag of ik het een goed idee vind, heb ik meer en meer het gevoel dat we gaan naar een nichesector waar fysieke winkels en zelfs webshops als uit te schakelen schakels verdwijnen. Waarom zouden uitgevers in een internetmaatschappij een groot deel van de koek weggeven als ze hun klanten rechtstreeks kunnen bereiken en informeren? Queen games met zijn overvloed aan Kickstarters is denk ik momenteel het verst gevorderde voorbeeld.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 10:20 
8. Terra Mystica (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
stefaan schreef:
Los van de vraag of ik het een goed idee vind, heb ik meer en meer het gevoel dat we gaan naar een nichesector waar fysieke winkels en zelfs webshops als uit te schakelen schakels verdwijnen. Waarom zouden uitgevers in een internetmaatschappij een groot deel van de koek weggeven als ze hun klanten rechtstreeks kunnen bereiken en informeren? Queen games met zijn overvloed aan Kickstarters is denk ik momenteel het verst gevorderde voorbeeld.


Mijn ervaring met bv. Queen games op Kickstarter is, om het nog zacht uit te drukken, zeer slecht. Queen informeert zeer snel en goed als het gaat om lopende kickstarter, maar eens ze het geld binnen hebben is er van klantenservice totaal geen sprake meer. Ikzelf heb bv. op Kickstarter Speculation gebacked, samen met Alhambra. Toen ik in Essen ben ik mijn spellen ging oppikken, bleek dat ze mij een Duitse versie van Alhambra hadden meegegeven, hoewel ze mij een Engelse hadden beloofd. Nu weet ik wel dat dat een taal-onafhankelijk spel is, maar als dat als cadeau bedoeld is, geef je toch liever een spel in een taal die de ontvanger ervan begrijpt... Dus vroeg ik Queen of ik het nog kon omruilen. Enkele weken later kreeg ik het antwoord dat ze mij op een lijst hadden gezet van mensen die nog iets moesten ontvangen. Die lijst waren ze zogezegd in december aan het afwerken.
Intussen heb ik heel vaak contact met hen opgenomen, en telkens moet ik enkele weken wachten op een antwoord. Dat antwoord is zeer vaag, en steeds komt men met andere excuses, waaruit blijkt dat de vorige excuses gewoon verzonnen waren...
Ondertussen zijn we 4 maand verder, en heb ik nog steeds geen Engelstalige versie van het spel (terwijl ik het wel al in enkele winkels heb zien liggen...). Als ik de commentaren op de kickstarter-projecten (die reeds zijn afgelopen) van Queen lees, dan blijkt dat ik helemaal niet de enige ben, en dat er heel wat mensen nog wachten op hun spellen (en geen informatie van Queen krijgen), terwijl ze ondertussen gewoon in de winkel te vinden zijn.

Dit wijst er nog maar eens op dat een goede en degelijke spellenwinkel meer dan zijn geld waard is. Klantenservice mag gerust een paar euro's kosten...

Sindsdien pik ik nu en dan nog eens een Kickstarter uit omwille van de vele extra's (vb Fief), of een absoluut koopje op bv amazon (vb Wallenstein voor 26 euro inclusief verzending :o ). Maar de rest van mijn aankopen probeer ik bewust bij een lokale spellenwinkel te doen. En dat zal ik steeds vaker proberen te doen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 13:31 
1. Memoir '44 (2004)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Nogmaals, ik wou niet beweren dat dit noodzakelijk een goede evolutie is, maar in een sector waar het geld niet voor het oprapen ligt, wel een begrijpelijke.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 14:03 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
grunnboy schreef:
Ik vind het belachelijk dat 999 games deze spellen via ibood aanbiedt en de magazijnverkopen vind ik ook belachelijk.

999 Games moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen. Ik kan me voorstellen dat als bedrijf met voor de spellenbranche aardig wat werknemers de prioriteiten voor wat wel en niet kan ietsjes anders liggen.

En de magazijnverkopen... Als mensen ernaartoe gaan voor het courante spul, zijn ze in veruit de meeste gevallen dief(je) van eigen portemonnee, of ze willen graag dat 999 Games extra aan ze verdient en dus op die manier langer blijft bestaan. (Alhoewel ze dat vast zo niet zien...) Ik vraag me echt af of dat een groep is waar een hardwerkende winkelier op kan bouwen. Mijn bijdrage van weleer heeft z'n geldigheid nog niet verloren.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar het reilen en zeilen van Russian Railroads, ook al is dat een titel die ik zelf niet zou aanschaffen.

stefaan schreef:
Waarom zouden uitgevers in een internetmaatschappij een groot deel van de koek weggeven als ze hun klanten rechtstreeks kunnen bereiken en informeren?

Niet iedere uitgever wil de rompslomp van een winkel die aan individuen kan leveren. Als je aan tussenhandel levert, heb je maar een paar klanten plus een mannetje dat ontbrekende onderdeeltjes op de post doet: is lekker overzichtelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 14:49 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Wat een discussie.....

Dergelijke pakketverkopen dienen alleen maar om met als lokkertje een courante titel als Russian Railroad and Love Letter andere zaken die in "excess stock" liggen te slijten zonder noemenswaardige verliezen, met voor 999 games een soort van marktaandeel protectie want elke euro aan hun besteed is 0,50 cent niet besteed aan een con-collega.

Laat ze lekker deze pakket verkopen doen, en zoals sommige positieve reacties hier bewijzen, als er publiek voor is wie is 999 dan om hun niet te beleveren ?

Voordeel van een (web-)winkel is dat je individuele titels kunt kopen... en deze "aanbieding" is in mijn ogen 20 tot 30 euro te duur. (tov marktwaarde... niet prijs in de winkel).

Het meest interessante is het boekje wat bij het kaartspel zit. (wie betaalt er uberaupt voor een standaard set bridgekaarten ??).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 15:52 
4. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Gelukkig zijn er vandaag batterijen in de aanbieding op iBood...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 16:13 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Oude titels heb ik ook minder moeite mee. Het zal mijn eigen aversie tegen het bedrijf 999 games wel zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 09:42 
5. Tichu (1991)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
stefaan schreef:
Nogmaals, ik wou niet beweren dat dit noodzakelijk een goede evolutie is, maar in een sector waar het geld niet voor het oprapen ligt, wel een begrijpelijke.


kan ik begrijpen, maar mijn punt was dat deze evoluties zich op (korte?) termijn als een boemerang in hun (van de uitgevers ) eigen gezicht zullen vliegen. Er zijn niet erg veel uitgevers die klantenservice hoog in het vaandel dragen, en dat zal hun (goede?) reputatie op de duur schade toebrengen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 11:40 
Meeple

Berichten: 19
jopla schreef:
stefaan schreef:
Nogmaals, ik wou niet beweren dat dit noodzakelijk een goede evolutie is, maar in een sector waar het geld niet voor het oprapen ligt, wel een begrijpelijke.


kan ik begrijpen, maar mijn punt was dat deze evoluties zich op (korte?) termijn als een boemerang in hun (van de uitgevers ) eigen gezicht zullen vliegen. Er zijn niet erg veel uitgevers die klantenservice hoog in het vaandel dragen, en dat zal hun (goede?) reputatie op de duur schade toebrengen.


Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. De grote meerderheid van de mensen die spellen van 999 games spelen, weten niet eens wat/wie 999 games is.

Klanten zullen nog steeds de populairste spellen kopen, en 99% zal nooit met 999 games in contact komen.

Spellenwinkels gaan ook deze spellen blijven inkopen, omdat ze nu eenmaal goed verkopen...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 13:12 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 27
Woonplaats: Westerlo
Inderdaad. Het niet-veel-spelende-volk denkt dat 999 die spellen allemaal zelf maakt/bedenkt...


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
215 berichten | Pagina 3 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 15  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Winkelstraat  
 Feed - Onderwerp - iBood  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®