Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 11:30 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
WK Bordspelmania II 16e finale 4

Brug Naar De Hemel 61% [ 27 ]
Union Pacific 39% [ 17 ]

Totaal aantal stemmen : 44

Brug Naar De Hemel

Dit spel speelt zich tussen 1337 en 1361 af in Engeland. Als boeren, wolhandelaren en bouwmeesters streven de spelers naar welvaart en aanzien. Daarbij stuiten ze steeds weer op de nazaten van uit “De kathedraal” bekende persoonlijkheden, die zich echter van een heel andere kant laten zien dan hun voorouders. De speler die aan het einde van het spel de meeste winstpunten heeft, wint het spel. Deze krijgen ze vooral door aan verschillende bouwprojecten deel te nemen en door zieke burgers te verplegen

Union Pacific

De spelers investeren in historische Amerikaanse spoorwegmaatschappijen en bouwen het spoorwegnet van deze bedrijven steeds verder uit. Het moeilijke van dit spannende spel is dat je je aandelenpakketten in de hand uitbreidt, en niet op tafel. Pas als je ten koste van een speelbeurt een pakket van een maatschappij declareert (op tafel legt), kun je grootaandeelhouder worden en er geld mee verdienen. Je doel is om als rijkste speler te eindigen. Scherp inzicht, gecombineerd met de juiste tactiek en een snuifje geluk, doet het vermogen van je spoorwegimperium groeien als kool. Gok je op de korte termijn of investeer je in de Union Pacific voor de vette eindpremies? Door dit spel te winnen, bewijs je dat je uit hetzelfde hout gesneden bent als de echte “Railroad Robber Barons” zoals J.P. Morgan en Van der Bilt!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Laatst bijgewerkt door ditterio op do 08 aug 2013, 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 11:35 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ook al is Union Pacific een prima spel, mijn stem gaat naar Brug naar de Hemel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 12:27 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
pleunie.william schreef:
Ook al is Union Pacific een prima spel, mijn stem gaat naar Brug naar de Hemel.

Idem. En kies ik toch vooral voor het spel met de meeste sfeer.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 15:14 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Beiden (helaas) nog niet gespeeld, dus geen stem van ons deze keer..

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 18:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Mijn stem gaat naar Brug naar de hemel, mijns insziens toch een ondergewaardeerd spel dat vooral met zen vieren fantastisch is maar ook één van de weinige spellen is die ook zeer goed werkt met twee of drie spelers. Vooral het leggen van de gebeurteniskaart vind ik knap gevonden en telkens weer een dilemma op zich. Zeg ik niet snel nee tegen !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 19:00 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ken Brug naar de Hemel niet eens, maar ik heb geen gewetensbezwaren om op de tegenstander te stemmen.

Union Pacific is een prachtig spel, waarbij je de hele tijd in een spagaat zit: aandelen uitspelen (anders tellen ze niet mee) of nog even wachten en net nog even dat ene aandeel pakken wat je toch nodig hebt (denkt te hebben). Al jaren een van mijn absolute favorieten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 19:24 
2. Hanabi (2010)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Voor mij ook echt Union Pacific, alhoewel waarschijnlijk vooral om sentimentele redenen. Dit was zo ongeveer het eerste spel dat ik speelde dat niet in de categorie Risk, Monopoly, Levensweg viel. Gespeeld op het spellenspektakel van pfff, jaren geleden in ieder geval. Er was toen een treincoupé neergezet en daarin werden diverse treinspellen gedemonstreerd. En daar was dit er ééntje van.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013, 12:47 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Veel mensen in mijn omgeving geven mij ongelijk, maar ik vond en vind dit nog steeds een zeer waardige opvolger van De Kathedraal. Dus voor mij Brug naar de Hemel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013, 14:09 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ik vond de Kathedraal een waardeloos spel, dus ik wil de Brug naar de Hemel bij voorbaat al niet spelen. En Union Pacific is wel aardig, maar absoluut geen toptitel. Weer niet gestemd dus.

Ik zal wel een ongelofelijke zeikneus zijn, maar ik vind 6 van de 8 'finalisten' een 'beste spel'titel onwaardig. En de andere 2 zouden niet mijn keuze zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013, 15:25 
1. Age of Steam (2002)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
MikeBzonderpuntje schreef:
Ik vond de Kathedraal een waardeloos spel, dus ik wil de Brug naar de Hemel bij voorbaat al niet spelen. En Union Pacific is wel aardig, maar absoluut geen toptitel. Weer niet gestemd dus.

Ik zal wel een ongelofelijke zeikneus zijn, maar ik vind 6 van de 8 'finalisten' een 'beste spel'titel onwaardig. En de andere 2 zouden niet mijn keuze zijn.


Neehoor, je bent niet zo'n zeikneus, ik denk er precies zo over. London en Taluva zijn prima spellen, maar de rest, tja. Ach, dit soort "wedstrijdjes" tussen appels en peren.... En uiteindelijk wint toch het spel dat bij de meeste mensen bekend is. Dat London nog tot hier gekomen is, is al bijzonder, want het is de enige van de eerste acht nog overgebleven spellen die niet in het Nederlands is verschenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 27 jul 2013, 12:23 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Brug naar de Hemel: thema dat aanspreekt, mooie vormgeving en fijn spel.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013, 13:11 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Brug naar de hemel verslaat Union pacific!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - WK Bordspelmania  
 Feed - Onderwerp - WK Bordspelmania II 16e finale 4  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®