Mac-S schreef:
Een mooie omschrijving die ik ergens op het Net eens tegenkwam (dit zijn niet de exacte woorden, die weet ik helaas niet meer):
Come up with an interesting mechanism and bury it under eight layers of crap.
Maar iets uitgebreider:
De manier waarop de acties van elke ronde bepaald worden, is bij Feld doorgaans erg interessant en vaak vernieuwend (dobbelstenen in Macao, Burgund en Bora Bora, maar telkens anders, de mancala van Trajan etc.). Maar de acties die je kunt doen zijn vaak dezelfde: beinvloed de spelersvolgorde, verbeter de effectiviteit van een bepaalde actie, scoor punten, verzamel iets waarmee je later punten kunt scoren.
Rialto en Brugge lijken ook weer dezelfde elementen te bevatten met weer een ander centraal actie-mechanisme, en wat we tot nu toe van Amerigo weten wijst ook al in die richting.
Dit model heeft blijkbaar veel fans, maar mij laat het vrij koud.
Je vergeet het pest-element nog en laat dat nu net het fijne en tegelijkertijd moeilijke zijn van de meeste Felds