Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




73 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014, 20:37 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Niet vergeten ; druppelkot en dulle griet.
Jenever en bier

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014, 21:02 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Wij hebben ook gekozen voor een dag Zomerspel in combinatie met twee nachten/dagen Gent verkennen.
Voor Zomerspel hebben we al wel wat ingepland maar niet heel de dag volgeboekt, een beetje ruimte voor spontane ideeën lijkt ons ook wel fijn. :)
nog 1,5 week... benieuwd!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2014, 23:38 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Thx voor de tips. Qua bier staat Gentse Strop op het lijstje, maar andere tips qua bieren zijn ook welkom. Evenals eettips. Natuurlijk zal ik als frietliefhebber de plaatselijke frituur in Gent gaan testen. Iemand toevallig nog een tip voor een goede frituur in het centrum relatief dichtbij Zomerspel of het oude centrum?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2014, 08:20 
3. De Kolonisten van Catan: Het Kaartspel (1996)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
WTULTC schreef:
Thx voor de tips. Qua bier staat Gentse Strop op het lijstje, maar andere tips qua bieren zijn ook welkom. Evenals eettips. Natuurlijk zal ik als frietliefhebber de plaatselijke frituur in Gent gaan testen. Iemand toevallig nog een tip voor een goede frituur in het centrum relatief dichtbij Zomerspel of het oude centrum?



Ooooo, niet over bier beginnen. Alle trappisten zijn de moeite: chimay, orval, westmalle, west-vleteren, rochefort,... nog een biertje uit gent is Gruut of Gulden Draak of Delirium Tremens (uit randgemeente Gent). Daarnaast heb je natuurlijk nog vele andere lekkere dingen zoals vicaris en zoooo veel meer.

Ik denk dat je best richting groentenmarkt gaat voor die frituur maar van zodra je naar het veerleplein loop en vandaar naar het centrum kom je een heleboel tegen binnen de 5 minuten. Je zit werkelijk in het centrum!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014, 16:40 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Speciaal voor vrijwilligers van Zomerspel:

Op woensdag 18 juni vanaf 19u30 in Parochiehuis Sint-Paulus, Patijntjestraat 27, 9000 Gent is er een infosessie en meet & greet voor de vrijwilligers van Zomerspel.

Wil jij ook helpen als vrijwilliger op Zomerspel? Kom dan gerust eens langs.

Er zal een presentatie van het veiligheidsplan worden gegeven, je kan vragen stellen aan de organisatie en er kunnen nog een aantal laatste zaken worden besproken. Daarnaast is het vooral de bedoeling om elkaar al eens op voorhand te ontmoeten zodat we elkaar makkelijk herkennen op Zomerspel.

Nog een dikke week te gaan en het is zover! Bij mij begint het al te kriebelen :shh:

PS: al meer dan 600 tickets verkocht, op naar de 1000! :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2014, 23:36 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 311
Woonplaats: Tervuren (B)
bionicman schreef:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een spel of een groep om mee te spelen, ik ben samen met een vriend ingeschreven voor zondag 22 juni voor volgende spellen:

10u00: Jamaica
11u30: Cosmic Encounter
13u30: Augustus
14u30: Dungeon Petz

Wees welkom om u ook in te schrijven voor deze spellen. Pret gegarandeerd!


Dan zien we elkaar om 10u00 in Jamaica. Zet de rum al koud. :wink:

_________________
I am a sexy shoeless God of War!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 18:54 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Tinky68 schreef:
bionicman schreef:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een spel of een groep om mee te spelen, ik ben samen met een vriend ingeschreven voor zondag 22 juni voor volgende spellen:

10u00: Jamaica
11u30: Cosmic Encounter
13u30: Augustus
14u30: Dungeon Petz

Wees welkom om u ook in te schrijven voor deze spellen. Pret gegarandeerd!


Dan zien we elkaar om 10u00 in Jamaica. Zet de rum al koud. :wink:


U zal mij herkennen aan mijn houten poot en mijn ooglap, argh! Als u mij ook wil bevechten in de ruimte, ik heb gezien dat er nog een plaatsje vrij is bij Cosmic Encounter :wink: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 21:47 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 311
Woonplaats: Tervuren (B)
bionicman schreef:
Tinky68 schreef:
bionicman schreef:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een spel of een groep om mee te spelen, ik ben samen met een vriend ingeschreven voor zondag 22 juni voor volgende spellen:

10u00: Jamaica
11u30: Cosmic Encounter
13u30: Augustus
14u30: Dungeon Petz

Wees welkom om u ook in te schrijven voor deze spellen. Pret gegarandeerd!


Dan zien we elkaar om 10u00 in Jamaica. Zet de rum al koud. :wink:


U zal mij herkennen aan mijn houten poot en mijn ooglap, argh! Als u mij ook wil bevechten in de ruimte, ik heb gezien dat er nog een plaatsje vrij is bij Cosmic Encounter :wink: .


Sorry, 't zal niet doorgaan. 'k Heb met mijn broer samen ingeschreven en blijkbaar was er nog maar 1 plaats vrij. Aangezien we samen willen blijven, gaan we een ander spel spelen.
Een andere keer matey!

_________________
I am a sexy shoeless God of War!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 22:28 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ondertussen werden er al meer dan 700 tickets verkocht! Op naar de 1000 :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014, 18:16 
3. De Kolonisten van Catan: Het Kaartspel (1996)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
En inmiddels meer dan 1000 ingeplande boekingen op diverse tafels. Dat is straffe kost! Het boekingssysteem begon even te kreunen maar blijkbaar zitten de bezoekers toch MASSAAL te plannen wat ze graag willen spelen! Ook op de historische wandeltochten door Gent lopen de inschrijvingen binnen. Dat kan trouwens op info@zomerspel.be en tot slot is wordt het king of tokyo toernooi zeker een toppertje. In de showcase zien we vooral VEEEL interesse voor de prototypes en voor de panel discussies van de spellenclubs!! Kortom het wordt helemaal te gek! *jump jump* :crazy:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014, 18:36 
8. Risk (1959)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
PS: De voorverkoop van tickets is stopgezet op 15 juni. We zaten toen op 732 tickets. Er zijn dus nog plaatsen en om een plaats en dus ticket te reserveren stuur je een mailtje naar info@zomerspel.be. In dat mailtje zet je de volgende info: 1/ de datum (dus 21 of 22 juni), 2/ Je naam en voornaam, 3/ je postcode. We reserveren dan een ticket voor je en je kan dit betalen aan de inkom van Zomerspel!! You can still be part of this :wink:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014, 00:15 
Veenboer

Berichten: 176
Duikertje schreef:
Kan iemand een voorbeeldje geven van de verkoopprijzen van spellen? (Die je dus op Zomerspel.nl kan zien als je inlogt met je ticket nummer). Ik twijfel nog of ik ga, maar dat zei ik ook over spsp en zuiderspel en daar had ik top dagen.



Ik begrijp wat je bedoeld ik wou zelf ook gaan, maar heb dan eerst een lift nodig er naar toe via auto.
De andere bovenstaande beurzen kon ik nog bezoeken met openbaar vervoer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014, 01:36 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
johny_bordspelmania schreef:
Duikertje schreef:
Kan iemand een voorbeeldje geven van de verkoopprijzen van spellen? (Die je dus op Zomerspel.nl kan zien als je inlogt met je ticket nummer). Ik twijfel nog of ik ga, maar dat zei ik ook over spsp en zuiderspel en daar had ik top dagen.



Ik begrijp wat je bedoeld ik wou zelf ook gaan, maar heb dan eerst een lift nodig er naar toe via auto.
De andere bovenstaande beurzen kon ik nog bezoeken met openbaar vervoer.


Zomerspel is perfect bereikbaar met het openbaar vervoer:

Vanaf Sint-Pietersstation: neem tram 1 of 10. U rijdt mee tot aan het Gravensteen. Daar stapt u af en wandelt u de Burgstraat in. Net over het brugje neemt u de eerste straat rechts ('t Gewad), dan rechtdoor Tinnenpotstraat in, op uw linkerkant vindt u Tinnenpot.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014, 11:49 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Maldegem
Wegens examens kan ik niet aanwezig zijn op zomerspel. Na 5 jaar student in Gent heb ik wel een aantal tips voor de mensen die minder bekend zijn met de stad. De toeristische tips ga ik laten voor wat ze zijn, aangezien ik las dat er een wandeling georganiseerd wordt. Bovendien vind je die toch terug in zowat alle reisgidsen. Daarom: persoonlijke aanraders!

1. Waar voetbal kijken (tussen de locals)?

In de buurt van het Gravensteen vindt je de korenmarkt, het toeristisch hart van Gent. Tal van cafés en restaurants zenden de match daar uit. Enig minpunt: niet bepaald de lievelingsplek van de Gentenaars, gezien het daar nogal vol van de toeristen kan zitten door zijn ligging vlakbij de Graslei. Er is ook een WK pop up café in de buurt van Sint Baafs. Leuk, maar ik denk dat hier veel toeristen op zullen afkomen door de locatie. (foto's: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 140601_003)

Alternatieven (incl locals!):
- Vooruit: Op een dikke tien minuten wandelen van de korenmarkt vind je de Vooruit, de concertzaal van gent. Hier worden de matchen van de Belgen integraal uitgezonden. Verwacht een bomvolle zaal (2000 man), vlaggen, shirts en bier! Enige 'minpunt': 10 euro inkom, je krijgt wel 4 drankjes. Tickets op voorhand bestellen op de site van de Vooruit. http://vooruit.be/nl/show/detail/8171/W ... ie_Rusland

- Overpoortstraat: Zeker en vast niet de mooiste plek van Gent. Maar als de Belgen winnen en je wil dolle toestanden zien wel the place to be! tientallen bars zenden de match zeker en vast uit. Bomvol van de studenten, dus feest gegarandeerd. Grootste minpunt: erg vuile buurt. Studentikoos, zoals dat dan heet.

- Café Defoo: Op een boogscheut van de overpoortstraat, maar wel een degelijk café. Erg gekend bij voetballiefhebbers.

- Café de Karper: Iets buiten het centrum gelegen, aan de ring van Gent. Vlot bereikbaar met tram 1. Erg gekend bij voetballiefhebbers. Na de goals tegen Algerije werd er op de ring gedanst en gevierd, alle auto's stonden stil. Prachtig schouwspel!

- Café de charlatan. Gelegen aan de vlasmarkt, 5 min wandelen van de Korenmarkt. Alternatieve uitgaansgelegenheid waar erg veel mensen naar de matchen van de Belgen gaan kijken. Aan de foto's te zien zat de sfeer er ook daar de vorige keer goed in. De politie heeft de straat uiteindelijk afgezet omdat er toch geen houden aan was.

2. Frietjes: twee tips

In het centrum zijn er natuurlijk tal van frietkoten te vinden, maar de echt gekende adresjes bevinden zich er vaak iets buiten.

- Julien / De gouden saté: Op de hoek van de overpoortstraat. Legendarisch frietkot. Verwacht lange wachtrijen. Ga zeker niet als de Belgen spelen, je kan er gemakkelijk een man of 30 - 40 voor je verwachten dan. Tip: probeer een Julientje of een Rombautje!

- De Frietketel: Goede naam onder veggie's wegens het uitgebreid assortiment vegitarische snacks. Heel lekkere frietjes en legendarische hamburgers met frieten. €6 incl drank. Niet al te ver verwijderd van zomerspel. (Julien is een pak verder)

3. Restaurants

Ik kan ontelbaar veel adresjes geven, maar dat lijkt me nogal nutteloos gezien je die ook in de stadsgidsen kan vinden. Daarom twee tips, beiden op wandelafstand van Zomerspel.

- Lepelblad. Absolute aanrader! Geen al te uitgebreide kaart, maar ongelooflijk lekker en vers bereide maaltijden voor een mooi prijsje. (20 euro voor drank en hoofdgerecht lukt zeker en vast). Twee weken geleden nog geweest, dit blijft één van mijn absolute favorieten. RESERVEREN! http://www.lepelblad.be/nl

- Avalon: verkozen tot het beste veggie restaurant, meer dan terecht in mijn ogen. Recht tegenover het gravensteen. http://www.restaurantavalon.be/

4. Drinken?

- Koffie? Vermijd alsjeblief de Starbucks op de korenmarkt. In het kleine steegje ernaast vind je de Mokabon, waar ze heel erg lekkere koffie serveren. Andere aanraders zijn Café Labath, en Simon Says. Zeker en vast de moeite waard! Google vertelt jullie meer over hun specifieke locatie!

- Bier? Naast de trollenkelder en het dreupelkot die hier al genoemd zijn, nog drie van mijn persoonlijke favorieten die redelijk in het centrum gelegen zijn:
I. Pink Flamingo: verwacht een retro inkleding, bomvol met Gentenaars als de studenten weg zijn. Topper!
II. Hot Club de Gand. Ja, daar in dat piepsmalle steegje naast het waterhuis aan de bierkant aan de groentemarkt. Ja daarin. Een Jazzclub! Met een gezellig terras vlak voor de ingang. Ab-so-lu-te winnaar. Ga dat zien!
III. Het geuzenhuis: Wat meer uit het centrum, maar wel vlakbij het sint pietersplein en de prachtige abdijtuin. Veel plaats, ook lekkere koffie indien je er overdag zou passeren.

- Wijn? Minor Swing, Ottogracht 56. Piepklein zaakje, hoogstens plaats voor 20 man. Als je in de buurt bent, er is plaats en je houdt van wijn: DOEN! (er zijn natuurlijk ook een aantal bieren op voorraad. We blijven nu eenmaal in België)

5. HELP, ik lees ook graag boeken?

Geen nood! Wederom twee tips:
1. Paard van Troje: boeken en koffie. Ik herhaal: onafhankelijke boekhandel en koffie! Vlak aan de Kouter, knal in het centrum. Als je één iets moet onthouden van deze ganse post, dan is het dit! Hier heb ik al ontelbaar veel uren gesleten.
2. Boekenmarkt aan de ricolettenlei/ajuinlei op zondag! Elke zondag (als het niet regent tenminste) is er een tweedehands boekenmarkt. Verwacht goedkope (en degelijke) boeken op een prachtige locatie in combinatie met tal van cafés en tapasbars die stoelen en tafels buitenzetten aan de overkant van de straat. Al heb je maar een uurtje vrij op zondagvoormiddag, doen!

Zo, ik ga het hierbij houden. Moesten er nog mensen met specifieke vragen zijn, laat maar weten! Geniet van Gent, het is een prachtstad! Ik hoop dat jullie iets aan deze post hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2014, 02:07 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Heel interessante post, akmarten! :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
73 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - Nog 4 weken naar Zomerspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®