Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





43 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2014, 23:55 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Een kleine impressie van Zomerspel op zondag in beelden. (sommige foto's zijn wat minder van kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 06:17 
7. Memoir '44 (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
De man met de baard die mee de showcase gepresenteerd heeft, heet Jan Van Hoef. Niet echt bekend in spellenland, maar zeker een leuke aangename speler.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 13:06 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Nieuwkerken, Sint-Niklaas (B)
ENORM geamuseerd!

Zaterdag ben ik met twee jonge dochters en oudere zoon gegaan. Het Munchkin-toernooi was hilarisch - zeker toen mijn jongste dochter de kaart "valse baard" kreeg, en ook de valse baard van de organisator mocht dragen (plus dwergenhelm). Zij won dan ook het toernooi en kreeg het spelletje Munchkin Zombies als prijs.
Ook met de tien verstopte kwisvragen hadden we prijs (Waka Waka en Mondo), en onze jongste spruit raadde ook hoeveel grumpy cats er in die bol zaten.

O ja, en we hebben nog gespeeld ook: enkele snelle spellen zoals Zombie Dice en Dixit, Oereka (samen met een andere vader en zoon) en later Mice & Mystics.

Zondag ben ik alleen met de jongste dochter gegaan, en kregen we een enorm goede uitleg van het spel Robinson Crusoe - en we zijn wonderbaarlijk genoeg gewonnen ook! We waren maar met ons tweeën voor "Escape - Curse...", maar kregen wel een goeie uitleg. Takenoko kenden we al (van Tabletop), ook daar helaas met ons tweetjes, net als de Legende van Andor, dat veel moeilijker was dan verwacht.
Oh, en onze gelukszak was weer dichtst bij het aantal grumpy cats...

In de tweedehandswinkel heb ik niet echt veel gevonden (Dominion en Agricola voor 20 euro elk), maar dat was ook niet mijn eerste reden.

De organisatie kon misschien iets beter, het was volgens mij voor de organisatoren een goeie leerervaring. Misschien de volgende keer toch een beetje meer reclame maken, ook naar families toe?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 14:04 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Twee dagen zomerspel achter de rug.
De kinderziektes waren er zeer zeker, puntjes van verbetering legio, maar het plezier en de gezelligheid waren in grotere mate aanwezig, dus eindbalans is positief.
Ik hoop dat er een evaluatie-enquette komt, zou handig zijn om het volgend jaar te doen uitgroeien naar soms iets vlottere organisatie (het is met kleine zaken te verhelpen vaak)
Maar de gezelligheid was zeker geslaagd en de vele (on)bekende medespelers hartelijk bedankt voor de hele fijne dagen!

En nog eens heel speciaal dank voor het verplaatsen van de spellen vanuit de strategische zaal naar de lichte serrezaal, zodat ik zondag voluit kon gaan! danke allemaal!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 14:07 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
andy schreef:
De man met de baard die mee de showcase gepresenteerd heeft, heet Jan Van Hoef. Niet echt bekend in spellenland, maar zeker een leuke aangename speler.


En een prima invaller om zijn halve kennis caverna door te geven bij gebrek aan uitlegger! Danke Jan!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 14:26 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Zondag langs geweest met de hele familie dus inclusief 3 kleine spruiten.

Het was een leuke dag waarin we dankzij de uitleenbib enkele rondjes Rampage speelden en Takenoko eens goed bekeken (die komt op de wishlist).

De setting is groot en geeft mogelijkheden maar geeft niet direct een gezellige indruk dus daar moest je even doorheen kijken.

Een beetje meer promotie en dan komt het zeker goed. Want het was geen overrompeling maar wel gezellig. Al denken we dat dit niet het meest ideale weekend is. Misschien zou een maandje vroeger beter zijn, al was het maar voor de warmte in de zalen. :lol:

Wat ik wel graag had gezien was een aanbod aan kinderspellen. Ok, er waren familiespellen maar die starten pas vanaf circa 8 jaar (al kon onze 5 jarige daar nog wel weg mee). Maar enkele Haba of Djecospellen zouden ook niet misstaan in de uitleenbibliotheek. Dan kunnen de kleinsten ook beziggehouden worden (en opgevoed :D ). Nu was dat de reden voor ons om te vertrekken.

Aankopen Speed cups & Dobble + Montego bay (2de hands)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 14:58 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Ik heb me alvast geamuseerd. Ik bedank alvast de organisatie voor de kans om mijn prototype aan een publiek te demonstreren. Ik ving op dat er zelfs meer interesse was dan voorzien, en dat het de bedoeling is in de toekomst hier meer op te focusen, fantastisch ! Had heel graag andere prototypes getest, er leken heel wat boeiende ideeën gepresenteerd te worden, da's het enige nadeel van er zelf met een prototype te zijn. Het lijkt me erg interessant om in de toekomst meer ervaring te gaan samenleggen en meer Belgisch/Nederlandse platformen te creëren. Er komen meer en meer spelers, maar ook meer en meer spellen, dus het is behoorlijk moeilijk om te weten waar je heen kan.

Daarnaast had ik maar 1 spel per dag gepland, ik had geen zin te rushen of spellen vroegtijdig af te breken. Aansluiten ergens on the fly leek voor mij beter.

Rahdo live was cool !

Locatie was super vond ik, hartje Gent, makkelijk te bereiken (met openbaar vervoer). Dat het warm was kon je nu wel verwachten op de langste dagen van het jaar, het is ook ZOMERspel ;)

Sommige nadelen die hier genoemd werden en er volgens mij geen zijn :
- planningsproblemen : als je je planning heel krap maakt moet je niet komen klagen over 'niet op het gemak kunnen spelen'. Bij zoiets moet je echt gewoon flexibel zijn, het is geen fabriek?
- te weinig reclame gemaakt? Volgens mij kon er toch niet echt zoveel volk meer bij, dus vind ik onzin. Het is gericht op een bepaald publiek en dat is goed bereikt geweest denk ik, het moet a.u.b. geen Spiel worden, laten we het gezellig houden, en dat was het nu.

Wat ik wel merkte is dat reeds vroeg op dag 2 al de voorraad Ice Tea en Cola op was, beetje fout ingeschat? :D

Ik kijk alvast uit naar vorig jaar, ik vond het heel geslaagd voor een eerste editie !
Jammer dat de Duivels gisteren om 18u voetbalden, anders had ik zeker aan 7 Wonders toernooi meegedaan. Gelukkig volgend jaar geen WK !

Aankopen :
Nations (nieuw)
Dixit 2+3+4 (nieuw)
Attika (2de hands)

Veel meer kon ik niet dragen naast mijn prototype op de brommer en tram :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 20:08 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Wij zijn op zaterdag geweest. Omdat we met een grote groep mensen wamen waarvan 7 volwassenen en 2 kinderen. ( Eentje van 9 en eentje van 13) Hadden we op voorhand geen spellen ingepland. We dachten , we zien daar wel even! We wisten toch al wel dat we gingen opsplitsen op de moment zelf, maar hoe of wat gingen we ginder wel bekijken!

De locatie vonden wij super en gezellig. Veel speelruimte verdeeld over de zalen schepte toch meer gezelligheid dan gewoon een grote zaal of beurshal. Op sommige plaatsen was het licht wel erg lastig soms, daardoor haalden we al eens kleuren door elkaar maar dat was nu niets onoverkomelijk. Doordat we met wat meer waren was het moeilijker om gewoon ergens bij aan te sluiten.

We dachten eerst even een kijkje te gaan nemen naar de winkel en de tweedehands stand. Als spellenGeek moet je gewoon je budget voor de dag kennen. :) En om te weten of ik wat meer kon uitgeven op eten of drinken of eerder bereid was hier wat op te bezuinigen moet je weten voor wat je staat aan het begin van de dag!. Dat was wel even een domper om dan te merken dat het pas vanaf 13 uur open ging. Dan maar een spel uit de bibliotheek gaan ontlenen.

Eerste spel dat ik meegespeeld heb was Istanbul. Aangezien ik het spel zelf in mijn bezit heb en als enige het kende heb ik het zelf uitgelegd. Het was zeker spannend en we hadden veel spelplezier. Eens gedaan zijn we naar boven gerend, aangezien de winkel nu al een tijdje open was. Daar aangekomen stond de andere domper wel klaar. De meeste dingen waren gewoonweg al vermoed ik of het aanbod was zeer miniem! Dus geen spel aangekocht op de tweedehands. Uit de winkel toch in de verleiding gekomen om Spexxx en Tobago op aanvraag van zoonlief mee te nemen. Je kan gewoon niet met lege handen naar huis, dat past niet bij het ego of de verwachting. :)

Nadien even buiten luchtje gaan scheppen (en ook hier weer op vraag van zoonlief) een frietje gaan eten. Het was enorm warm en drukkend op sommige plaatsen in de zal dat maakte het soms wat minder aangenaam.

Nadien het spel Tobago met zoonlief en neef gespeeld, we kenden het al dus uitleg hadden we hier helemaal niet nodig. Wij ondervonden toch ook wel het nadeel dat de spellen niet echt kinder gericht waren. Ook al zet ik mijn zoon aan de tafel bij volwassenen spellen , soms vind die het ook gewoon fijn om nog eens een kinderspel te spelen en dat miste ie daar echt wel.
Toch ook wel een aanrader naar volgende jaren toe. De twee jongens konden ook minder goed gewoon samen met hun 2 spelen. Ze zijn beiden niet goed in regels lezen en als er dan niet veel kinder spellen zijn konden de volwassenen moeilijk op zichzelf spelen.

Nadien zijn we ook naar huis gereden. We hadden immers nog een heel tochtje te doen terug naar Leuven en voor sommige van de medespelers werd het er gewoon te warm en bedrukkend binnen.

Al bij al vond ik het een zeer fijn evenement, zoals al vaak gezegd werd met enkele mankementen maar deze zijn zeer makkelijk te verhelpen. Ik zou er volgende jaren toch ook zeker wel weer willen bij zijn. De locatie is echt wel geweldig zo mooi in het hartje van de stad.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014, 20:10 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Samen met een vriend ben ik zondag eens langs geweest en ik moet toegeven dat het voor beide van ons een zeer aangename dag was. Een dikke pluim voor alle vrijwilligers die heel vriendelijk en behulpzaam waren doorheen de dag. Een dikke proficiat naar de organisatoren voor een vlekkeloos verloop. Persoonlijk vond ik de locatie, het spellenaanbod en de sfeer het leukst. Ook de mogelijkheid om met enkele 'VIP's' uit de Beneluxbordspelwereld te spreken was een aangename verrassing.

De dag begon met Jamaica wat best kan omschreven worden als een interactief racespel met piraten en enorm mooie spelcomponenten. Een goed spel voor families of startende bordspelers. Vervolgens voor het eerst Cosmic Encounter gespeeld en dit was echt wel een verrassing. Heel leuk spel, grote herspeelbaarheid en simpel uit te leggen, meer moet dat niet zijn. Nadat we enkele prototypes hebben geprobeerd, hebben we dag afgesloten met Dungeon Petz. Een spel dat ik al langer wou spelen en waar ik nu de kans voor kreeg. Alle verwachtingen die ik had zijn ingelost al vrees ik wel dat we niet 100% correct hebben gespeeld. Het was een ideaal einde van een mooie dag!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 09:32 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Onze felicitaties voor de organisatie en de vele vrijwilligers! We hebben een zeer aangename dag gehad. Als jonge uitgeverij hadden we veel interesse in de prototypes. Het is leuk dat de ontwerpers hier ook een kans kregen om hun werk te tonen en dat uitgevers hun spel konden laten playtesten voor de release, zoals we met onze Baby Blues hebben kunnen doen. Bedankt ook aan iedereen voor de vele positieve reacties! We wisten niet wat we van kwaliteit van de prototypes moesten verwachten, maar we waren aangenaam verrast. Er is duidelijk talent aanwezig in België en Nederland :thumbup: We hebben spijtig genoeg niet alles kunnen testen en hebben ons proberen te focussen op wat ons het meest leek aan te sluiten bij onze plannen. We hebben enkele prototypes mee naar huis genomen, dus we hebben nog wat testwerk voor de boeg. Met een beetje geluk doen we dan volgend jaar een Zomerspel gerelateerde release! :D

In de namiddag hebben we dan nog wat spellen gespeeld. En ja, je had de kleine nadelen zoals het gebrek aan licht (het oranje, blauw en paars in Padoge was allemaal een soort bruin), maar dat werd dan wel gecompenseerd door de kleinere ruimtes met toch heel wat minder lawaai dan je op andere grote evenementen hebt. Je had hier veel minder last van het "reftergevoel".

Op het einde van de dag nog wat Showcases meegepikt wat ook een zeer leuk initiatief is. We hebben er weer een bredere kijk op het geheel door gekregen. Toch wel wat verrast als je dan ineens in de showcase ook een foto van jezelf op het scherm ziet verschijnen :D

Ondertussen hebben we ook heel wat nieuwe mensen leren kennen. We hebben ook Sharks With Lasers kunnen testen en ik wil hun alvast veel succes toewensen. Dit wordt zeker een nieuwe aanwinst voor mijn spellencollectie als het verschijnt!

Kortom een uitstekende dag, waar je als spellenliefhebber naar kan uitkijken. Ik hoop zeker op een herhaling volgend jaar, waar we dan zeker zullen aanwezig zijn. Of komt er al een winsterspel :mrgreen: :wink:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 13:18 
3. De Kolonisten van Catan: Het Kaartspel (1996)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
Hallo iedereen, bedankt voor al jullie feedback. Blijf die ook zeker doorgeven want we gaan al die puntjes noteren en weg werken, dat moet ons zeker lukken! Inmiddels heeft ook AVS nog een kleine reportage gemaakt. Deze is gemaakt op een rustiger moment (zondag ochtend).



We gaan het filmpje van Rahdo en binnenkort ook heel wat ander cool materiaal online gooien so stay tuned want dat Rahdo filmpje is echt wel hilarisch.

We zijn tevreden. We weten ook dat er dingen beter kunnen. Dit hebben we alvast genoteerd

1/ Iets vroeger open doen of de spellen later laten starten
2/ Iets meer speluitleg voorzien of duidelijker aangeven voor welke spellen we iemand hebben die ze kan uitleggen.
3/ Het boekingssysteem eens goed evalueren en bekijken hoe we dit kunnen verbeteren. 80% van de mensen zijn heel enthousiast maar bij sommigen was het wat zoeken. Dus dat gaan we echt nauwgezet bestuderen.
4/ 2 kassa's ipv één kassa, dat was meteen zondag al in orde!
5/ tsja, aan de hitte kunnen we niet zo veel doen ;-) De drank werd gedaan door Theater Tinnenpot en ze hadden idd iets te weinig ice tea en cola voorzien
6/ Even kijken of we die trap naar boven beter kunnen maken voor mensen met hoogtevrees
7/ De 2e hands is zeer goed verlopen. Die ging open om 13u en idd de beste deals waren reeds weg rond 14u. Dat heb je natuurlijk altijd wel met een 2e hands.

Nog iets? Geef het zeker door! We verwerken alle tips!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 13:46 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Een wat late reactie van mijn kant ivm dat we er een lang weekendje Gent van hebben gemaakt en gisteren mijn verjaardag was.

Wij (vriendin en ik) zijn zaterdag naar Zomerspel geweest op de gewonnen kaartjes. Bedankt daarvoor! We komen zo'n 1,5 uur later dan gepland in Gent aan ivm de file bij Antwerpen.
Bij Zomerspel aangekomen was het nog even zoeken (wellicht handig om ook een pijl te maken naar de ingang.. Het kleine inhammetje, je loopt het zo voorbij).
We liepen als eerste naar de familiezaal in de hoop dat daar Bang the Dice game lag. Dit was niet het geval en we zouden hiervoor het spel moeten ophalen en tegenstanders zoeken. Dat ging hem niet worden, dus dan maar ergens proberen aan te schuiven. Dit lukte bij Origin wat een mooi grafisch spel is en ook vlot weg speelt. Zelfs zo vlot dat het voor mijn gevoel te snel voorbij was. Met gunstig kaartjes afhalen was ik dik winnaar geworden (iets te hoge geluksfactor?)
Toen was het tijd om bij het King of Tokyo toernooi samen met mijn vriendin als enige Nederlanders de eer van Nederland en ook een beetje Roll the Dice hoog te houden (inmiddels had ik al een aantal leden/bestuur van onze club gezien). Dit ging goed. Ik werd na een spannende strijd eerste op mijn tafel (alle 6 monsters bleven leve) en mocht zo meedoen aan de finale tafel die uit 5 spelers bestond. Hierbij werd ik na een spannende strijd 3e en dat is in België niet genoeg voor een prijs (geintje). Dat was ook niet heel erg want de uitbreiding had ik al. Wat ik wel erg vond voor een van mijn medespelers was dat deze tijdens het finalespel, dus bij mij aan tafel, zijn zakken zijn gerold en dieven zijn knip hadden gestolen. Ik was enorm verbaast en geschrokken hierover en heb ook niets gemerkt tijdens het spelen en dat zo iets op zo'n kleine spellenbeurs gebeurd. Gelukkig is de knip met pasjes wel in een van de wc's terug gevonden, maar de financiële inhoud was wel al verdwenen.
Hierna kwam ik de bekende Nederlanders van dit forum tegen Dierik en Misht. Dit toch wel een behoorlijke reis achter de rug hadden om hier te komen. Ook Nox hebben we toen gesproken, waarbij mijn vriendin hem wel ergens van herkende maar ze wist niet meer waarvan. Toen hij zei van de filmpjes moesten we erg lachen.. Hij blijft een toffe gast.
De showcases van Asmodee en de spellenclubs waren erg interessant, maar op een gegeven moment zijn we toch wel eventjes weggelopen vanwege de benauwdheid al viel het in dat zaaltje nog wel mee. Ook om iets te gaan eten. Na terug komst hebben we nog Tsuro gespeeld wat mijn vriendin won en dus goed in de smaak viel bij haar. Ook hebben we nog eventjes Memoir 44 gedaan, maar het was zo warm in die zaal dat we dat niet lang zijn blijven spelen.
Daarna wilden we eigenlijk gaan. We deden nog een ronde en zagen net Nox aanschuiven voor een showcase en daar zijn we blijven hangen, want het was interessant en werd met de nodige humor gebracht.

Zondag hebben we Gent verkend en dat is een prachtige stad. Wat krijg je bij de Frietketel overigens een berg friet! Ik had een large (scheelt maar 20 cent) besteld en dat kreeg ik als frietliefhebber niet alleen in mijn eentje op. Ook de Gentse Strop (bier) smaakte goed.
België - Rusland hebben we in een kroeg gekeken waarbij je bij elk doelpunt van de Belgen gratis bier kreeg van de kroegeigenaar (dat zul je hier in Nederland niet snel tegenkomen).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 14:20 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Hoi,

Ik wil toch nog iets kwijt over het boekingssysteem. Ik had het zondag al tegen Stefaan gezegd, maar ik vind zo'n boeksysteem op grotere evenementen echt niet haalbaar.
Situaties die ik heb meegemaakt en daardoor het spelplezier van sommige onderuit haalde:
- Het spel was nog niet beschikbaar omdat de vorige groep nog aan het spelen was.
- Velen gingen er van uit dat wanneer ze een spel hadden geboekt er ook iemand ging deelnemen die het spel kende. Vaak was dit echter niet zo en moest men soms lange tijd wachten op een speluitleg of moest een zaalverantwoordelijke zich nog door de regels ploegen, of werd gewoon gevraagd een ander spel te kiezen. Gelukkig kwam er niemand opdagen bij de spellen die ik had geboekt, zodat ik vrij kwam om Jurgen en co bij te springen bij speluitleg hier en daar.
- In het midden van een partijtje zegt plots één van de medespelers: 'Het spijt me, maar ik word aan de volgende tafel verwacht.' Uit armoe stoppen de andere spelers dan ook maar met het spel.
- Heel moeilijk om medespelers te vinden bij een 'ongeboekt' spel, want de meeste deelnemers hielden zich aan hun schema. Ook demonstrateurs van prototypes en spellenfirma's gaven dit aan dat het moeilijk was om mensen aan je tafel te krijgen omdat ze zich aan 'boekingen' hielden.

Ik miste vooral de charme van een spel uit de spellenkast te gaan halen en medespelers te zoeken en aan het spelen te gaan. Je kon idd gewoon spellen uitlenen, maar daarmee had je nog niet meteen voldoende medespelers.

Hele leuke en gezellige locatie. Vooral die vele kleine lokaaltjes, hoekjes maakten er iets apart van.
Maar als je mikt op een wijd publiek (Vlaanderen en Nederland) vind ik de locatie helemaal niet geschikt. In de nabijheid helemaal geen (goedkope) parkings of parkeermogelijkheden, de dichtste parking was toch nog een heel eind wandelen. Mik je enkel op de ruime omgeving van Gent is deze locatie geschikt, maar niet als Vlaanderen en omstreken je doel is. Ook met openbaar vervoer was deze locatie niet zo gemakkelijk bereikbaar.

Nu lijkt het alsof ik niet tevreden ben, integendeel, ik heb me heel goed geamuseerd en heel wat spellen kunnen uitleggen en zelf spelen. Ook heel wat nieuwe mensen leren kennen en vooral spellenclubs. Maar de bovenstaande 2 'verzuchtingen' heb ik bij heel wat mensen horen terugkeren in de loop van het weekend.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 16:14 
7. Caylus (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
WTULTC schreef:
Wat ik wel erg vond voor een van mijn medespelers was dat deze tijdens het finalespel, dus bij mij aan tafel, zijn zakken zijn gerold en dieven zijn knip hadden gestolen. Ik was enorm verbaast en geschrokken hierover en heb ook niets gemerkt tijdens het spelen en dat zo iets op zo'n kleine spellenbeurs gebeurd. Gelukkig is de knip met pasjes wel in een van de wc's terug gevonden, maar de financiële inhoud was wel al verdwenen.


We willen toch nog even hierop terug komen. Dit is helaas het enige incident dat we hebben mee gemaakt op Zomerspel. Ook wij van de organisatie waren wel geschrokken. We moeten er wel even bij vermelden dat de portefeuille op de grond lag en dat de eigenaar die na het partijtje was vergeten en de zaal had verlaten. Toen is de portefeuille waarschijnlijk 'opgeraapt' en helaas heeft een oneerlijke persoon het geld eruit gehaald. Als organisatie hebben we dit meteen in ons incidenten boek gelogd en de zaalverantwoordelijke heeft meteen alles in het werk gesteld (zelfs zijn post verlaten) om de portefeuille terug te vinden. Deze vonden we dan gelukkig achter in het toilet terug, helaas zonder de centjes. We vinden het ongelofelijk spijtig dat dit ene incident op zomerspel is gebeurd. We hebben er ook uit bij geleerd dat we altijd op onze spullen moeten letten!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2014, 16:16 
6. Dixit (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Gent
Spelmaecker Davy schreef:
Hoi,

Ik wil toch nog iets kwijt over het boekingssysteem. Ik had het zondag al tegen Stefaan gezegd, maar ik vind zo'n boeksysteem op grotere evenementen echt niet haalbaar.
Situaties die ik heb meegemaakt en daardoor het spelplezier van sommige onderuit haalde:
- Het spel was nog niet beschikbaar omdat de vorige groep nog aan het spelen was.
- Velen gingen er van uit dat wanneer ze een spel hadden geboekt er ook iemand ging deelnemen die het spel kende. Vaak was dit echter niet zo en moest men soms lange tijd wachten op een speluitleg of moest een zaalverantwoordelijke zich nog door de regels ploegen, of werd gewoon gevraagd een ander spel te kiezen. Gelukkig kwam er niemand opdagen bij de spellen die ik had geboekt, zodat ik vrij kwam om Jurgen en co bij te springen bij speluitleg hier en daar.
- In het midden van een partijtje zegt plots één van de medespelers: 'Het spijt me, maar ik word aan de volgende tafel verwacht.' Uit armoe stoppen de andere spelers dan ook maar met het spel.
- Heel moeilijk om medespelers te vinden bij een 'ongeboekt' spel, want de meeste deelnemers hielden zich aan hun schema. Ook demonstrateurs van prototypes en spellenfirma's gaven dit aan dat het moeilijk was om mensen aan je tafel te krijgen omdat ze zich aan 'boekingen' hielden.

Ik miste vooral de charme van een spel uit de spellenkast te gaan halen en medespelers te zoeken en aan het spelen te gaan. Je kon idd gewoon spellen uitlenen, maar daarmee had je nog niet meteen voldoende medespelers.

Hele leuke en gezellige locatie. Vooral die vele kleine lokaaltjes, hoekjes maakten er iets apart van.
Maar als je mikt op een wijd publiek (Vlaanderen en Nederland) vind ik de locatie helemaal niet geschikt. In de nabijheid helemaal geen (goedkope) parkings of parkeermogelijkheden, de dichtste parking was toch nog een heel eind wandelen. Mik je enkel op de ruime omgeving van Gent is deze locatie geschikt, maar niet als Vlaanderen en omstreken je doel is. Ook met openbaar vervoer was deze locatie niet zo gemakkelijk bereikbaar.

Nu lijkt het alsof ik niet tevreden ben, integendeel, ik heb me heel goed geamuseerd en heel wat spellen kunnen uitleggen en zelf spelen. Ook heel wat nieuwe mensen leren kennen en vooral spellenclubs. Maar de bovenstaande 2 'verzuchtingen' heb ik bij heel wat mensen horen terugkeren in de loop van het weekend.


Hey Davy, we hebben dit idd op Zomerspel al eens besproken. We gaan idd eens navragen wat iedereen vind van het boekingssysteem. Voor nieuwe spelers en mensen die wat minder in board games zijn was het systeem goed (veel goede feedback over gekregen). Anderen vonden het minder praktisch. Het is voor de organisatie ook doodgewoon minder werk als we hem laten vallen ;-) We nemen dit zeker op en gaan het evalueren! Het kan alleen maar beter in de toekomst! Vermoedelijk gaan we hem gedeeltelijk behouden maar herwerken en duidelijker maken en toch zorgen dat er ook meer ruimte is voor gewoon 'zelf naar de kast wandelen en spelen'.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
43 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - Zomerspel - verslag van een zomers spelweekend  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®