Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 07:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Afbeelding

De huidige nummer 1 op BoardGameGeek.com is zo’n twee spellendozen groot, weegt 10 kilo en moet met z’n 17 karakters en 95 scenario’s jaren aan speelplezier geven […]: Gloomhaven. Eind deze maand komt de vierde editie uit, die tussen de €120,- en €145,- moet kosten. Nummer 1 of niet: kan één spel al dat geld wel waard zijn?

http://www.asaboardgamer.com/nl/recensie/gloomhaven/

Geschreven door: Elin Derks

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 08:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Het spelen van dit spel lijkt me supertof.

Alleen de opzettijd en het feit dat dit met vrienden niet op tafel komt weerhoud mij van het kopen.

Solo spelen doe ik wel videogames maar bordspellen niet.

Overigens wel een hele goede review waarin niet al te veel woorden toch de mechanismes van het spel goed naar voren komen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 10:18 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Als voornamelijk solo gamer is het niet zo zeer de prijs die me afschrikt, maar de speeltijd. Ik heb (nog) niet de mogelijkheid een spel op tafel te laten staan. Ik speel liever een spel van een uurtje ofzo.

In deze prijsklasse heb ik wel The 7th Continent gebacked. Met name het save-systeem sprak mij heel erg aan. En de lange speelduur: als je een uurtje wil spelen kan dat, maar als je daarna nog zin hebt om verder te gaan kan dat. Als je klaar bent sla je gewoon op.

Ben het met Edwin eens, korte en bondige review legt het spel in de essentie goed uit. Tenminste, voor iemand zoals ik die het spel niet kent.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 12:16 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Stijnhoofd schreef:
Als voornamelijk solo gamer is het niet zo zeer de prijs die me afschrikt, maar de speeltijd. Ik heb (nog) niet de mogelijkheid een spel op tafel te laten staan. Ik speel liever een spel van een uurtje ofzo.

In deze prijsklasse heb ik wel The 7th Continent gebacked. Met name het save-systeem sprak mij heel erg aan. En de lange speelduur: als je een uurtje wil spelen kan dat, maar als je daarna nog zin hebt om verder te gaan kan dat. Als je klaar bent sla je gewoon op.

Ben het met Edwin eens, korte en bondige review legt het spel in de essentie goed uit. Tenminste, voor iemand zoals ik die het spel niet kent.


Bij the 7th Continent kan je inderdaad opslaan en later verder spelen, maar geloof me, dat ga je niet heel vaak willen doen. Dat heeft echter bepaalde reset-nadelen, waardoor je toch liever een paar uur per keer speelt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 15:32 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Robertopellizini schreef:
Stijnhoofd schreef:
Als voornamelijk solo gamer is het niet zo zeer de prijs die me afschrikt, maar de speeltijd. Ik heb (nog) niet de mogelijkheid een spel op tafel te laten staan. Ik speel liever een spel van een uurtje ofzo.

In deze prijsklasse heb ik wel The 7th Continent gebacked. Met name het save-systeem sprak mij heel erg aan. En de lange speelduur: als je een uurtje wil spelen kan dat, maar als je daarna nog zin hebt om verder te gaan kan dat. Als je klaar bent sla je gewoon op.

Ben het met Edwin eens, korte en bondige review legt het spel in de essentie goed uit. Tenminste, voor iemand zoals ik die het spel niet kent.


Bij the 7th Continent kan je inderdaad opslaan en later verder spelen, maar geloof me, dat ga je niet heel vaak willen doen. Dat heeft echter bepaalde reset-nadelen, waardoor je toch liever een paar uur per keer speelt.


Ik heb al bedacht dat ik misschien een deel van mijn bureau permanent aan dit spel kan wijden ;)

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - As a Board Gamer - To buy or not to buy: Gloomhaven  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Gloomhaven



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®