Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017, 19:15 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Met mijn schoonfamilie willen we binnenkort naar een escaperoom. Ze zijn alleen nogal goed in dit soort puzzels. Een eerdere escape room werd door een van de familieleden ruim binnen de tijd gehaald, terwijl het de moeilijkste room van de locatie was. Weet iemand een echt moeilijke escape room? Als ik google, vindt iedereen dat hun escape room uitdagend is. Misschien iemand met ervaringen? Alvast dank :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017, 23:31 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Ik hoor vaak mensen over The Great Escape. Kijk eens op deze website voor heel veel informatie: https://www.escaperoomsnederland.nl/top-10-escaperooms/

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017, 23:48 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Bedankt voor de tip. The Great Escape in Zwolle was diegene waarbij ze de moeilijke kamer ruim binnen de tijd hadden. Maar op de website zie ik nog meer mooie rooms staan, thx :thumbup: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 08:20 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Joel22 schreef:
Bedankt voor de tip. The Great Escape in Zwolle was diegene waarbij ze de moeilijke kamer ruim binnen de tijd hadden. Maar op de website zie ik nog meer mooie rooms staan, thx :thumbup: .


En als alle kamers in Nederland een eitje blijken... is er nog altijd de bakermat van de Escape Room: Budapest! Je zit er voor een paar tientjes als je op tijd ticketprijzen in de gaten houdt.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 08:58 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Escape room de Bank in Tilburg van lock and keys iets voor hun.

Weet niet exact hoe het werkt maar als je alle puzzels oplost kun je een jackpot winnen.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 14:06 
Avatar gebruiker
all-escaperooms.nl heeft ook moeilijkheidspercentages erbij staan.

Van de ruim 20 escaperooms die ik heb gedaan, heb ik er 2 niet gehaald, dat zijn:
Save Amsterdam Water Flood: https://saveamsterdam.com/

en

Escape Adventure Macchu Picchu https://escaperoomadventure.nl/

De eerste vind ik persoonlijk net iets beter, maar dat is puur gevoelsmatig! Ik vind de kamers van Save Amsterdam sowieso erg tof doordat ze originele puzzels hebben (geen reeks aan cijfersloten), die ook goed werken en niet snel kapot gaan/te gevoelig zijn, goed gethematiseerd zijn en een echte uitdaging

Escape Adventure ziet er wel prachtige uit, erg mooi gethematiseerd en ook heel erg originele puzzels. Sommige puzzels zijn echter bijna niet te vinden en er zijn ook geen hints die er naar verwijzen.

De meisjeskamer in Bunschoten is berucht, zou de beste kamer ooit moeten zijn en staat nog op mijn lijstje. Ik ben echter zelf meer van de puzzelkamers dan van de horrorkamers, alhoewel de Dentist in Delft ook goed in elkaar zat.

Van de kamers die ik wel gehaald heb, ben ik ook onder de indruk van onder meer Escape Room Alkmaar: Theft at the Morgue, die ook erg origineel en tof in elkaar zit. De Granny van Breakout Room Den Bosch is ook wel tof, maar heeft als nadeel een aantal erg gevoelige mechanismen te hebben, die het dus niet altijd doen en dat is best frustrerend als je het wel het opgelost, maar het werkt niet


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 17:42 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
The Cave in Gorredijk is pittig. Toen wij er waren was het nog niemand binnen het uur gelukt om te ontsnappen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017, 16:12 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Dank voor de reacties! Als we er een gekozen hebben en gespeeld, hoop ik niet te vegeten om hier mijn ervaring te delen :D.
Wie weet kan dit dan wel een algemeen topic over ervaringen met escape rooms worden!

Nogmaals dank! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017, 19:20 
Grote Dienaar

Berichten: 140
Ik heb alleen ervaring in Zwolle, the great escape. Ik heb de prison gedaan: fantástisch! Is flink aanpoten.. maar wel te doen. Wij hadden 7 minuten over. Weet niet wat de moeilijkste kamer in Zwolle is. Andere collega's deden de mailroom, maar waren niet ontsnapt.
Maar heel erg gave beleving, perfect aangekleed, heel veel sfeer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 22:29 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Renehindriks schreef:
Ik heb alleen ervaring in Zwolle, the great escape. Ik heb de prison gedaan: fantástisch! Is flink aanpoten.. maar wel te doen. Wij hadden 7 minuten over. Weet niet wat de moeilijkste kamer in Zwolle is. Andere collega's deden de mailroom, maar waren niet ontsnapt.
Maar heel erg gave beleving, perfect aangekleed, heel veel sfeer.
Samen met mijn vaste bordspelgroep Het Bord Plakt ga ik 1x per jaar op bordspelreis; we hebben een fijne stek gevonden niet al te ver van Zwolle waar we elk jaar een kamer doen. Eerste keer de Mail Room, daarna The Experiment. Dikke vette aanrader; vooral Experiment. Ons strippenkaartje is bijna vol; dit jaar gaan we The Prison Cell doen!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Moeilijke escape room in Nederland.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®