Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is het iets Nederlands?
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 09:53 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
Sinds vele jaren koop en verkoop ik spullen (games, bordspellen, etc..) via ebay, 2dehands en het ter ziele gegane Kapaza. Nooit (of zelden) problemen gehad met de manier waarop spullen verzonden werden. Het zat altijd in een stevige door of gewatteerde enveloppe.

Sinds enkele weken ben ik nu ook actief op marktplaats.nl en het is me opgevallen dat ik van de 3 bordspellen die ik gekocht heb, er 2 aangekomen zijn enkel gewikkeld in een vuilniszak en wat krantenpapier. Gevolg zijn natuurlijk kapotte hoekjes van de doos, wat me erg stoort aangezien ik graag mijn zaken op orde heb.

Afbeelding

Is dit een typische NL gewoonte (een kartonnen door heeft iedereen toch wel liggen zeker... :problem:) of heb ik gewoon (2x) pech gehad?

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Is het typisch Belgisch om een incident meteen tot veronderstelde typische gewoonte te verheffen? :lol:

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad om een slordige verkoper te treffen. Ik vermoed dat je op locaties met liefhebbers minder kans loopt op zo'n belabberde behandeling van spelmateriaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:06 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
Erwin schreef:
Is het typisch Belgisch om een incident meteen tot veronderstelde typische gewoonte te verheffen? :lol:


Bedoel er niets mee hoor. Viel me gewoon op omdat het bij 2 verschillende verkopers was. :geek:

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:09 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb ook vaak geen dozen in huis. Ik doe eerst een stevige tas er om. Die ik dichtplak zodat er strak om heen zit. Of bubbeltjes plastic als ik dat toevallig nog heb liggen. Dan doe ik een dikke laag krantenpapier. Maar wel zo dat de hoeken beschermd zijn. Ik plak ook dit stevig vast. En dan een tas/vuilniszak er om heen. Waarbij ik bij de hoeken nog extra tape doe. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:21 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 240
Woonplaats: Beusichem
Dit is in mijn ervaring niet per sé typisch. Ik heb nog nooit de pech gehad, dat een paketje beschadigd bezorgd is. Wel is er een correlatie tussen 'de netheid' van de advertentie en 'de netheid' van het pakket.

In het geval dat ik een spel koop van een adverteerder met meerdere spellen advertenties en de toevoeging 'ik doe ik spel weg i.v.m. volle spellenkast'. Dan ga ik er feilloos vanuit dat het spe in goede staat verkeerd en netjes wordt opgestuurd.

In het geval dat de advertentie iets als 'Te koop: spel - Leuk spel isalleenniet iets voor osn', kun je vragen/verzoeken hoe het pakket te verpakken.

Meest schrijnende ervaring die ik had, was dat dat doos zelf met ducttape was vastgeplakt. Meest rare ervaring was Agricola die in een doos, waar iets van planten/natuur in had gezeten, verpakt. Hierdoor rook de verpakking en het spel zelf naar compost. Toepasselijk... ja. Raar... ja.

Je eigen voorbeeld ben ik meerdere malen tegen gekomen. Vind ik een vrij riskante maner van verzenden, maar ik heb er nog geen pech bij gehad.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
ik ben van mening dat je twee keer pech hebt gehad.
ook op marktplaats wordt er volgens mij over het algemeen netjes verpakt.

Maar maak er afspraken over als je koopt, of vraag er naar, dan weet je het zeker.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:35 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
JeVo schreef:
ik ben van mening dat je twee keer pech hebt gehad.
ook op marktplaats wordt er volgens mij over het algemeen netjes verpakt.

Maar maak er afspraken over als je koopt, of vraag er naar, dan weet je het zeker.


Laten we het daar op houden dan maar. Hopelijk zijn de spellen dan op zen minst goed (Letters from Whitechapel & Russian Railroads).

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 10:36 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Lege dozen kun je altijd bij een supermarkt krijgen en oude kranten heeft ook iedereen middels de gratis huis-aan-huis blaadjes of reclame in huis.
Ook bewaar ik enveloppen met bubbelplastic en ander verpakkingsmateriaal voor hergebruik.

Ik denk dat je pech hebt gehad. mijn ervaringen zijn erg goed.

Maar ik heb betere ervaring op BGG of hier BSM. Of via via op een beurs.
Marktplaats wat meer onnozele mensen, zeker wat spellen betreft.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 11:08 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik heb al tientallen pakketten mogen ontvangen; steeds in een doos. Ik vraag wel telkens dat de doos goed opgevuld is met opvulmateriaal. Tot nu toe nooit problemen gehad.

Wel steeds via dit forum of de gekende FB groepen.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 13:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Denk dat de oorzaak eerder bij Marktplaats bezoekers als groep ligt dan bij Nederlanders.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017, 11:14 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
aicirtap schreef:
Ik heb ook vaak geen dozen in huis. Ik doe eerst een stevige tas er om. Die ik dichtplak zodat er strak om heen zit. Of bubbeltjes plastic als ik dat toevallig nog heb liggen. Dan doe ik een dikke laag krantenpapier. Maar wel zo dat de hoeken beschermd zijn. Ik plak ook dit stevig vast. En dan een tas/vuilniszak er om heen. Waarbij ik bij de hoeken nog extra tape doe. Is tot nu toe altijd goed gegaan.


Tot nu toe goedgegaan maar neemt toch meer risico met zich mee dan dat je het in een doos verstuurd. Ik heb paar keer een spel gekocht via facebook en het viel me op dat ze het zo goed hadden ingepakt dat ik er zeker van ben dat glaswerk in dezelfde doos ook heel aangekomen was. Daar kan ik heel blij van worden en geeft me ook gelijk een goede gedachten over de verkoper. Had dit bij Karmaka die ik online gekocht had.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 07:08 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Persoonlijk denk ik dat je daar realistisch in moet zijn. Een particulier die een spelletje voor 10 euro verkoopt op tweedehands/marktplaats gaat niet voor 5 euro aan inpakmateriaal aankopen (postpakket doos bvb), en niet iedereen heeft altijd een doos van het juiste formaat in huis.

Van een webshop verwacht ik een goed ingepakt spel, bij een particulier ga ik het vaak zelf afhalen als het mogelijk is.

Ik verwacht dat een spel in goede staat (volledig) is als ik het op bvb tweedehands.be aankoop , maar je kan toch nooit verwachten dat het als "nieuw" is dus geeft een scheurtje in de hoek of een krasje op de doos toch niet echt voor mij. Het gaat dan immers om het spel en de prijs.
Wil je een perfect exemplaar,dan moet je naar een winkel gaan denk ik.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 09:35 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
edda_edea schreef:
Persoonlijk denk ik dat je daar realistisch in moet zijn. Een particulier die een spelletje voor 10 euro verkoopt op tweedehands/marktplaats gaat niet voor 5 euro aan inpakmateriaal aankopen (postpakket doos bvb), en niet iedereen heeft altijd een doos van het juiste formaat in huis.

Van een webshop verwacht ik een goed ingepakt spel, bij een particulier ga ik het vaak zelf afhalen als het mogelijk is.

Ik verwacht dat een spel in goede staat (volledig) is als ik het op bvb tweedehands.be aankoop , maar je kan toch nooit verwachten dat het als "nieuw" is dus geeft een scheurtje in de hoek of een krasje op de doos toch niet echt voor mij. Het gaat dan immers om het spel en de prijs.
Wil je een perfect exemplaar,dan moet je naar een winkel gaan denk ik.


Zoals hierboven reeds aangehaald, geschikte dozen kan je op genoeg plaatsen gratis verkrijgen, het vergt natuurlijk wel wat moeite van de verkoper.
De staat van de speldoos is misschien voor jou irrelevant, maar sta me toe te zeggen dat voor de grote meerderheid van de 'meerspelers' dat wel degelijk belangrijk is. Als je een tweedehands auto koopt, dan ben jij blij met een lopende motor en werkende mechaniek, de deuken en krassen neem je er dan wel bij? Tja...
Alles hangt af van hoe een spel geafficheerd wordt in de verkoop, het is aan de verkoper om de toestand van het spel (incl. doos) correct te beschrijven zodat de verwachtingen van de koper ook correct zijn en de prijs dit weerspiegelt.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 10:29 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Je koopt een spel toch voor het spel, niet voor de doos? Afijn, allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk, er is geen goed of fout antwoord...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 10:33 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
edda_edea schreef:
Je koopt een spel toch voor het spel, niet voor de doos? Afijn, allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk, er is geen goed of fout antwoord...

Nee maar een doos ontvangen die aan gort is, is natuurlijk niet prettig... zelfs als het spelmateriaal in goede staat is.

Ik denk ook dat je pech had. Ik heb zelf ook een keer op deze manier spellen verpakt gekregen en ook daar waren de hoeken beschadigd inderdaad. Dat was met een verkoop via Facebook, in een groep vol spellenliefhebbers.

Tip voor mensen die geen kartonnen dozen kunnen vinden: ga even langs de supermarkt :), daar kun je ze zo meenemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Is het iets Nederlands?  

Gebruikers die deze topic waarderen

edda_edea

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®