Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 15:25 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Even vragen hoe anderen hun campagne Imperial Assault ervaren. Momenteel heb ik nogal gemengde gevoelens over het spel. Ik zie veel verbeteringen in de mechanismen tgo Descent 2 : defense dice, unit casting door overlord, afwisselend spelen overlord/players.

Momenteel heeft onze groep 5 missies achter de kiezen. We zijn met drie : Mak, Jyn en Dialla . De overlord is een echt goede ervaren tactische speler en we verloren dan ook al 3 keer van de 5. Mankementen aan onze strategie is dat we nog te traag van punt a naar b lopen omdat we graag eens een mob neerhalen (wat toch wel ruimte moet voor zijn). Maar de laatste scenario's zijn de mobs, voornamelijk de gewone stormtroopers enorm geboosted. Extra health, een focus en volgende keer nog een defensieve boost voor hen erbij.

Het is zeer moeilijk geworden om er nog een neer te halen terwijl zij ons vrij gemakkelijk kunnen wounden.

Waar ik het zeer moeilijk mee heb zijn de deployment zones. Die komen als een totale verrassing waardoor een groot deel van de tactiek verloren gaat. Bijvoorbeeld : laten we ons terugtrekken in die hoek en daar even standhouden, gevolgd door een drop in onze rug op zo'n voor ons onzichtbare deployment zone.

De LoS is ook niet altijd even intuitief. Zo lieten we Han Solo achter een muur schuilen maar kon een minigun hem toch nog doodschieten, wat in het echt misschien mogelijk is maar we niet zagen aankomen in het spel. Dit scenario (Fly Solo) vond ik ook onmogelijk als je een zwakke Solo door een horde onkwetsbare mobs heen moet sturen.

Ik heb het gevoel dat mijn character, de jedi trainee, een stuk sterker zal worden, maar voorlopig lopen we wat tegen een muur aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 15:45 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Skallagrim schreef:
Even vragen hoe anderen hun campagne Imperial Assault ervaren. Momenteel heb ik nogal gemengde gevoelens over het spel. Ik zie veel verbeteringen in de mechanismen tgo Descent 2 : defense dice, unit casting door overlord, afwisselend spelen overlord/players.

Momenteel heeft onze groep 5 missies achter de kiezen. We zijn met drie : Mak, Jyn en Dialla . De overlord is een echt goede ervaren tactische speler en we verloren dan ook al 3 keer van de 5. Mankementen aan onze strategie is dat we nog te traag van punt a naar b lopen omdat we graag eens een mob neerhalen (wat toch wel ruimte moet voor zijn). Maar de laatste scenario's zijn de mobs, voornamelijk de gewone stormtroopers enorm geboosted. Extra health, een focus en volgende keer nog een defensieve boost voor hen erbij.

Het is zeer moeilijk geworden om er nog een neer te halen terwijl zij ons vrij gemakkelijk kunnen wounden.

Waar ik het zeer moeilijk mee heb zijn de deployment zones. Die komen als een totale verrassing waardoor een groot deel van de tactiek verloren gaat. Bijvoorbeeld : laten we ons terugtrekken in die hoek en daar even standhouden, gevolgd door een drop in onze rug op zo'n voor ons onzichtbare deployment zone.

De LoS is ook niet altijd even intuitief. Zo lieten we Han Solo achter een muur schuilen maar kon een minigun hem toch nog doodschieten, wat in het echt misschien mogelijk is maar we niet zagen aankomen in het spel. Dit scenario (Fly Solo) vond ik ook onmogelijk als je een zwakke Solo door een horde onkwetsbare mobs heen moet sturen.

Ik heb het gevoel dat mijn character, de jedi trainee, een stuk sterker zal worden, maar voorlopig lopen we wat tegen een muur aan.


Ik vrees/vermoed dat het een combinatie is van karakteristieken. Ik heb zelf gemengde ervaringen met IA campaign. Maar uiteindelijk hebben we ongeveer 50% van de scenario's gewonnen.. al kan een slimme overlord, een niet-goed coordinerende Hero groep/niet goed afgestemde groep heel makkelijk kapot maken. Winst voor de Rebels is vaak close, loss kan enorm, enorm hard zijn.

Ik heb nog steeds nachtmerries van Elite stormtroopers met +2 health en Veteran abilities. Wrurrghhh. Ik denk dat Fenn Signis een belangrijk karakter is om over de algemeenheid damage te verdelen over groepjes Stormtroopers, want anders zijn ze in formatie wel errug sterk. Fly Solo scenario hebben wij -op het nippertje- verloren, vooral omdat wij careless waren met Hann en die een paar schoten te verwerken kreeg. Ik heb pijnlijker verloren.

Het is in mijn ervaring makkelijk om de overlord ook de regelbaak te laten zijn, maar in principe wil je vaak juist dat je niet van hem/haar afhankelijk zijn voor je regels. Het is frustrerend als met je (beperkte) begrip een actie doet die vervolgens door gebrekkige regelkennis compleet wordt uitgebuit. LoS is niet moeilijk (twee ononderbroken lijnen van 1 hoek van je figure, naar 2 van de targeted figure).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 13:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
Ruud2009 schreef:
Ik vrees/vermoed dat het een combinatie is van karakteristieken. Ik heb zelf gemengde ervaringen met IA campaign. Maar uiteindelijk hebben we ongeveer 50% van de scenario's gewonnen.. al kan een slimme overlord, een niet-goed coordinerende Hero groep/niet goed afgestemde groep heel makkelijk kapot maken. Winst voor de Rebels is vaak close, loss kan enorm, enorm hard zijn.


Dit is ook mijn ervaring.
Wij hebben momenteel de eerste 4 missions gespeeld met 2 wins voor de Imperial en 2 voor de Rebels. De 2 Rebel wins waren zwaar bevochten en kwamen op de laatste ronde/activation aan.

Wij spelen zelf tegen een "Technological Superiority" imperial speler. Afgaande op BGG is een "Subversive Tactics" imperial speler het moeilijkst om tegen te spelen. Dit wordt zelfs vaak afgeraden i.g.v. nieuwe Rebel spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 15:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Welke zijn dat precies de subversive tactics en technological superiority IP ?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 15:13 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
Dat zijn de verschillende Imperial Class decks waaruit de Imperial speler kan kiezen aan het begin van de campaign.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2015, 23:40 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Arnhem
Skallagrim schreef:
Even vragen hoe anderen hun campagne Imperial Assault ervaren. Momenteel heb ik nogal gemengde gevoelens over het spel. Ik zie veel verbeteringen in de mechanismen tgo Descent 2 : defense dice, unit casting door overlord, afwisselend spelen overlord/players.

Momenteel heeft onze groep 5 missies achter de kiezen. We zijn met drie : Mak, Jyn en Dialla . De overlord is een echt goede ervaren tactische speler en we verloren dan ook al 3 keer van de 5. Mankementen aan onze strategie is dat we nog te traag van punt a naar b lopen omdat we graag eens een mob neerhalen (wat toch wel ruimte moet voor zijn). Maar de laatste scenario's zijn de mobs, voornamelijk de gewone stormtroopers enorm geboosted. Extra health, een focus en volgende keer nog een defensieve boost voor hen erbij.

Het is zeer moeilijk geworden om er nog een neer te halen terwijl zij ons vrij gemakkelijk kunnen wounden.

Waar ik het zeer moeilijk mee heb zijn de deployment zones. Die komen als een totale verrassing waardoor een groot deel van de tactiek verloren gaat. Bijvoorbeeld : laten we ons terugtrekken in die hoek en daar even standhouden, gevolgd door een drop in onze rug op zo'n voor ons onzichtbare deployment zone.

De LoS is ook niet altijd even intuitief. Zo lieten we Han Solo achter een muur schuilen maar kon een minigun hem toch nog doodschieten, wat in het echt misschien mogelijk is maar we niet zagen aankomen in het spel. Dit scenario (Fly Solo) vond ik ook onmogelijk als je een zwakke Solo door een horde onkwetsbare mobs heen moet sturen.

Ik heb het gevoel dat mijn character, de jedi trainee, een stuk sterker zal worden, maar voorlopig lopen we wat tegen een muur aan.


Ik zou in je groep voorstellen om een 4de char toe te voegen, aangezien dit naar mijn mening altijd beter zal werken als één char wat twee keer mag gaan. Hiermee kan je nog meer differienceren in abilities. Ik ben zelf altijd de imperial player en ik merk dat men te veel blijft knallen op mijn troopers etc in plaats van rechtstreeks naar de objective te gaan. Dan win je dus niet! Play the objective en schakel alleen het broodnodige uit dan zal de imperial player het echt lastig krijgen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 22:12 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
Even een vraag over dit spel en de campagne. Stel dat ik begin met het beginscenario en ik speel daar als de darkside (dus ik manage het spel) en ik speel een hele campagne met een groep van spelers. Is het dan mogelijk dat ik daarna met een andere groep of met dezelfde nog eens een campagne speel en dit keer als de 'rebels' of is mijn voorkennis dan te groot geworden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 31 okt 2015, 12:51 
Meeple

Berichten: 14
Hangt volledig van jou geheugen af.
Ik heb de campaign al 3x gespeeld.
1x als Imperial, 2x als rebel 3x als rebel.

De eerste missie ken ik van buiten, maar ik heb niet een bijzonder geheugen.
Alle andere missies kon ik mij niet heel goed meer herinneren. Vaak wel de winconditie maar zeker niet alle events en de ronde waarin ze voorkomen. Ook niet naar welke missie we hierna gaan spelen als de rebels winnen/verliezen, ik onthou ook zeker niet wat er te winnen valt. Ik onthou zeker niet de reserved groups en alle deployment points. Laat staan dat ik alle keuzemogelijkheden van de Imperial Player heb onthouden. Daarnaast ga je zeker als je voor de 2de keer speelt missies spelen die je daarvoor nog niet gespeeld hebt. Je kan een andere tak van de campaign spelen en ook andere side missions.

Mijn vriendin heeft een fantastisch geheugen en haar speelsessies als rebel zijn wel helemaal verpest nu ze een keer Imperial is geweest. Zij kent elke missie die ze gespeeld heeft als Imperial nog knal van buiten. Als we dan een keer een nieuwe missie spelen is het voor haar ook wel terug een leuke ervaring.

Hangt dus van je geheugen af. Maar ik en de andere mannen hebben er zeker geen probleem mee :D

Je moet beide kanten wel een keer gespeeld hebben. De ervaring als rebel of imperial player is toch heel anders vind ik. Daarnaast is er net een uitbreiding uitgekomen "Twin shadows" met een mini campaign. Ook is er een hele nieuwe campaign in aanmaak.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Imperial Assault campaign  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Imperial Assault; Star Wars: Imperial Assault



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®