Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 10:25 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
warlockbylandt schreef:
zoals gewoonlijk bij FFG
is normaal bij FFG


FFP

Kan er iemand zijn mening delen over de mini's? Ik lees her en der reacties van teleurgestelde backers die meer kwaliteit hadden verwacht. FFP beloofde namelijk 'hobby-quality miniatures'

Iemand misschien die wat foto's van de geassembleerde mini's kan plaatsen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 10:43 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Murm3l schreef:
warlockbylandt schreef:
zoals gewoonlijk bij FFG
is normaal bij FFG


FFP



Potato, patato! Ik weet ook wel dat het Flying Frog Productions is maar ik zeg (schrijf) nogal snel Flying Frog Games!

Wat de miniatures betreft, hangt af van wat mensen gewoon zijn, zeker! Voor mensen met miniature game ervaring zijn deze dozen een droom (of nachtmerrie als je nog teveel figuren staat had voor dit toekwam natuurlijk :lol: ) want de kwaliteit voor plastic miniaturen, die je dan nog eens in elkaar moet steken, is eigenlijk wel verrassend goed (je moet wel opletten als je ze van de sprues knipt dat je hier en daar geen verbindingsstuk wegknipt). Ze zijn wel aan de kleine kant (ik denk dat we hier eerder kunnen spreken over 28mm figuren dan over de standaard 32mm, standaard is in dit geval andere figuren zoals Warmachine, Warhammer, Infinity, Malifaux en de lijst gaat maar door.
Ik heb er al een paar in elkaar gestoken en gewassen en ga deze week eens proberen om te beginnen met het schilderen.
Wat hobby-quality figuren betreft, er zijn slechts heel weinig boardgame manufacters die hier tot nu toe in geslaagd zijn, zeker als het gaat over life-like miniaturen. Zelfs de miniaturen van Descent en Zombicide bijvoorbeeld zijn maar so-so en eigenlijk is dat maar logisch. Wil je echte hobby-quality dan moet je het echt gaan zoeken bij de miniature games waar ook andere, vaak duurdere, technieken gebruikt worden om de modellen te maken dan dat het geval is bij boardgames, waar de figuurtjes meestal maar bijzaak zijn. De enige figuurtjes van een boardgame die echt van heel goeie kwaliteit zijn momenteel, zijn de figuurtjes van Super Dungeon Explore maar dat zijn dan weer Chibi-figuurtjes. Zie trouwens de foto!

Zelf was ik allesbehalve ontgoocheld in de figuurtjes en, let's face it, sommigen zoeken gewoon telkens een stok om de hond te slaan en dan is het niet moeilijk om een stok te vinden!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Laatst bijgewerkt door warlockbylandt op wo 29 okt 2014, 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 11:03 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
De consensus bij ons is dat de mini's prima waren, maar niet extreem goed. Zelf zou ik zeggen dat ze mooier zijn dan die van Zombicide of Last Night on Earth. Zelf vind ik de kwaliteit van Descent 2.0 beter dan die van Brimstone, gedetailleerder ook. Ook de miniatures van Myth zijn VEEL beter dan die van Brimstone en die komen ook nog 'ns pre-assembled en niet in sprue.

De miniatures van Brimstone zijn verder niet super gedetailleerd en er zitten lelijke lijnen in waar de minis uit verschillende stukken bestaan. Ik geloof dat online er al wat gehuil was over de mini kwaliteit, dat die minder zou zijn dan beloofd. Het is wel van dat harde plastic. Ik vind het iig geen dealbreaker en heel veel games hebben duidelijk mindere mini's.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 11:31 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Inderdaad verre van een dealbreaker en wat het gehuil betreft, dat is een beetje eigen aan de "Age of Kickstarter", zeker! Sinds het ontstaan, willen mensen steeds meer en meer en beter en als ook maar iets een beetje minder is, wordt al snel "moord en brand" geroepen op allerlei fora! Dat is een beetje het probleem met Kickstarter geworden, mensen zijn verwend geraakt!

Wat de moldlines betreft, inderdaad, sommige figuren hebben ze inderdaad en dat is trouwens normaal bij figuren gemaakt op sprue (maar niet alleen daar, hoor, ook bij miniature games heb je deze heel vaak zeker als het metalen figuren zijn). Een voorzichtige "stroke" met een hobbymes zorgt echter voor een makkelijke oplossing :) . En het is inderdaad hard plastic dus perfect om te schilderen.

En wat de kwaliteit betreft, dit is en blijft vaak een "persoonlijk" idee. Ik heb al mensen horen zeggen dat ze de figuren van Zombicide beter vinden dan die van Descent en al even vaak omgekeerd ook. Ik denk dat het ook samenhangt met hoe graag je de spellen speelt. Zelf vind ik bijvoorbeeld ook de figuren van Cadwallon: City of Thieves heel mooi en vooral heel goed afgewerkt maar dat is bijvoorbeeld omdat ik bevooroordeeld ben doordat dit de figuren zijn van het miniature game Confrontation (een spel dat uitgekomen is voor men het bordspel gemaakt heeft en dat lange tijd de mooiste metalen miniatuurtjes op de markt had). Ik denk dat dit een eeuwige discussie is en dat dit vooral uitmondt in wat typisch is aan allerlei fora: een mening en het idee dat plots iedereen een expert geworden is. Of zoals één van mijn Amerikaanse "Pressganger brothers" onlangs schreef op het Warmachine forum: "Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"
Of om het op zijn Frans te zeggen: "Les goûts et les couleurs, ça ne se discute pas!"

Vergeet trouwens ook niet dat "knudde" figuren geschilderd soms veel knapper zijn dan op het eerste zicht:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 14:24 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
En trouwens, ik weet dat de ogen van de Zombicide figuren niet 100% correct geschilderd zijn, maar het is maar een voorbeeld, hé! 8)

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014, 10:08 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Hoe meer meningen je leest des te betere een opinie je kan vormen lijkt me. Het is al goed om eens een positieve mening te lezen. Ik denk gewoon dat er zich zat kopers blindstaren op digitale renders van figuren waarvan de real thing er nooit zo goed uitziet. Ik heb al wat foto's van samengekleefde figuren gezien en ik kan er wel inkomen dat als je ze niet gaat (kan) schilderen je niet tevreden kan zijn over de kwaliteit. Je zal over de hele lijn toch flink wat putty moeten gebruiken om de modellen er netjes te laten uitzien en als je putty gebruikt moet je natuurlijk ook gaan schilderen. Ik kan er inkomen dat er zat mensen zijn die daar geen tijd/skill/zin voor hebben.

Mijn eigen Zombicide figuren waren mijn eerste schilderwerkjes sinds tijden van vergane glorie. Ik ben nu aan Descent bezig en ik geloof dat ik ondertussen al beter kan.

Afbeelding

Nu ik wil nog steeds iemands pledge overnemen :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014, 10:50 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Daar heb je inderdaad gelijk in, hoe meer meningen je leest des te beter kan je je een opinie vormen maar ergens moet je er wel nog steeds rekening mee houden dat die meningen kunnen afwijken van je eigen ervaring eens je het spel zelf zou hebben. Want meningen blijven persoonlijk en zeker niet "the hard truth". Daarmee bedoel ik maar dat meningen soms heel hard kunnen verschillen. Ik lees bijvoorbeeld overal dat mensen Agricola zo goed vinden maar mij persoonlijk zegt het spel helemaal niets. Er is niets in het thema dat mij ook maar aanspreekt, zelfs al zijn de game-mechanics inderdaad zeer goed. Een "boertje" spelen doet het echt niet voor mij, dan liever een ander thema. Zelf vind ik dat de 1/2 van het succes van een spel ook staat en valt met het thema (de andere helft is natuurlijk het spel zelf én de mechanics) en als dat thema mij niets doet, zal ik het spel meestal ook niet kopen! Dus meningen blijven iets wat je soms met een serieuze korrel zout moet nemen.

Nu wat de figuren betreft, het valt wel mee, hoor. Heb er ondertussen enkele in elkaar gestoken en zoveel werk is er niet echt aan en het gebruik van Green Stuff is, bij althans, echt beperkt gebleven. Zodra ik er een paar geschilderd heb, zal ik eens een foto nemen en posten.

En, dit is natuurlijk weer persoonlijk :wink: , eerlijk gezegd begrijp ik niet dat mensen de figuren van dit soort spel (met figuurtjes ipv houten blokjes, meeples of gewone pionnen zoals Descent, Zombicide, SoB, Super Dungeon Explore en nog een paar andere) niet zouden schilderen. De beleving van zo'n spel is pas echt af als je met geschilderde figuren speelt en geeft in mijn ogen een meerwaarde aan het spel. Zelf heb ik trouwens al games die geen figuren hebben zo aangepast dat ze wel figuren hebben omdat het dan nog zo leuk is én het spel iets persoonlijker wordt. Zo heb ik bijvoorbeeld bij What's He Building In There? de houten blokjes vervangen door echte en geschilderde mad scientist-modellen en minion-modellen en ik ben nu aan het kijken om de worker-blokjes van Tzolk'in te veranderen met echte geschilderde 15mm Azteken-miniatuurtjes met een gekleurd voetje. Maar dat zal dan wel weer iets persoonlijk zijn, zeker, en verband houden met het feit dat ik ook veel én graag miniature games speel. :wink:

Trouwens wat je figuren voor Zombicide betreft, :thumbup:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014, 11:49 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Zou je als het bevalt eens een aantal in elkaar gekleefde figuren willen posten voor ze geschilderd zijn?

Ik ben verder helemaal akkoord als het over pimpen van een bepaald spel gaat, maar dan weet je vast ook dat je vaak (altijd) veel meer tijd steekt in het schilderen van figuren dan het aantal uren dat het spel daadwerkelijk gespeeld wordt ;) Persoonlijk vind ik dat niet erg, omdat schilderen voor mij een stress-release is en de voldoening om een volledig geschilderd spel op tafel te zetten een goeie motivator is. Kom echter maar eens aan in een spellenclub of een event met je geschilderde set, je krijgt heel vaak de vraag of je 'ook hun spel' zou willen schilderen maar dan beseffen die mensen niet hoeveel tijd daar insteekt en hoeveel van je eigen mini's die je vast nooit geschilderd krijgt. Er zijn tal van mensen die dergelijke spellen graag spelen maar die er zelf niet aan willen/kunnen knutselen. Neem bijvoorbeeld het ineen knutselen van de figuren van SDE. Ik kan mij inbeelden dat als je dat als niet-geïnteresseerd ouder voor je zoontje van acht koopt je niet erg vrolijk wordt van het feit dat je er drie uur met een tube superglue aan bezig bent voor hij het kan spelen (duurde bij mij zo lang, core set met een expansion).

Ik zou natuurlijk wel erg blij zijn als mijn zoontje zoiets wil :-)
Ik kijk alvast uit naar je geschilderde SoB modellen en als je een medespeler zoekt, Gent is niet zo ver weg :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014, 13:28 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Zal eens kijken om een foto van de ongeschilderde maar gekleefde figuren te posten maar zal wel voor ergens in de volgende week zijn, vrees ik, nu volop aan het voorbereiden voor het Gameweekend in de Ardennen en weinig tijd maar ik doe mijn best!

Voor mij is schilderen inderdaad ook stress-release en de manier om tot rust te komen en ik zie er ook niet op tegen om veel tijd te steken in het pimpen van een spel. En het valt wel mee, hoor, en doet op zich niet veel afbraak aan de tijd om te spelen. Grote voordeel bij mij is dat ik "vaste" game-dagen heb (elke woensdagavond en zondagnamiddag in de club en soms eens een vrijdagavond of zaterdagavond met vrienden die niet in de club zitten) en dus de rest van de week en weekend tijd heb om te schilderen/knutselen (ook al gaat er ook tijd af met koken, kuisen, was doen en andere huishoudelijke taken) en dan vordert het meestal wel! EN ja, sommige games vragen wel eens wat moeite om de componenten te verlijmen maar tot nu toe vind ik dat nooit een probleem. Meestal moet je toch nog eerst de regels ook eens lezen en ga je niet zodra je iets koopt het direct gaan spelen! En er zijn tenslotte alternatieven genoeg voor mensen die geen moeite willen steken in plakken/schilderen van figuren (vaak met pre-painted miniaturen hoewel ik die persoonlijk meestal zeer lelijk vind).

Mijn zoon was ook gebeten door de microbe, reeds van jonge leeftijd, maar ik heb hem altijd duidelijk gemaakt dat hij zelf de verantwoordelijkheid had om er iets van te maken, onder mijn begeleiding natuurlijk, en hij deed dit heel goed. Meestal loopt het pas verkeerd als een ouder zoiets koopt voor een kind in de hoop dat hij ermee uren zoet zal zijn en dit resulteert in tijd die een ouder niet aan het kind moet spenderen (beetje zoals met voor de TV pleuren en jammer genoeg zie ik dat ook maar al te vaak) en dit terwijl de ouder helemaal geen interesse heeft in dit soort hobby.
Zelf zat ik soms uren aan tafel met mijn zoon om hem te helpen met de figuren tot hij oud genoeg was om het zelf op een verstandige manier te doen. En zelfs dan zaten we nog samen aan tafel en konden we praten met elkaar terwijl we bezig waren met modellen te schilderen of in elkaar te lijmen (iets waar veel ouders, jammer genoeg, ook geen tijd voor maken :( ). Mijn zoon vond dit ook heel leuk want hij had echt het gevoel dat ik tijd voor hem maakte ook al waren we soms elk met ons game bezig. Zo heeft hij trouwens op een bepaald moment ook een mooi Cygnar Warmachine leger gehad want vaak nemen kinderen op die manier iets over van hun ouders. Als je als ouder een spel koopt voor je kinderen, moet je bereid zijn om daar samen met hen tijd aan de spenderen anders koop je beter ander speelgoed, voor bordspellen valt dit trouwens wel mee maar dat is zeker dubbel voor miniature games.

Ik laat het zeker weten eens ik voldoende figuren geschilderd heb om dit te beginnen spelen en trouwens zeker welkom in Gent ook voor andere zaken dan SoB! :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Shadows of Brimstone
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014, 14:50 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Knap. Ik mag hopen dat ik op dezelfde manier mijn hobby zo kan delen met mijn eigen zoon. De interesse is er alleszins, maar hij is nog wat jong. Hoewel, hij heeft al een aantal figuren geschilderd. Regenboog paardjes, regenboog draken, regenboog alles ;)

En je hebt gelijk wat die ouders betreft. Veel ouders zien in speelgoed helaas bezigheid voor hun kinderen i.p.v. een kans om bezig te zijn met hun kinderen. Erg kortzichtig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Shadows of Brimstone  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Jason C. Hill, Shadows of Brimstone



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®