Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005, 22:12 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Schiedam
Mijn allereerste bordspel was Talisman, zal Descent: Journeys in the Dark dan eindelijk een waardig opvolger zijn voor dit fantastische spel?

Op de site van Fantasy Flight Games staat dit mega-spel voor oktober gepland. Weet iemand of PS-games zo snel is dat ze er ook een paar op de beurs bij zich hebben?

_________________
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005, 22:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Gringo schreef:
Mijn allereerste bordspel was Talisman, zal Descent: Journeys in the Dark dan eindelijk een waardig opvolger zijn voor dit fantastische spel?


Ik hoop het niet. Ik heb Talisman altijd gezien als een uitgebreide Ganzenbord variant met een extreme speelduur en een torenhoge geluksfactor. Ik heb altijd een pesthekel aan dit spel gehad.

Descent is volgens mij een verbeterde versie van het spelsysteem van Doom. Als je op zoek bent naar iets Talismanachtigs, kijk dan in Eindhoven naar Runebound van PS Games.

Citaat:
Op de site van Fantasy Flight Games staat dit mega-spel voor oktober gepland. Weet iemand of PS-games zo snel is dat ze er ook een paar op de beurs bij zich hebben?


Vermoedelijk speelt de releaseplanning (c.q. het gebrek daaraan) van FFG een grotere rol. In het verleden hebben ze vaker spellen beloofd, om ze vervolgens een paar maanden later uit te brengen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 08:54 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Schiedam
Ik moet bekennen dat ik Talisman al sinds 1980 niet meer gespeeld heb dus is de uitdrukking "fantastisch" misschien wat gedateerd :wink: Ik kan me herinneren dat ik toen uren plezier eraan beleefd heb.

Runebound heb ik gespeeld zien worden en daar was niet bijster veel aan dus...
Doom vind ik een stuk beter in elkaar zitten maar dan moet je wel tegen je verlies kunnen als goodguy. Wellicht is dat powerplay verholpen in descent.

Citaat:
Vermoedelijk speelt de releaseplanning (c.q. het gebrek daaraan) van FFG een grotere rol. In het verleden hebben ze vaker spellen beloofd, om ze vervolgens een paar maanden later uit te brengen.


Op de FFG-site is te lezen dat de Pre-relase al geweest is ten tijde van de GenCon dus ik heb er goede hoop op dat ze deze deadline wel gaan halen.

_________________
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 12:52 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Citaat:
Ik moet bekennen dat ik Talisman al sinds 1980 niet meer gespeeld heb dus is de uitdrukking "fantastisch" misschien wat gedateerd :wink: Ik kan me herinneren dat ik toen uren plezier eraan beleefd heb.


Uren spelplezier heb je al snel met Talisman: je blijft rondjes lopen! :wink:
En het spel had inderdaad niet veel om het lijf, hoewel ze later wel een vernieuwde versie hebben uitgebracht met uitbreidingen! En uitbreidingen zijn altijd leuk! :D

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 14:27 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
talisman heb ik echt heel veel gespeeld
het enige iritante was die polergeist......


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 14:24 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Venlo
Helaas is Descent: Journeys in the Dark uitgesteld naar 2006, dus het zit er niet in dat dit spel op het Spellenspektakel getoond wordt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 18:18 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Verschoven naar 2006? Volgens mij geeft de uitgever zelf nog steeds oktober aan. zie ook: http://www.fantasyflightgames.com/productsrelease.html.

Daarbij heeft één van de ontwerpers medegedeeld dat verscheping (naar amerika) al per 28 september gaande is. Hoe lang het toen al onderweg was per die datum weet ik niet, maar er wordt vrij hevig gediscusseerd op het forum van FFG (uitgever) over het feit of het spel wel of niet Spiel zal halen. Daarom lijkt 2006 mij erg onwaarschijnlijk. Essen wordt misschien niet gehaald, maar november toch zeker wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 10:42 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Venlo
Wij hebben deze week bericht van FFG gehad over het uitstel van het spel naar 2006. Het zijn helaas de feiten.

Wellicht is het handig als ik mezelf voorstel. Mijn naam is Marc de Groot en ik ben medewerker van PS-Games. Ik zal waar relevant proberen vragen over onze spellen op dit forum te beantwoorden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 21:02 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Marc, gezien jouw functie lijkt het me dat jij over betere bronnen beschikt dan ik doe! :oops:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2005, 14:27 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Venlo
Goed nieuws! De ontwikkelingen rondom Descent gaan snel kun je zeggen ;) , want het spel zal toch op het Spellenspektakel te zien zijn :D.

Sterker nog, de afgelopen dagen was het op SPIEL in Essen ook al te zien.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2005, 14:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
marc.degroot schreef:
Sterker nog, de afgelopen dagen was het op SPIEL in Essen ook al te zien.


Nog sterker: het was daar zelfs te koop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Descent: Journeys in the Dark  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Descent: Journeys in the Dark



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®