Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 00:35 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Beste mensen,

We speelden gisteren een lekker spelletje Codenames!
Mijn vriendin en ik waren al bekend met het spel, de drie andere spelers nog niet.
We beslissen ons niet in hetzelfde team te zetten waardoor de voorkennis verdeeld is....

Nu, ergens in het spel geeft een van de nieuwe spelers de tip "drieletterwoord - 2" aan mijn vriendin.
In de grid liggen 3 woorden bestaande uit drieletterwoorden...
Onze ploeg begon meteen wat commentaar te geven omdat we sterke twijfels hadden over de correctheid van de tip. Uiteraard kwamen we niet overeen wat correct was...

Nu geef ik de vraag door aan jullie. Persoonlijk ben ik van mening dat het niet echt correct was, al twijfel ik erg hard...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 02:45 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Je bedoelt neem ik aan dat er 3 woorden lagen bestaande uit 3 letters?

Dit is heel duidelijk een hint die niet mag. Dit staat in de regels onder het kopje "strikte regels" :

Citaat:
De aanwijzingen moeten gaan over de betekenis van de woorden.
Je mag geen aanwijzing geven die iets zegt over de letters in het woord of over de positie van de kaart op de tafel. IJker mag bijvoorbeeld geen aanwijzing zijn voor het woord SPIJKER. Je mag ook niet een aanwijzing geven zoals D, 3 om DIEF, DINOSAURUS en DOOD aan te duiden met één aanwijzing.


Jouw "drieletterwoord, 2" is sterk verwant aan de hint "D, 3" hierboven. De hint gaat niet over de woorden (bijv. mes, bar), maar over de lengte van het woord.
Zo mag je dus ook niet "lang, 3" zeggen, en daarmee duiden op de langste 3 woorden in het grid.

Geen twijfel over mogelijk dus, je had volkomen gelijk deze hint in twijfel te trekken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 09:25 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Ja, ik dacht het al hoor... Maar ja, te laat!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 16:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
sgtpepper schreef:
Ja, ik dacht het al hoor... Maar ja, te laat!

Je kan alsnog de winnaar diskwalificeren...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 16:45 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Neen, dat lijkt me nu ook overbodig. Zeker bij codenames en onder vrienden haha :D
Maar dat is wel het probleem hé, eens zo een foute tip is gegeven dan is het wel echt gedaan.
Mijn vriendin had dan als heerste het foute drieletterwoord aangeduid maar ja... De twee andere waren hoe dan ook juist.

In datzelfde pel had ze "post" gezegd en het codewoord was zegel.
Ja... Daar heeft ze ook protest voor gekregen.
Wij zijn de échte winnaars :p Het spel daarna kregen ze voldoende te horen dat wij tenminste wonnen op basis van de spelregels en eerlijkheid :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 19:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
sgtpepper schreef:
Ja, ik dacht het al hoor... Maar ja, te laat!

Je kan alsnog de winnaar diskwalificeren...


Gezamenlijk ontspannen ervaren en leren lijkt mij een prettiger methode dan een formele opstelling.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 22:06 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
sgtpepper schreef:
In datzelfde pel had ze "post" gezegd en het codewoord was zegel.
Ja... Daar heeft ze ook protest voor gekregen.


Vanwege? Lijkt me een prima hint toch?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 22:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Erwin schreef:
Bart schreef:
sgtpepper schreef:
Ja, ik dacht het al hoor... Maar ja, te laat!

Je kan alsnog de winnaar diskwalificeren...


Gezamenlijk ontspannen ervaren en leren lijkt mij een prettiger methode dan een formele opstelling.

:thumbup:

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelregel codenames
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2016, 22:22 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
RvdH83 schreef:
sgtpepper schreef:
In datzelfde pel had ze "post" gezegd en het codewoord was zegel.
Ja... Daar heeft ze ook protest voor gekregen.


Vanwege? Lijkt me een prima hint toch?


Ja, ik snap ook niet wat hier een bezwaar tegen zou zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spelregel codenames  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Codenames, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®