Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vrijdag 999 games
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 09:32 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
spanny schreef:
Twizzler schreef:
spanny schreef:
Zag vandaag toevallig dat er een App is van Friday in de google store.



Hoe speelt die? Vergelijkbaar met het bordspel?


1x gespeeld en gelijk weer eraf gegooid, heel erg onoverzichtelijk, ik hou het bij het bordspel.

misschien dat ik toch eerst een tutorial had moeten doen maar nee werd er op eerste gezicht al niet warm van


Oh, dat vond ik eigenlijk wel meer mee vallen.
Ik had wel even moeite met het spelen in het begin, maaer dat kwam meer door het feit dat ik zelf niet meer wist hoe het eigenlijk ook al weer ging.
Dus even de spelregels doorgelezen en daarna ging het spelen vrij soepel (winnen niet overigens).

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vrijdag 999 games
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 21:52 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Maat van mij was ook nieuwsgierig en heeft het bordspel bij mij opgehaald, eerste potje won hij gelijk haha daarna niet meer en heb hem al weer terug haha


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vrijdag 999 games
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 13:14 
Meeple

Berichten: 11
Na tig keer spelen.... en met enige regelmaat wanhopige kreten.... is de win-stand hooguit 50-50.

Ik raak vaak in de war als ik de gevechtkaarten heb geschud en dan vergeet de andere kleur te spelen.... dus dan begin ik maar weer opnieuw.

Soms gaat het winnen als een tierelier en ik snap nog steeds niet waarom het dan wel lukt.
Ligt toch niet alleen aan geluk lijkt me.
Zojuist de spoilers gelezen en straks eens kijken met welk resultaat ik het dan speel.

Ik weet nog steeds niet of ik het spel nou echt leuk vind.... het houdt me wel van de straat.

Ik heb bewust een bordspel gekocht en geen app om aan mijn kinderen te laten zien dat je je ook zonder tablet/foon kan vermaken.... wel jammer dat ik nu de rondes zelf in de gaten moet houden ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vrijdag 999 games
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 10:01 
Sojaboon

Berichten: 26
Woonplaats: Haarsteeg
Traquan schreef:
Allereerst vind ik dat ik je moet adviseren om het lekker op je eigen manier te blijven proberen. Het is een moeilijk spel, maar het geeft heel veel voldoening als je het uiteindelijk weet te verslaan. Er zijn ook veel spelers die meer dan 10 potjes nodig hebben om een keer te winnen.

Ik wil je daarom ook wel tips geven, maar weet wel dat de voldoening veel minder groot is als je het spel weet te verslaan na tips van anderen. Ik plaats mijn tips daarom hieronder in twee spoilers: de korte versie met een algemene richtlijn, en een iets meer gedetailleerde aanpak.

Ik heb vrij veel Ascension gespeeld op mijn telefoon, en ik heb bij Vrijdag uiteindelijk veel profijt gehad van een tactiek die ik daar ook veel gebruikte. Veel Dominion spelers zullen waarschijnlijk iets vergelijkbaars zeggen:

Korte versie:
Richt je op twee dingen:
1. Het in je deck krijgen van veel kaarten die je extra kaarten laten pakken (+1/2 kaarten, +1/2 ruilen, 1 onder de stapel)
2. Het in je deck krijgen van kaarten waarmee je slechte kaarten kunt verwijderen (vernietig voor definitief, 1/2 ruilen voor tijdelijk)

Het vernietigen van slechte kaarten, gecombineerd met het kunnen trekken van veel extra kaarten, maakt dat je sneller door je deck kunt gaan en meer kans hebt goede + voldoende kaarten te trekken om elke hindernis te verslaan.


Iets langere versie:
Zo snel mogelijk kaarten in je deck krijgen die ervoor zorgen dat je extra kaarten mag pakken (+1/2 kaarten, +1/2 ruilen. De 1 onder stapel vind ik minder prettig), en kaarten waarmee je van de slechte kaarten af kunt komen (vernietig voor definitief en 1/2x ruilen voor tijdelijk). In mijn eerste potjes was ik veel teveel leven kwijt om kaarten te vernietigen, nu doe ik dat veel meer met de vernietig-eigenschap.

Ik vind het kunnen trekken van nieuwe kaarten verreweg het belangrijkste. Verder wacht ik lang met het gebruiken van mijn speciale eigenschappen, en gebruik ik daarvan als eerste de +1/2 kaarten, zodat ik weet wat mijn mogelijkheden zijn. Verder is het ook wel handig om bijvoorbeeld de kaart met 0 gevechtspunten en + 2 levens eerst te gebruiken, en dan af te leggen met een +1/2 ruilen kaart.

In de eerste cycle van mijn deck probeer ik in ieder geval alle -1 eruit te werken door te verliezen, en liefst een paar 0-en. De totale waarde van je startdeck is 0, dus in de eerste cycle probeer ik ook alleen tegen 0- en 1-kaarten te vechten. Ik tel in de eerste cycle ook wat er uit is, zodat ik weet of ik kans heb een 1-kaart te verslaan, en dan alleen degenen met de gewenste speciale eigenschappen.


Mijn scores in de eerste 4 potjes:
1: -43
2: -33
3: 72
4: 120

Het kan dus echt! Houd vol! :thumbup:


Bedankt voor de tip, zal hiermee de volgende keer beter moeten gaan :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vrijdag 999 games
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018, 23:44 
3. Kingdomino (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Citaat:
1: -43
2: -33
3: 72


Ik voel me plots pak beter met een eerste potje van -13. Morgen nieuwe poging

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vrijdag 999 games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Vrijdag, solo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®