Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 06:41 
Joker

Berichten: 8
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister voor het eerst een paar potjes 7 wonders duel gespeeld met mijn vriendin, erg leuk spel!
Echter had ik wel een vraag.

Stel ik ben aan de beurt en ik kan mijn wonder bouwen. Dan koop ik dus een tijdsperk kaart uit het spel en die moet ik onder mijn wonder schuiven?
Deze kaart kan ik dus niet meer eerst gebruiken voordat ik hen onder mijn wonder schuif?

Dus met andere woorden, stel ik koop een gele kaart waarop staat dat ik 6 goud vd bank krijg, krijg ik dit goud dan ook? Of krijg ik niks omdat ik deze gebruik om mijn wonder te bouwen?

En moet de kaart die ik gebruik om mijn wonder te bouwen ook daadwerkelijk de grondstof bevatten die ik nodig heb voor mijn wonder? Of mag ik gewoon een willekeurige kaart gebruiken om onder mijn wonder te schuiven(meer om aan te tonen dat het wonder gebouwd is)
En eenmaal onder mijn wonder is deze de rest van het spel niet meer te gebruiken?

Edit:nog een kleine vraag.
Mag je voor je wonder ook een grondstof kopen vd bank?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 07:44 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
De kaart die je onder je wonder stopt ben je kwijt. Het maakt niet uit wat er op die kaart stond, net als bij het verkopen van een kaart voor geld.

Het wonder betaal je met grondstoffen volgens dezelfde regels die gelden als je "normaal" een kaart zou kopen. Je kunt dus missende grondstoffen kopen met geld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 08:23 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Misschien doen wij het fout, maar wij betalen nooit voor het kaartje wat we onder het wonder schuiven.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 08:25 
Joker

Berichten: 8
Dag Bruno,

Bedankt voor je reactie.
Dus even just to be sure..

Ik mag dus niet de voordelen eerst gebruiken voordat ik de kaart onder mijn wonder schuif.
Het is dus gewoon, kaart kopen en direct eronder schuifen?

Alvast bedankt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 08:37 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
De belangrijkste regel is: Je moet in je beurt altijd een kaart pakken. Vervolgens kun je:

1. De kaart aan je rijk toevoegen door de betaling te doen die op de kaart staat. (En eventueel het effect van de kaart direct uit te voeren.)
2. De kaart verkopen voor twee geld + het aantal gele kaarten dat je hebt uitgespeeld.
3. De kosten van één van je vier ongebruikte wonderen betalen en de kaart daar onder te schuiven om aan te geven dat het wonder is gebruikt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 10:48 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Zo is dat :thumbup:
Bruno schreef:
De belangrijkste regel is: Je moet in je beurt altijd een kaart pakken. Vervolgens kun je:

1. De kaart aan je rijk toevoegen door de betaling te doen die op de kaart staat. (En eventueel het effect van de kaart direct uit te voeren.)
2. De kaart verkopen voor twee geld + het aantal gele kaarten dat je hebt uitgespeeld.
3. De kosten van één van je vier ongebruikte wonderen betalen en de kaart daar onder te schuiven om aan te geven dat het wonder is gebruikt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018, 14:21 
PIONier

Berichten: 2
KrisZeeland schreef:
Misschien doen wij het fout, maar wij betalen nooit voor het kaartje wat we onder het wonder schuiven.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Dit lijkt me correct, de kaart zelf is 'gratis', je moet enkel het wonder betalen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag over 7 wonders duel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

7 Wonders Duel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®