Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bekend met Fog of love
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017, 14:19 
8. 30 Seconds: Everyday Life (2017)

Berichten: 2
Woonplaats: Pijnacker
Hoi allen,

Mijn vrouw en ik zijn bezeten van bordspellen en nu kwam ik fog of love tegen. Het ziet er op het oog leuk uit maar vraag me af hoe de mening hier is. Het is namelijk best prijzig dus wil hem niet zomaar kopen.
Wat vinden jullie er van en zijn er zaken die belangrijk zijn om te weten.

Gr, Akkerbouwer


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017, 14:48 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Akkerbouwer schreef:
Hoi allen,

Mijn vrouw en ik zijn bezeten van bordspellen en nu kwam ik fog of love tegen. Het ziet er op het oog leuk uit maar vraag me af hoe de mening hier is. Het is namelijk best prijzig dus wil hem niet zomaar kopen.
Wat vinden jullie er van en zijn er zaken die belangrijk zijn om te weten.

Gr, Akkerbouwer


Op BGG staan aardig wat reviews. Krijgt best nog een aardig cijfers volgens mij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018, 18:38 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: 9100 Sint-Niklaas
Al nieuwe reacties?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018, 16:35 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik heb dit spel eenmaal gespeeld in Essen en vond er niet veel aan.
Het voelde meer als een activiteit dan een spel.
Het komt er op neer dat ieder een volledig fictief caracter uitbouwd met elk hun eigen eigenschappen en tekortkomingen en dan op het einde gaat kijken of ze wel gemaakt zijn voor elkaar.
Wij hadden zoiets van:" tja en dat is het dan?"

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2018, 12:58 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Als je dit spel ingaat met de gedachte dat je een gewoon competitief of coöperatief spel gaat spelen, dan ga je de mist in. Dit spel is iets heel anders, een redelijk uniek beest.

Het is een soort role-playing board game, waarin je eens niet de rol aanneemt van een dwerg, een orc, of een spellbinding wizard, maar gewoon die van Frank (of bijv. Petra), een middle aged man (vrouw) met een opvallende neus, goede dansmoves, en een wat neurotische aanleg.

Je begint het spel met erachter te komen hoe jij en je partner (medespeler) elkaar zijn tegengekomen, hoe jullie zijn gaan daten, en welke persoonlijke behoeftes en wensen jullie hebben die jullie terug willen zien in de relatie. Deze goals zijn hidden, kunnen competitief of coöperatief zijn. In het spel roleplay je dus de relatie en probeer je te handelen vanuit hoe jouw karakter zich zou voelen in de relatie. Je koppelt het dus ook daadwerkelijk los van hoe jij als persoon bent.
Dat kan leiden tot ware liefde, tot maffe misverstanden en zelfs tot ruzies en een breakup (sommige karakters sturen daar zelfs op aan).

Het spel vraagt je om je in die relatie-situaties te verplaatsen (nogmaals, jezelf loskoppelende van je karkater) en een relatie na te bootsen. De situaties komen voort uit kaarten die je speelt waarbij jij, je partner, of allebei een keuze moeten maken uit de gegeven opties. Soms is matching goed, soms mismatching, en jouw geluk, dat van je partner, en jouw tevredenheid in de relatie fluctueert continu.

Het spel levert (mits goed ingeleefd word) erg grappige situaties op, maar kan ook (heb ik van anderen vernomen) soms wel wat heftig worden als je je teveel inleeft (toen ik het 1 jaar geleden speelde met m'n vriendin werd ze pissig toen ik continu in het spel zat te flirten met andere vrouwen. "Maar mijn karakter is zo!!!" :lol: ). Sommige raden zelfs aan het niet met je partner te spelen, maar dat vind ik wat overdreven.

Al met al vind ik het echt een fascinerend spel, waarin het spel niet zo zit in de mechanismes (uiteindelijk doet het er weinig toe wie wint), maar meer in de beleving zelf; Het verhaal dat je samen vertelt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Bekend met Fog of love  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Fog of love



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®