Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 17:16 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Ik ben momenteel nogal weg van Imperial Settlers en heb daarom de uitbreidingen Nieuwe Vrienden en Atlantis besteld. Nu lees ik in de handleiding van Atlantis dat er geadviseerd wordt om de kaarten van 1 uitbreiding tegelijk te gebruiken (anders zou het spel chaotisch kunnen worden). Wat zijn ervaringen van anderen hierbij?
En maken jullie meestal zelf een deck of gebruiken jullie alle kaarten? Het zelf maken van een deck lijkt me wel leuk, maar ook best tijdrovend (en een potje duurt al best lang).

Ook vraag ik mij af wat de ervaringen zijn met kaarten met vooruitgangsfiches bij andere volken dan de Atlantean. Voegen die wel wat toe? Zij kunnen deze niet inzetten als fiche en krijgen daarom meer een grondstof erbij lijkt mij?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 18:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Heb inmiddels alle uitbreidingen.

Speel met alles door elkaar. Speelt niet altijd even fijn maar vind het sorteren van de met name algemene kaarten teveel gedoe.

Zeker als je dan ook nog de uitbreiding die je wel gebruikt goed wilt schudden.

Komt ook bij dat het niet praktisch is. Want als je 1 uitbreiding doet en je speelt met Atlantiers: kun je dan nieuwe vrienden nog wel toevoegen want dan heb je 2 uitbreidingen gelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 18:50 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
De spelregels van de uitbreidingen adviseert:
Samenstellen van een volkdeck
Op elke volkkaart staat rechtsonder aangegeven hoeveel exemplaren van deze kaart beschikbaar zijn. Er zijn kaarten waarvan er 3 exemplaren zijn, kaarten waarvan er 2 exemplaren zijn en kaarten waarvan er slechts 1 exemplaar is.

Wanneer je een eigen volkdeck wilt samenstellen moet dit uit exact 30 kaarten bestaan met een vaste opzet: 3 kaarten met 3 exemplaren, 6 kaarten met 2 exemplaren en 9 kaarten waarvan 1 exemplaar beschikbaar is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 19:12 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
roubosga schreef:
De spelregels van de uitbreidingen adviseert:
Samenstellen van een volkdeck
Op elke volkkaart staat rechtsonder aangegeven hoeveel exemplaren van deze kaart beschikbaar zijn. Er zijn kaarten waarvan er 3 exemplaren zijn, kaarten waarvan er 2 exemplaren zijn en kaarten waarvan er slechts 1 exemplaar is.

Wanneer je een eigen volkdeck wilt samenstellen moet dit uit exact 30 kaarten bestaan met een vaste opzet: 3 kaarten met 3 exemplaren, 6 kaarten met 2 exemplaren en 9 kaarten waarvan 1 exemplaar beschikbaar is.


Ik doel op:
Er zijn twee mogelijkheden om een eigen deck te maken:

Open
Voeg alle volk- en algemene kaarten van alle uitbreidingen toe aan de kaarten van het basisspel. Gebruik in dat geval per volk een deck met alle beschikbare kaarten van dat volk. Let wel, dit kan leiden tot chaotische en vreemde spellen.

Standaard
Voeg de volk en algemene kaarten van exact 1 uitbreiding toe aan de kaarten van het basisspel.

Wat Edwin stelt is precies mijn punt: is het praktisch om iedere keer alles uit te zoeken? (En combineren Atlantis en Nieuwe Vrienden niet juist goed?)
Ik heb zelf wel mijn twijfels bij de algemene en volkkaarten buiten het Atlantis volk om.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 19:25 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb ook alles door elkaar zitten, vind het uitzoeken teveel gedoe. Mijn vaste tegenstanders (bij Imperial Settlers zijn dat mijn zoons van 14 en 12) vinden dat ook geen probleem - discussies over de gebalanceerdheid van spellen zijn aan hun nog niet besteed haha.

Maar er zit wel iets in natuurlijk. Die techniekfiches van Atlantis zijn een goed voorbeeld: de volken uit het basisspel hebben in die uitbreiding best wel leuke kaarten die daar iets mee doen, maar als je stapel zo groot is dat je driekwart ervan niet ziet in een potje, wordt de kans wel groter dat je nooit iets met die techniekfiches kunt doen. Of juist dat je ze best goed kan gebruiken maar ze niet produceert.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 20:54 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Heb inmiddels ook Azteken. Dan heb je bid fiches. Zelfde verhaal als met de Atlantiers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 09:05 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Vooralsnog heb ik Nieuwe Vrienden en Driemaal is Scheepsrecht er standaard inzitten. Een paar keer met een uitbreidings-factie gespeeld en het was goed te doen. Ik ben wel bang dat als ik de derde kleine uitbreiding erbij doe, dat het wel een puinhoop wordt. Dat het inderdaad erg lastig is om de mooie combinaties uit het deck te krijgen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog niet erg onder de indruk ben van Atlantis of Azteken. Dus misschien doe ik er voortaan enkel de drie kleine uitbreidingen in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 10:12 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Atlantis heb ik er ook uitgehaald. Het werden wat vreemde sessies als alles gemengd werd.
De kleine uitbreidingen vind ik erg leuk om er standaard in te hebben.
Azteken heb ik nog niet in mijn bezit.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 13:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Hoe doe je dat als iemand Atlantiers kiest? Voeg je dan wel de Atlantier kaarten aan de andere volken en het algemene deck toe?

Weet namelijk niet of de Atlantiers anders worden benadeeld. Met name voor de algemene kaarten met tandwielen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 15:21 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Edwin84 schreef:
Hoe doe je dat als iemand Atlantiers kiest? Voeg je dan wel de Atlantier kaarten aan de andere volken en het algemene deck toe?

Weet namelijk niet of de Atlantiers anders worden benadeeld. Met name voor de algemene kaarten met tandwielen


Dat vraag ik mij ook af, ik neig hier namelijk ook naar.

En, wat is de 3e kleine uitbreiding waarover gesproken wordt? Ik kan er maar 2 vinden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 15:40 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Er is een nieuwe die eraan komt waarbij je agressiever kunt spelen.

Je kunt dan ook algemene kaarten van de tegenstander slopen. Meer conflict dus.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 15:58 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... start-fire

Vooralsnog niet in het Nederlands. Geen idee of die in de planning staat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018, 16:00 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Edwin84 schreef:
Hoe doe je dat als iemand Atlantiers kiest? Voeg je dan wel de Atlantier kaarten aan de andere volken en het algemene deck toe?

Weet namelijk niet of de Atlantiers anders worden benadeeld. Met name voor de algemene kaarten met tandwielen

Ja, ik gooi ze er allemaal in. Spelen voornamelijk met 2, waarbij mijn tegenstander tot nu toe totaal geen zin had om die kaarten ook te gebruiken, echter :lol: Dus die voelde zich benadeeld door al die 'onzin' in het deck.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018, 11:37 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Bedankt voor alle reacties.

Gisteren voor het eerst beide uitbreidingen geprobeerd. De nieuwe vrienden vonden wij erg geslaagd, omdat er iets meer interactie in het spel zit.
Bij Atlantis vonden wij juist het tegenovergestelde. Het wordt een erg solitair spel (wat het al best wel is), omdat het Atlantis volk niet/moeilijk kan plunderen. De eerste rondes vond ik het erg lastig spelen met dit volk, maar uiteindelijk meer dan 100 punten kunnen scoren. Dit kwam ook wel deels omdat mijn tegenstander geen geluk had met haar kaarten.
De technologie fiches vonden wij voor de andere volken niet echt een meerwaarde.

Ik geef de uitbreiding nog wel een keer een kans, maar ben niet erg enthousiast tot nu toe.

Wat mij overigens opviel: de spelregels van de verschillende uitbreidingen spreken elkaar tegen over de gebeurteniskaarten. Bij Nieuwe Vrienden wordt het spelen hiervan als actie gezien, terwijl bij Atlantis de kaart onmiddellijk gespeeld wordt zonder actie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018, 14:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Wij spelen zonder gebeurtenissen. Zijn veel te weinig gebeurteniskaarten in de enorme stapel volkskaarten


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Imperial Settlers uitbreidingen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Imperial Settlers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®