Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nautilus
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2005, 23:28 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
IK heb een paar vragen over dit spel:
-is het leuk?
-is het moeilijk?
-ze zeggen dat het onhandig is ,is dat ook zo?
dat wouw ik ff weten voor eventuele aanschaf


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2005, 23:31 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Ik heb het zelf nog nooit gespeeld, maar al vaak in mijn handen gehad in de spellenwinkel, maar op aanraden van verschillende mensen niet gekocht. Het oog mooi, maar het spelsysteem zou niets zijn.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 09:38 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
ok bedankt ikwacht nog wat
andere reacties af


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 10:47 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Nautilus Engelse reviews Hier staan verschillende reviews en regelboek.

Nautilus Nederlandse review

Misschien heb je er wat aan ik heb het zelf nog nooit gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 11:36 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik vind Nautilus een leuk spel. Niet supertop, maar wel dat ik het jammer vind dat ik het niet vaker speel. Het oogt ook érg mooi en sfeervol.

De bedoeling van Nautilus is dat je op de bodem van de zee bouwt aan een onderzoekscentrum. Je hebt daarbij de keus uit diverse 'modules', die je mogelijkheden vergroten. Tegelijkertijd moet je er in de loop van het spel onderzeebootjes op uitsturen om schatten te verzamelen. De mogelijkheden van die bootjes worden mede bepaald door de modules die jij hebt gebouwd, dan wel in bruikleen hebt. Beide aspecten (mogelijkheden en schatten) leveren aan het einde van het spel punten op die met elkaar worden vermenigvuldigd om de winnaar te bepalen. Dat is een gekunsteld en vaak vergeten spelmechanisme, maar het grappige is dat het er in mijn ervaring voor zorgt dat mensen een redelijk evenwichtige ontwikkeling krijgen. Tenslotte moet je dit alles doen tegen een achtergrond van continue geldschaarste: vrijwel alles in dit spel kost geld en als je niet oppast heb je voor het eind van het spel geen rooie stuiver meer over---en zelfs dán moet je proberen nog wat achter de hand te houden.

Wat de meesten als hinderlijk of vervelend ervaren is dat de schatten op de zeebodem willekeurig (en blind) worden verdeeld. Je hebt weliswaar een sonar om ze vooraf te 'peilen', maar dat kost vanzelfsprekend geld, dus gebruiken ze dat apparaat liever niet. Het spel degradeert dan tot een simpel 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Maar dan doe je je volgens mij tekort: het kost tijd om rond te varen en die tijd had je misschien beter kunnen besteden aan het uitbouwen van je technische mogelijkheden en het selectief oppikken van gepeilde schatten die binnen jouw vaarbereik vallen. Want het gaat uiteindelijk om het produkt van die twee, niet hun som!

Ook een vaak genoemd minpunt is het feit dat geld zo schaars is dat analysis paralysis opduikt: mensen gaan urenlang turen en rekenen om de optimale zet te vinden. Maar dat ligt meer aan de persoon die het spel speelt dan aan het spel zelf: sommigen wíllen gewoon altijd de beste zet doen.

Als je het spel tegen een sterk gereduceerde prijs kan aanschaffen denk ik niet dat je een miskoop doet; tegen de volle prijs zou ik het (zoals bij de meeste spellen, overigens) eerst even proberen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 16:08 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
ok ik weet genoeg
bedankt iedereen voor de reacties


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 22:01 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Sprang-Capelle
Ik vind Nautilus een leuk spel, en heb het al aan verschillende mensen aangeraden, mede omdat hij bij 999-games uit de collectie gaat. En je zult zien, als een spel niet meer verkrijgbaar is, wil iedereen het hebben! Kijk maar naar Elfengold, de uitbreiding op Elfenland...

Aanschaffen dus, want het is een goed spel, met telkens een nieuwe opzet, en vaak ook een andere winnaar. en dat is ook wel eens leuk...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 11:45 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik vind het een waardeloos spel. Maakt niet uit wat je doet, je wint toch wel. :lol: Ik zou je beter andere spellen kunnen aanraden :wink: Ik weet niet van wat voor soort spellen je houdt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 12:20 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Wat een buitengewoon doordachte redenering! '... waardeloos spel. Maakt niet uit wat je doet, je wint toch wel...' Chapeau!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 12:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Wat een buitengewoon doordachte redenering! '... waardeloos spel. Maakt niet uit wat je doet, je wint toch wel...' Chapeau!


Ja, zo briljant kom je ze niet vaak tegen (gelukkig maar.....).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 16:26 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Erwin schreef:
cymric schreef:
Wat een buitengewoon doordachte redenering! '... waardeloos spel. Maakt niet uit wat je doet, je wint toch wel...' Chapeau!


Ja, zo briljant kom je ze niet vaak tegen (gelukkig maar.....).


Ik speel daarom ook liever met mensen die het andersom hebben: "Het maakt niet uit wat je doet, je wint toch niet!" Sterker nog dat is altijd het geval als je tegen mij speelt! :shock:

Nee hoor: ik verlies ook wel eens! :wink:
Maar nog even terugkomend op het onderwerp: dit is niet een erg uitgebreid weerwoord voor de 2 A4tjes die Cymric volgetikt heeft. Zou je dit iets verder kunnen toelichten, aicirtap?

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 19:06 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Want het gaat uiteindelijk om het produkt van die twee, niet hun som!


Klopt, maar de ene helft van dit product is nogal afhankelijk van geluk. Als iedereen de andere helft met evenveel zorg bij elkaar harkt, wint degene met de meeste mazzel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 23:18 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Delft
Heb het spel bij een winkel gevonden voor 5 euro... nieuw in seal... tja daar kon ik het niet voor laten liggen...

Ik dacht overigens dat het 20 zou kosten, het had 50% korting en er stond 40 op. Onderop bleek echter 20 te staan en de kassa gaf zelfs al 10 aan waarna de kassajuffrouw nog eens 50% korting gaf... en ik durf te zeggen, voor 5 euro is dit een super spelletje... ;)

_________________
If I ever meet you, I'll [CTRL] [ALT] [DEL] you!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005, 09:51 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Heemskerk
Borisje schreef:
Heb het spel bij een winkel gevonden voor 5 euro... nieuw in seal... tja daar kon ik het niet voor laten liggen...

Ik dacht overigens dat het 20 zou kosten, het had 50% korting en er stond 40 op. Onderop bleek echter 20 te staan en de kassa gaf zelfs al 10 aan waarna de kassajuffrouw nog eens 50% korting gaf... en ik durf te zeggen, voor 5 euro is dit een super spelletje... ;)
Waar is die winkel??


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005, 09:57 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Delft
Leiden

_________________
If I ever meet you, I'll [CTRL] [ALT] [DEL] you!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nautilus  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

999 Games, Nautilus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®