Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011, 11:35 
Sojaboon

Berichten: 29
In mijn vrienden- en spellengroep wordt Twilight Struggle steeds populairder. Ik ben daarom van plan een online league op te starten op basis van de regels die ook op wargameroom.com worden gebruikt. Zijn er liefhebbers die daar eventueel aan mee willen doen? Wel waarschuw ik vantevoren dat deelnemers wel behoorlijke ervaring met het spel moeten hebben. Op wargameroom spelen we namelijk met een "schaakklok" om de speelduur beperkt te houden. Iedere speler krijgt tussen de 1 en de 1,5 uur (nog te beslissen) bedenktijd per spel. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan even een e-mail naar dhogetoorn@gmail.com.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 12:14 
Sojaboon

Berichten: 29
Hallo allemaal,

Sinds oktober 2010 ben ik compleet verslaafd aan Twilight Struggle. Ik speel het op tafel, online via e-mail, maar ook real-time. Ik begrijp daarom ook heel goed dat het spel op BGG op 1 staat. In vergelijking met andere wargames is Twilight Struggle vrij licht en is daarom erg toegankelijk en duurt ook niet verschrikkelijk lang.

Op dit moment leid ik een online competitie (zie http://www.boardgamegeek.com/thread/636 ... eague-etsl) en ben ik bezig met de organisatie van een internationa(a)l(e) Twilight Struggle-conventie/toernooi in Amsterdam (zie http://www.boardgamegeek.com/thread/767 ... t-conventi). Het idee is om zowel beginnende als gevorderde spelers te trekken om in eerste instantie de interesse voor het spel te vergroten. Ik wil daarom 2 gescheiden toernooien organiseren (met verschillende maximale denktijden) en daarnaast een paar tafels reserveren voor mensen die gewoon recreatief willen spelen en mensen willen ontmoeten die ook Twilight Struggle (willen) spelen.

Ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zijn die interesse hebben in zo'n evenement. Zo ja, reageer dan in dit forum of stuur me even een privémail: dhogetoorn@gmail.com.

Verdere details en data zal ik bekendmaken zodra ik meer weet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 11:29 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Maldegem
Paar dagen geleden voor het eerst gespeeld, beviel ons prima.
Ik heb enkele vragen, het zou fijn zijn moest iemand die kunnen beantwoorden.
Enkele dingen die we niet (terug)vonden in de regels:

Als je een kaart gebruikt voor the space race, dan wordt deze toch niet verwijderd uit het spel he? Ook al bezit de kaart een sterretje?

Er is een bepaalde kaart waarmee je het event van de andere player tegenhoudt. Je speelt deze dus in reactie op de andere zijn event. Telt het spelen van deze kaart dan als je beurt, of is het een reactie op de ander zijn kaart? (wij hebben gespeeld dat het telt als beurt, maar we waren niet 100% zeker).

Kaarten die je moet wegdoen als gevolg van een andere kaart, die tellen toch niet als één van de 6/7 kaarten die je mag spelen per beurt, of wel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 12:08 
Sojaboon

Berichten: 29
akmarten schreef:
Paar dagen geleden voor het eerst gespeeld, beviel ons prima.
Ik heb enkele vragen, het zou fijn zijn moest iemand die kunnen beantwoorden.
Enkele dingen die we niet (terug)vonden in de regels:

Als je een kaart gebruikt voor the space race, dan wordt deze toch niet verwijderd uit het spel he? Ook al bezit de kaart een sterretje?

Er is een bepaalde kaart waarmee je het event van de andere player tegenhoudt. Je speelt deze dus in reactie op de andere zijn event. Telt het spelen van deze kaart dan als je beurt, of is het een reactie op de ander zijn kaart? (wij hebben gespeeld dat het telt als beurt, maar we waren niet 100% zeker).

Kaarten die je moet wegdoen als gevolg van een andere kaart, die tellen toch niet als één van de 6/7 kaarten die je mag spelen per beurt, of wel?


Hoi!

Leuk dat jullie Twilight Struggle gespeeld hebben. Geweldig spel hè? :-)

Bij dezen de antwoorden op jullie vragen:

1. Klopt. Bij een Space Race-poging komt de kaart gewoon op de aflegstapel, ook al heeft hij een sterretje.

2. Waarschijnlijk bedoel je UN Intervention. Die kun je niet als reactie spelen, maar uitsluitend in je eigen beurt in combinatie met een kaart met de gebeurtenis van de andere speler die je zelf in je hand hebt. Ik begrijp uit je bericht dat jullie zo hebben gespeeld dat de ander een gebeurtenis speelde en de speler met de UN Intervention daarop reageerde. Dat kan dus niet!

3. Klopt, kaarten die je moet wegdoen als gevolg van bijvoorbeeld Blockade, Five Year Plan, Grain Sales of UN Intervention reduceren je hand, waardoor het kan voorkomen dat je aan het einde van je beurt (of zelfs eerder) geen kaarten overhoudt. Let op: kaarten die je wegdoet als gevolg van Quagmire of Bear Trap gelden wel als een beurt.

Veel plezier nog!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 12:11 
Sojaboon

Berichten: 29
Overigens, mochten jullie eens andere Twilight Struggle-spelers willen ontmoeten, dan zouden jullie aan het Twilight Struggle-toernooi kunnen meedoen op 10-12 mei. Zie de TS Convention-pagina op www.unitedfriends.eu.

Er doen hele goede spelers mee, maar ook beginners.

Groeten,
Daniël.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 13:09 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 64
Woonplaats: Apeldoorn
Deze thread maar eens nieuw leven inblazen.

Heb het spel al enige jaren in mijn bezit en vind het een topspel. Grote spanning elke beurt welke kaart gespeeld en wat de gevolgen zijn op het bord en of je vooraf gemaakte plannen uitgevoerd kunnen worden, gewijzigd moeten worden of met een grote boog in de prullenbak gegooid kunnen worden. Geluksfactor is aanwezig (dobbelsteen), maar niet storend.

Benodigde speeltijd: voor ervaren spelers een anderhalf à twee uur, voor nieuwelingen wat langer. Dit is geen minpunt, want ik ken weinig spellen die je zo lang op het puntje van je stoel laten zitten (of er vanaf laten donderen als je tegenstander een briljante, niet voorziene move doet).

Nadeel is wel de leercurve: kennis van de aanwezige kaarten in het spel is nagenoeg een must. Een newbee zal vrijwel altijd door een ervaren speler afgemaakt worden (dit is bij alle spellen zo, maar hier nog een graadje erger omdat het amper mogelijk is om 'lief' te spelen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:46 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Naar aanleiding van dit nieuwe leven even op BGG gekeken.
Twilight Struggle staat nu op 5. Ik hem het spel een 10 gegeven en 11 keer gespeeld. Volgens mij maar 2 keer gewonnen. Eén van die keren was tegen een onervaren speler. Al die keren was ik de USA. Het is een spel dat je leert tijdens het spelen. En elke keer probeer je het weer ietsje beter te doen. In die zin best te vergelijken met Agricola. Maar Twilight Struggle is wel vele malen onvergeeflijker en spannender.
Slechts 2 andere spellen hebben van mij een 10 gekregen: Boonanza en Klaverjassen.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 13:44 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Woonplaats: Nijmegen
Het komt niet vaak op tafel, maar als ik het speel is het genieten. Een spel wat ik niet uit mijn collectie zie verdwijnen. Een van de weinig uitgebreide thematische spellen voor twee spelers die ik heb, en de beste!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2019, 22:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik heb me afgelopen twee weken op verlof in de spelregels verdiept. Echt heel goed geschreven zijn die regels naar mijn bescheiden mening niet, gelukkig ben ik ondertussen al goed geholpen door instructievideo's.

In de regels worden er een paar turns beschreven van op een tornooi. Het valt op dat er heel veel kaarten worden gespeeld om influence bij te plaatsen op de kaart; is dit in het totale spel hetgeen er meestal gebeurd of wat zijn jullie ervaringen hierbij?

Wordt er met regelmaat gekozen voor een eigen event ipv operation points?

Verder, worden realigment rolls vaak gebruikt of eerder sporadisch? En zo ja, doe je dit dan als je zelf ook influence hebt in dat land; ga je dat risico lopen tenzij je veel modifiers hebt?

Als je een kaart speelt zoals Red Scare die voor de rest van de turn een -1 ops geeft voor de tegenstander, de kaart moet ik de discard pile dus je moet gewoon onthouden dat alles -1 ops is? Voor deze kaart is er geen marker om dat effect aan te geven ...

Ik heb Wir sind das volk gespeeld, vond het een fantastisch spel maar 'end of decade' vind ik best moeilijk in dat spel. Wat is nog een goed spel, hoofdzakelijk met 2, zelfde kaartsysteem als TS en WSDV, en het antwoord mag niet 1960 of Labyrinth zijn?


Laatst bijgewerkt door AlliantieAJ op ma 10 jun 2019, 15:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2019, 22:11 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
13 days natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2019, 22:18 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
DeKerstman schreef:
13 days natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ok, die zie ik wel vaker passeren als te koop ... wat als ik eraan toevoeg dat het geen wargame mag zijn, waar kom je dan op uit? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 08:42 
4. Bios: Origins (Second Edition) (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
AlliantieAJ schreef:
DeKerstman schreef:
13 days natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ok, die zie ik wel vaker passeren als te koop ... wat als ik eraan toevoeg dat het geen wargame mag zijn, waar kom je dan op uit? :D


Ik gaf WSDV als tip, maar die had je zelf al genoemd.... Een betere heb ik (nog) niet, zou eens moeten kijken hoe Thunderstone alley speelt...

En als TA het niet is...kwam net deze lijst tegen https://www.boardgamegeek.com/geeksearc ... ield=title

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 08:59 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Saaur schreef:
Ik gaf WSDV als tip, maar die had je zelf al genoemd.... Een betere heb ik (nog) niet, zou eens moeten kijken hoe Thunderstone alley speelt...

En als TA het niet is...kwam net deze lijst tegen https://www.boardgamegeek.com/geeksearc ... ield=title


Hm, ja Thunder Alley, die heb ik liggen, daar dacht ik niet aan maar is inderdaad een goede toevoeging!
WDSV is echt een heerlijk spel eh


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 09:05 
8. Sekigahara: The Unification of Japan (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
AlliantieAJ schreef:
WDSV is echt een heerlijk spel eh


Staat denk ik op mn #1! Samen met Orleans, bijna t zelfde ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Twilight Struggle
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 10:30 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Heb je ook een idee van de andere vragen die ik heb over Twilight Struggle?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Twilight Struggle  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Twilight Struggle



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®