Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Can't stop
BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011, 23:51 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Hoi allemaal,

Een regelvraagje over Can't stop wat ik onduidelijk vind in de handleiding. Je moet in je eerste worp alle 4 de dobbelstenen gebruiken, maar wat nou als je 2 van de 4 niet in kan zetten omdat die rijen al door iemand anders zijn ingenomen/gewonnen...?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011, 00:03 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Zolang je nog in minimaal één rij een pion naar voren kan schuiven mag je doorgaan. Sterker nog, het is zeker wat verderop in het spel vaak een goede keuze omdat je zo nog een witte pion vrij hebt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011, 00:28 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Bedankt dan speelden we het dus toch goed, hou je dan wel de tweede witte pion die je normaal in zou zetten voor de 3e en 4e dobbelsteen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011, 00:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
ja die hou je.

volgens mijn geheugen heeft iedereen bij het begin van zijn beurt >>3<< witte pionnen.

Iedere worp van 4 stenen splits je in twee setjes naar keuze.
Als je al een witte pion hebt in de kolom van het getal dat je hebt gemaakt, zet je die pion een vakje verder.
Als je nog geen pion hebt in de kolom van het getal dat je hebt gemaakt en je hebt nog een witte pion in je hand, dan zet je die pion op die kolom op het bord, een vakje verder dan je eigen steen in die kolom.
Zolang je na elke worp minstens 1 witte pion een vakje verder kan zetten, ben je save en mag je kiezen tussen je winst nemen en nog een keer gooien.

JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011, 15:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Bedankt voor de uitleg dit zal toekomstige discussies voorkomen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 02:22 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik heb ook nog een vraagje over can't stop:

Stel: ik gooi in mijn eerste beurt 3 - 3 - 4 - 4. Ik kies er voor om 2x een 7 te kiezen, dus plaats ik mijn witte pion 2 vakjes omhoog. Ik heb nu nog 2 witte pionnen in mijn voorraad liggen. Ik ga door en in mijn volgende beurt gooi ik 3 - 4 - 5 - 5. Ik splits de paren in een 7 en een 10.

A Mag ik nu enkel mijn witte pion op plaats 7 één vakje hoger zetten en het andere paar (10) niet gebruiken?

Of

B Moet ik zowel mijn witte pion op plaats 7 één vakje hoger zetten EN één van de twee witte pionnen uit mijn voorraad ook op het vakje 10 zetten?

In het reglement staat enerzijds dat je mag kiezen of je beide paren gebruikt (na je eerste beurt), zolang je maar minstens 1 witte pion kan verzetten. Dus antwoord A zou mogen. Anderzijds staat er dat je beide paren moet inzetten als dit mogelijk is. Dit spreekt A dan weer tegen.

Het is een simpel spelletje, maar dit is volgens mij toch een onduidelijkheid/fout in het reglement??

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 02:48 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik heb net het filmpje van Tom Vasel over Can't stop bekeken en daaruit blijkt dat B het juiste antwoord is. Maw: zolang er 1 of meerdere witte pionnen zijn die nog niet op je bord staan, MOET je deze witte pionnen in het spel brengen.

Dus in mijn voorbeeld plaats ik eerst de witte pion bij 7 twee vakjes omhoog. In mijn volgende rol kies ik voor 7 en 10, dus plaats ik de witte pion bij de 7 nogmaals omhoog en zet ik dan een tweede witte pion bij 10. Stel dat ik dan een 1 - 3 - 4 - 5 gooi, dan kan ik splitsen in 7 en 6. Dus de witte pion bij de 7 nog een plaatsje omhoog en de laatste witte pion breng ik verplicht in op vakje 6. Nu staan mijn 3 witte pionnen op de vakjes 6, 7 en 10. Vanaf nu mag ik kiezen om maar één van beide paren te gebruiken. Stel: ik gooi dan een 2 - 2 - 4 - 6. Dan splits ik in 6 en 8. De 6 gebruik ik (witte pion één vakje omhoog) en de 8 negeer ik.

Voor alle duidelijkheid: klopt dit volgens jullie?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 13:58 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Yep, dit klopt.

Het is heel simpel.
Je maakt 2 paren, als je ze beiden omhoog kunt zetten, dan doe je dit.
Kun je er maar 1 van de 2 zetten, doe je dit,
Kun je geen enkele zet doen, jammer dan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 14:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Zo spelen wij het ook ja ;). Als je kan, moet je het tweede paar wat je maakt ook zetten. Als dit niet kan omdat je op dat cijfer geen witte pion heb en ook geen pion over heb, is het natuurlijk niet anders.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: can't stop
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 21:13 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
maxitaxi777 schreef:
Zo spelen wij het ook ja ;). Als je kan, moet je het tweede paar wat je maakt ook zetten. Als dit niet kan omdat je op dat cijfer geen witte pion heb en ook geen pion over heb, is het natuurlijk niet anders.

Dit is een korte, duidelijke én correcte uitleg.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Can't stop  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Can't Stop!, Ravensburger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®