Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 01:30 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Nou hier in huis (pappa en mamma , een zoon van 15 en een van 8 ) is dit spel een regelrechte hit.

In het begin was het misschien een riskante aanloop wbt regels, mogelijkheden en duur, maar spellen als bijvoorbeeld Talisman zien (of moet ik nu zeggen 'zagen') hier ook regelmatig het daglicht dus daar was ik niet bang voor.
Wel voor het veelbesproken 'downtime' tijdens havenacties, maar nu we ettelijke 'potjes' (ongeveer 4) verder zijn: het is een geweldig spel.

Havenacties vallen in mijn opzicht erg mee mbt downtime als de spelers de regels eenmaal goed kennen, vooral als ze ook nadenken in andermans beurt en dus weten wat ze willen doen in hun eigen beurt: dit geld dus voor elk ander spel.
De overzichtskaarten werken goed mee.

De jongste wil graag handelen, de oudste zoon piraterij (hij is werkelijke de schrik van der Cariben, pas op als je in de buurt komt), mamma is handels koningin en pappa (moi) is degene die onverhoopt op allerlei manieren probeert succesvol te zijn, maar waar het niet lukt (denkt weer kennelijk te moeilijk haha ).

Al met al levert het tot nu toe constant avontuurlijke spellen op.
Kapiteins worden gekelderd, Schepen geplunderd, geruchten zijn waar (of niet waar).
Missies worden niet vaak aangenomen, geruchten des te meer onderzocht.

Op een of andere manier is het handelen hier succesvoller dan piraterij, maar dat kan aan de kunde liggen :)

Afgelopen avond een pot met 3 personen uitgespeeld in 1:30 uur dus dat is een mooie duur.
Het is hier een spel geworden, wat rustig 'even' op de tafel komt. En wat rustig even gepauzeerd kan worden tot de volgende dag.

We hebben wel 2 huisregels ingevoerd (met het oog op de kleinsten):
1. De kapitein getrokken aan het begin van het spel mag 1 x geruild worden, maar dan moet je wel met die kapitein spelen
2. Diegene die het beste 'Aaarr' kan zeggen mag beginnen (jammer dat ik telkens geen foto neem, moet ik eens doen ;) )

Dit is een blijvertje!
Volgens mij is hier overigens een uitbreiding (missies, geruchten, kaptiteins en vooral gebeurtenissen) echt tzt op zijn plaats!

Als laatste, ik ben die zakjes om dingen op te bergen tegenwoordig zo beu:
Hier foto's van mijn opbergsysteem (4 euro bij een bekende praktische bouwmarkt) waar alles in past.

Groet Captain "Slice'm" Stefan (Aaaaaarrrrrrr!!!!)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 08:23 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Aiai Captain Stefan,

Heb erg gegniffeld om je reportage over jullie avondjes Piraten en Kooplui :D Eigenlijk moeten we daar een nieuwe rubriek van maken. Niet alleen maar "Gister speelde ik" maar vooral de beste journalistieke weergave van de spelavond in kwestie :clap:

Even een enorm knullige vraag over jouw fantastische bouwmarktopbergsysteem (380 punten bij Wordfeud): koop je die dingen gewoon leeg of moet je eerst de bouten, moeren, schroefjes en nippeltjes lozen in de gereedschapskist van je schoonvader voordat je je spellenspullen erin kunt doen?

Hartelijke groet,

Wendy


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:02 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Geweldig verslag inderdaad! :clap: :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:36 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Aarrr Matey Wennepen!

wennepen schreef:
Aiai Captain Stefan,

Heb erg gegniffeld om je reportage over jullie avondjes Piraten en Kooplui :D Eigenlijk moeten we daar een nieuwe rubriek van maken. Niet alleen maar "Gister speelde ik" maar vooral de beste journalistieke weergave van de spelavond in kwestie :clap:


Dat lijkt me een leuk idee!
(Oeps , nu verplicht ik me tot een inzending :crazy: )

wennepen schreef:
Even een enorm knullige vraag over jouw fantastische bouwmarktopbergsysteem (380 punten bij Wordfeud): koop je die dingen gewoon leeg of moet je eerst de bouten, moeren, schroefjes en nippeltjes lozen in de gereedschapskist van je schoonvader voordat je je spellenspullen erin kunt doen?

Hartelijke groet,

Wendy


Dat piratenenkoopluienoverigespellenbouwmarktopbergsysteem (..Wordfeud crashed..) komt alleen met wat fabriekslucht dus even chambreren en klaar voor gebruik!

Gr, Stefan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 11:43 
Meneer de president
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Barneveld
ratzzzster schreef:

Dat piratenenkoopluienoverigespellenbouwmarktopbergsysteem (..Wordfeud crashed..) komt alleen met wat fabriekslucht dus even chambreren en klaar voor gebruik!

Gr, Stefan.

en de vraag: welk formaat bakje heb je gekocht?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 12:22 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
mmniet schreef:
en de vraag: welk formaat bakje heb je gekocht?


Aye, aye, 6,66 by 10 Gelderse duimen!

[Dat is 18 bij 27 cm voor de Landrotten onder ons]

Er zit zelfs een schamele 1 jaar garantie op!
Handig mbt de bloedvlekken en de krassen van het kartet of de kettingkogels.

Aarrr, Stefan


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - [Piraten & Kooplui] Na een paar potjes...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Piraten & Kooplui



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®