Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 15:24 
Rooster Booster

Berichten: 81
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Graag jullie mening over het volgende:

Ik ga er in dit voorbeeld van uit dat de startspeler een rol kiest in zijn 1e beurt.(logisch).
Als een speler vanaf dat moment ervoor kiest om niet een rol van zijn tegenstander te pakken (dus een uit het midden) kan je voor de rest van het spel een nadeel blijven houden. Namelijk 1 rol minder beschikbaar in je beurt dan de andere speler.
Dit blijft de rest van het spel zelfs als alle rollen in het midden zijn gekozen.
Voorbeeld:
Speler A heeft 3 rollen en speler B heeft 3 rollen.
Speler A pakt bij B (en heeft dus 4 rollen te spelen die beurt). Speler kan als enige optie in zijn beurt een van de 4 rollen van A terugpakken, MAAR kan hierdoor maar 3 rollen spelen.

N.b. het voordeel van het hebben van een extra rol lijkt zwaarder te wegen dan het hebben van een extra symbool (en dus een minder bij tegenstander die beurt).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 15:49 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb dit spel nog nooit met 2 gespeeld, maar mijn ervaring zegt juist dat je wil dat je op het einde van het spel geen rollen hebt. Nu kan ik me wel voorstellen dat als je geen rollen pakt het spel niet echt winnend kan uitpakken ;)

Delphi schreef:
Graag jullie mening over het volgende:

Ik ga er in dit voorbeeld van uit dat de startspeler een rol kiest in zijn 1e beurt.(logisch).
Als een speler vanaf dat moment ervoor kiest om niet een rol van zijn tegenstander te pakken (dus een uit het midden) kan je voor de rest van het spel een nadeel blijven houden. Namelijk 1 rol minder beschikbaar in je beurt dan de andere speler.
Dit blijft de rest van het spel zelfs als alle rollen in het midden zijn gekozen.
Voorbeeld:
Speler A heeft 3 rollen en speler B heeft 3 rollen.
Speler A pakt bij B (en heeft dus 4 rollen te spelen die beurt). Speler kan als enige optie in zijn beurt een van de 4 rollen van A terugpakken, MAAR kan hierdoor maar 3 rollen spelen.

N.b. het voordeel van het hebben van een extra rol lijkt zwaarder te wegen dan het hebben van een extra symbool (en dus een minder bij tegenstander die beurt).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 19:54 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Klopt heb Rattus basis spel ook paar keer geprobeerd met z'n tweeën maar dat gaat zo stuk. Je kon je tegen speler zo vast zetten plus het rollen systeem met z'n tweeën werkt niet zo lekker. Maar wel een heel leuk spel met 3/4 spelers ;-) !!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 20:41 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik vind dit spel met 2 spelers een vreselijke ervaring, het heeft erna ook lange tijd in de kast gestaan omdat het zo vreselijk verlopen was en dat mijn eerste potje was, toen toch eens met zijn 3en het gespeeld op verzoek van Tjoek en sinds dien vind ik het een leuk spel en zet ik het graag op tafel, maar niet met 2 spelers!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 21:37 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Het leek mij een leuk spel, maar meteen op Essen 2010 ontdekten we dit, en het heeft me doen besluiten het niet te kopen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 21:41 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik heb het met alle spelersaantallen wel gespeeld (2-6 spelers) en met 2 is het spel inderdaad niet op zijn sterkst. Maar met de andere spelersaantallen vind ik het persoonlijk een topspel omdat het de nodige diepgang heeft gecombineerd met een niet te lange speelduur en dat is voor mij een categorie spellen waar ik er niet snel teveel van heb. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 13:48 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Ik kan 2 spelers sterk afraden, maar voor de rest maakt het niet veel uit met hoeveel je het speelt. Het blijft in mijn ogen een goed spel dat vlug wegspeelt en niet teveel nadenk werk vereist. Kortom een prima tussendoortje!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2012, 15:01 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Met 2 vond ik het best leuk. Dat alle 6 de rollen genomen zijn in het spel is wel een teken dat jullie het spel niet zo goed begrijpen, wie wil nu 3 of 4 rollen hebben om veel meer kans te hebben blokjes te verliezen? In een 4 speler spel zitten mensen meestal met 0 - 1 - 2 rollen en met 2 spelers lijkt me het maar normaal dat het ook zo is. Het is niet omdat er 6 rollen zijn dat ze alle 6 worden gebruikt, bij ons is dat bijna nooit het geval, zelfs niet met 4.
Het is erg strategisch met 2, terwijl het met 4 lekker chaotisch is. Het speelt anders maar ik vind het niet ongebalanceerd of vreselijk met 2 :) Maar ik zal eerder iets anders kiezen om met 2 te spelen, maar het gebeurt wel af en toe ter afwisseling.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rattus voor 2 spelers niet gebalanceerd?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Rattus, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®