Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 15:57 
6. Ginkgopolis (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Net deze gebackt op Kickstarter - en ook al gezien in Essen. Niet de kans gehad om het er daadwerkelijk te proberen maar thema, mechanisme en uitwerking hebben me wel over de streep getrokken. En de gatis verzending ook natuurlijk...

http://www.kickstarter.com/projects/451575426/city-council-negotiation-board-game-with-a-politic?ref=live

Mij lijkt het geweldig...

Een beetje reclame maken zodat de stretch goals gehaald worden kan nooit geen kwaad dacht ik zo... :wink:

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 16:42 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Even gekeken, niet mijn setting.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 22:21 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik ben al jaren op zoek naar een goede citysim (Simcity), maar tot nu toe heb ik geen goed spel gevonden. Hopelijk nu wel! :D

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 23:55 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Ik ben nog steeds erg benieuwd. Heel erg getwijfeld in Essen. Niet gedaan maar het is nog steeds niet weg. Heb geen creditcard dus backen geen optie

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013, 10:22 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Enkele weken geleden Gebackt om dezelfde reden als De Struikrover.
'Rahdo runs through'-filmpje heeft me over de streep getrokken.
Ziet er een fantastisch spel uit:
- Sim city in bordspelvorm!
- Zier er prachtig uit (al die gebouwtjes enz)
- toffe interactie met medespelers (stemmen op projectvoorstellen en andere spelers proberen te overhalen)
- tot 5 spelers
- ongeveer een uurtje speeltijd
- hidden goals (altijd leuk) met telkens 3 'levels' die meer en meer punten opleveren (cash ik nu al in, of probeer ik tot level 3 te geraken?)
- super thematisch (alles is te verantwoorden binnen het thema)

@Niels: ik heb ook geen credit card, maar na een mailtje naar wat vrienden waren er genoeg bereid om voor mij te betalen (waarna ik het geld dan gewoon naar hen overschrijf natuurlijk).
Gratis verzending is idd wel fantastisch. En 36€ eigenlijk niet zo veel geld voor het materiaal dat je krijgt.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013, 10:30 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
NielsZW schreef:
Ik ben nog steeds erg benieuwd. Heel erg getwijfeld in Essen. Niet gedaan maar het is nog steeds niet weg. Heb geen creditcard dus backen geen optie

Hey Niels. Je mag mijn creditcard wel gebruiken voor de aankoop ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013, 11:07 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Kom gerust naar Roll The Dice, we hebben hem in de collectie. Zaterdag 2 november spelen we al weer!

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013, 11:50 
Regenmaker

Berichten: 297
Woonplaats: Amersfoort
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die het spel reeds in bezit hebben. Op zich klinkt het allemaal leuk (sim city het bordspel klinkt haast als het ultieme bordspel voor mij).

Waar ik een beetje bang voor ben is dat het spel uiteindelijk alleen maar neerkomt op het toevallig delen van dezelfde doelkaartjes. Als speler A en B toevallig een doelkaart hebben die hetzelfde effect beoogd en C juist iets heel anders, dan zal B op A stemmen en A op B ... en blijft C met de gebakken peren zitten.

Ook twijfel ik over de effecten van gezamenlijk verliezen als de polution te hoog is. Speler A en B vervuilen er kwistig op los om er zelf beter van te worden. Dan komt speler C aan de beurt die een keus heeft tussen het spel beëindigen en dan gezamenlijk verliezen of zelf een inferieure actie doen zonder vervuiling te produceren. Tja, da’s ook geen leuke keus.
Dus ik heb mijn twijfels, maar hoop dat die door jullie weggenomen kan worden!

_________________
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013, 13:24 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
robbebob schreef:
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het spel uiteindelijk alleen maar neerkomt op het toevallig delen van dezelfde doelkaartjes. Als speler A en B toevallig een doelkaart hebben die hetzelfde effect beoogd en C juist iets heel anders, dan zal B op A stemmen en A op B ... en blijft C met de gebakken peren zitten.

Als je Rahdo's filmpje ziet (http://boardgamegeek.com/video/34953/ci ... ty-council) denk ik dat dit niet echt een probleem is als je het goed aanpakt. Je kan de tiebreaker bijv. gebruiken om anderen te 'chanteren' en de bedoeling is ook dat je je medespelers probeert te overtuigen van het nut voor de stad van wat jij beoogt. Als je bijv. de Zoo moet vernietigd krijgen van de groenen, moet je het zo spelen dat het niet om het verwijderen van de zoo gaat, maar om het plaats maken voor een ander en 'beter' gebouw (voor de werkloosheid, economie, pollution etc).

Citaat:
Ook twijfel ik over de effecten van gezamenlijk verliezen als de polution te hoog is. Speler A en B vervuilen er kwistig op los om er zelf beter van te worden. Dan komt speler C aan de beurt die een keus heeft tussen het spel beëindigen en dan gezamenlijk verliezen of zelf een inferieure actie doen zonder vervuiling te produceren. Tja, da’s ook geen leuke keus.

Dit probleem wordt door Rahdo ook aangehaald en hij verwijst daarbij naar 'Archipelago' waarbij hetzelfde probleem zich stelt, maar volgens hem is dat in dit spel niet echt een probleem o.a. omdat je gedurende het spel echt wel wilt om je stad zo goed mogelijk te leiden ondanks je persoonlijke doelen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Kickstarter: City Council  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®