Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





102 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 12:16 
Gaudete Games

Berichten: 54
Woonplaats: Huizen
Omdat jullie als geen ander weten wat de markt tegenwoordig vraagt van spellen, plaats ik dit berichtje maar even in deze hoek van het forum:

Er moet een klein wonder gebeuren wil Clash d'Ardèche nog funden over vier dagen. Nu zit ik te peinzen of een relaunch kans van slagen kan hebben. Wat denken jullie? En wat zou er dan veranderen moeten aan de presentatie van campagne en spel? Ik ben benieuwd en ga graag aan de slag met jullie ideeën en opmerkingen!

fyi: https://www.kickstarter.com/projects/117402901/clash-dardeche-campground-tycoon

_________________
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/117402901/camping-shop-supply-with-early-bird


Laatst bijgewerkt door JanWillem op do 08 dec 2016, 15:04, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 12:36 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Ik vind simpelweg de tekenstijl te veel van het type 'kindertekening' en daarmee niet 'gelikt' genoeg, zoals in 99% van de spellen tegenwoordig wel het geval is. Ik doel hiermee vooral op het spelbord, over de kaarten zeg ik niet 'WOW', maar deze ogen voor mij wel acceptabel. Misschien volledig ten onrechte, maar ik heb daardoor niet verder gekeken dan de eerste plaatjes op je KS-pagina...

Vat het vooral niet persoonlijk op (ik weet eigenlijk niet eens of je zelf de art hebt gedaan, een bekende dat heeft gedaan, of dat je iemand hebt ingehuurd), maar als je mijn eerlijke mening wil, knap ik toch echt al af op de looks van het spelbord. Het is ongetwijfeld niet altijd terecht, maar ik denk wel dat veel mensen al stoppen met kijken als de looks niet in de smaak vallen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 12:47 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Eens met Max, en ik denk ook eigenlijk dat ik je alles wat ik vond al wel verteld hebt. Als je advies zoekt voor een relaunch kun je altijd contact met me opnemen. Artwork, stretch goals en video review vanaf het begin in combinatie met een marketing plan en vooraf publiek opbouwen door middel van beurzen (of zelfs in radioshows etc zoals Revenge of the Dictators) zou je een heel eind moeten brengen. Spelconcept lijkt me leuk en interessant. En vergeet ook niet retailkanalen aan te spreken, en daarbij ook campingwinkels e.d. Ik heb tot nu toe meer omzet gedraaid uit duikwinkels dan uit spellenwinkels...

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 15:33 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Duiker schreef:
Eens met Max, en ik denk ook eigenlijk dat ik je alles wat ik vond al wel verteld hebt. Als je advies zoekt voor een relaunch kun je altijd contact met me opnemen. Artwork, stretch goals en video review vanaf het begin in combinatie met een marketing plan en vooraf publiek opbouwen door middel van beurzen (of zelfs in radioshows etc zoals Revenge of the Dictators) zou je een heel eind moeten brengen. Spelconcept lijkt me leuk en interessant. En vergeet ook niet retailkanalen aan te spreken, en daarbij ook campingwinkels e.d. Ik heb tot nu toe meer omzet gedraaid uit duikwinkels dan uit spellenwinkels...

@ duiker:In België heb ik jouw spel nog niet in de winkels zien liggen. :?
En inderdaad ik ben ook zo iemand, als het spel er slecht uitziet, krijgt het bij mij minder kans.
Dikwijls waarschijnlijk ten onrechte maar er is zoveel keus nu op de markt van goeie spellen dat die eis nu wel gesteld mag worden.
Ik heb deze Kickstarter gezien en bij mij sprak het thema mij ook niet aan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 18:11 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik denk ook dat kampeerwinkels niet de grote hap gaan zijn, ik vind het straf dat Duiker duikwinkels wel zover gekregen heeft. Mijn ouders hebben toevallig een kampeerwinkel en mijn vader zal eens lachen als ik hem dat voorstel. :wink:

Ik sluit me aan bij het artwork. Niet dat het slecht is, maar het is gewoon niet op het niveau van wat er op KS te vinden is. Zeker als je kijkt naar het gros van de spellen dat geïllustreerd is door Frans Vowhinkel, Michael Menzel, Klemens Franz, Miquel Coimbra enz. Dat is een heel andere stijl en anders niveau. Ik vind overigens vooral de inkleuring duidelijk minder, lijkt wel gewoon met kleurpotloodjes gedaan. Erg knap voor een prototype, maar minder voor een productie-exemplaar.

Wat mij persoonlijk ook wat 'afstoot' is de combo 'first time designer + self published'. De kickstarters die het echt goed doen, zijn degene die door gerenommeerde uitgeverijen opgestart worden, de andere succesverhalen zijn toch eerder beperkt denk ik.
Bij deze combinatie stel ik mezelf altijd de vraag waarom via KS en niet via een gewone uitgeverij? En mijn besluit is dan meestal dat het daar wel niet goed genoeg voor geweest zal zijn.
Zo was mijn eerste Kickstarter 'City Council' van Golden Egg Games waarbij de designer ook het hoofd van de uitgeverij is. Dit spel had veel potentieel maar was uiteindelijk duidelijk niet genoeg getest en afgewerkt.
En de finetuning en objectieve blik die een uitgeverij voorziet, mist een designer/publisher volgens mij. Hoeveel playtests zijn er bijv. geweest? En hoeveel daarvan waren met niet-bekenden? En hoeveel daarvan waren blinde playtests? Allemaal zaken die de kwaliteit van een spel in grote mate beïnvloeden.

Waarom doe je het via KS en niet via een uitgever? Je lijkt alvast een prachtig prototype te hebben.
Toevallig heb ik 2 jaar geleden een spel van twee dorspgenoten mee helpen playtesten en ik kreeg vandaag bericht dat ze met de Gamemaster in gesprek zijn en net niet door de selectie waren. Ze vroegen of we met onze speelgroep interesse hadden om hun spel nog eens te testen nu er vanalles veranderd was (o.a. het thema compleet overhoop gegooid) op aanraden van the Gamemaster.

En meer buzz creëren! Eerst spellenbeuren afgaan met je prototype, spellenclubs bezoeken, buzz creëren op BGG door beetje bij beetje artwork te releasen, je te laten opmerken door bloggers of Rahdo (als je in zijn lijstje voor interessante spellen komt te staan, bereik je al een erg groot publiek) enz.

Neem ook eens een kijkje op Jamey Stegmaiers Kickstarter lessons, Jamey wordt zo'n beetje gezien als de expert als het gaat om bordspellen releasen op Ks: http://stonemaiergames.com/kickstarter/lessons/

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 19:54 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
The Iced One schreef:
Toevallig heb ik 2 jaar geleden een spel van twee dorspgenoten mee helpen playtesten en ik kreeg vandaag bericht dat ze met de Gamemaster in gesprek zijn en net niet door de selectie waren. Ze vroegen of we met onze speelgroep interesse hadden om hun spel nog eens te testen nu er vanalles veranderd was (o.a. het thema compleet overhoop gegooid) op aanraden van the Gamemaster.


Toch eventjes off-topic als reactie op The Iced One: Ik heb geen van de spellen van TheGameMaster zelf gespeeld (alleen licentietitels, dus een inhoudelijk oordeel geef ik niet), maar op Opera na (rank 1631 op BGG) lijken de eigen spellen van TheGameMaster eerlijk gezegd ook niet in het topsegment te zitten. Zijn dit dan de mensen die je als autoriteit kan beschouwen en die het per definitie bij het juiste eind hebben als ze zeggen dat het thema compleet overhoop moet? Het zal ongetwijfeld voor hen de beslissing (grotendeels) hebben bepaald, maar je twee dorpsgenoten kunnen het toch ook nog bij andere uitgevers proberen met hun spel in de huidige vorm (of zijn ze al tig uitgever afgegaan)? Het blijft volgens mij iets subjectiefs; de ene uitgever zou graag wat aanpassingen zien, de tweede vindt het wellicht helemaal niets en de derde is misschien wel laaiend over het spel in de huidige vorm ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 21:38 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
The Iced One schreef:
Ik denk ook dat kampeerwinkels niet de grote hap gaan zijn, ik vind het straf dat Duiker duikwinkels wel zover gekregen heeft. Mijn ouders hebben toevallig een kampeerwinkel en mijn vader zal eens lachen als ik hem dat voorstel. :wink:

Ik sluit me aan bij het artwork. Niet dat het slecht is, maar het is gewoon niet op het niveau van wat er op KS te vinden is. Zeker als je kijkt naar het gros van de spellen dat geïllustreerd is door Frans Vowhinkel, Michael Menzel, Klemens Franz, Miquel Coimbra enz. Dat is een heel andere stijl en anders niveau. Ik vind overigens vooral de inkleuring duidelijk minder, lijkt wel gewoon met kleurpotloodjes gedaan. Erg knap voor een prototype, maar minder voor een productie-exemplaar.

Wat mij persoonlijk ook wat 'afstoot' is de combo 'first time designer + self published'. De kickstarters die het echt goed doen, zijn degene die door gerenommeerde uitgeverijen opgestart worden, de andere succesverhalen zijn toch eerder beperkt denk ik.
Bij deze combinatie stel ik mezelf altijd de vraag waarom via KS en niet via een gewone uitgeverij? En mijn besluit is dan meestal dat het daar wel niet goed genoeg voor geweest zal zijn.
Zo was mijn eerste Kickstarter 'City Council' van Golden Egg Games waarbij de designer ook het hoofd van de uitgeverij is. Dit spel had veel potentieel maar was uiteindelijk duidelijk niet genoeg getest en afgewerkt.
En de finetuning en objectieve blik die een uitgeverij voorziet, mist een designer/publisher volgens mij. Hoeveel playtests zijn er bijv. geweest? En hoeveel daarvan waren met niet-bekenden? En hoeveel daarvan waren blinde playtests? Allemaal zaken die de kwaliteit van een spel in grote mate beïnvloeden.

Waarom doe je het via KS en niet via een uitgever? Je lijkt alvast een prachtig prototype te hebben.
Toevallig heb ik 2 jaar geleden een spel van twee dorspgenoten mee helpen playtesten en ik kreeg vandaag bericht dat ze met de Gamemaster in gesprek zijn en net niet door de selectie waren. Ze vroegen of we met onze speelgroep interesse hadden om hun spel nog eens te testen nu er vanalles veranderd was (o.a. het thema compleet overhoop gegooid) op aanraden van the Gamemaster.

En meer buzz creëren! Eerst spellenbeuren afgaan met je prototype, spellenclubs bezoeken, buzz creëren op BGG door beetje bij beetje artwork te releasen, je te laten opmerken door bloggers of Rahdo (als je in zijn lijstje voor interessante spellen komt te staan, bereik je al een erg groot publiek) enz.

Neem ook eens een kijkje op Jamey Stegmaiers Kickstarter lessons, Jamey wordt zo'n beetje gezien als de expert als het gaat om bordspellen releasen op Ks: http://stonemaiergames.com/kickstarter/lessons/


@Kattaklop; hij ligt ook nog nergens in de winkel, ze staan nu alle 1500 braaf in China in de fabriek te wachten op een boot.

@TheIcedOne, oneens voor wat betreft 'zal wel niet goed genoeg zijn voor een uitgever'. Zo heb ik zelf vanaf het begin de keuze gemaakt om Scuba zelf uit te geven, omdat ik mijn ziel niet aan een uitgever wil verkopen en ik bovendien met mijn studie en ervaring met Kickstarter als backer, plus inderdaad Jamey's lessen en persoonlijk advies het zelf wilde uitgeven. En daar ben ik nog steeds erg blij om. Ik leer hier zo ontzettend veel van. En ik kan later altijd nog mijn spel aan uitgevers verkopen om het in andere talen uit te laten geven. Dus als ik een spel op Kickstarter zie staan denk ik absoluut niet dat het geen goed spel is als het van een first time designer/publisher komt. Je moet ergens beginnen nietwaar?
Ik heb zelf een aantal mooie parels in mijn spellenkast van KS van first time designers waarvan ik blij ben dat ik ze een kans heb gegeven. Verder is er ook verschil tussen hoe eenmansontwerpers/uitgevers denken en hoe grote uitgevers denken. In het ontwerp/uitgeefproces kom je regelmatig voor beslissingen te staan waarbij de winstgevendheid direct lijnrecht tegenover de kwaliteit van het spel staat. First timers hebben passie voor hun spel en willen deze zo mooi mogelijk maken. Winst maken is helemaal geen primair doel voor ons. Ik ben blij als ik aan het eind van de printrun mijn kosten eruit heb. Grote uitgevers bekijken alles rationeel en zullen hun winstgevendheid nooit bewust verminderen. Thomas (Lynnvander Games) stuurde iedereen kosteloos een 2e editie van Albion's Legacy toen hij niet tevreden was met de 1e editie. Ik heb dus nu beide edities en vind dit bizar. De eerste editie mankeert alleen wat kleine dingetjes en zo'n move zouden grote uitgevers dan ook nooit maken. Ik bekijk KS projecten van first timers dan ook met veel interesse :)

Verder ben ik het wel eens met wat je zegt. Ik ken het inkoopbeleid van kampeerwinkels niet nee. Duikwinkels zijn wel super enthousiast over mijn spel. Wat het verschil tussen die twee is? Zeg het maar.

_________________
Keep Exploring Games


Laatst bijgewerkt door Duiker op zo 03 jul 2016, 23:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 22:00 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Ook voor mij geldt: ik heb niet verder gelezen na het zien van de vormgeving: bord, kaarten en doos zijn onaantrekkelijk. Thema vindt ik wel leuk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 23:44 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Hoewel ik jarenlang met mijn ouders naar l'Ardèche ben geweest en daardoor onmiddellijk werd aangetrokken door de titel, moet ik -net zoals de anderen- toegeven dat de vormgeving mijn enthousiasme temperde. Met alle respect voor de artiest: als prototype wauw, maar als afgewerkt produkt ... nee toch niet. Daardoor duik ik jammer genoeg ook niet verder in de gameplay.
Hoe je het ook draait of keert, het aanbod is ondertussen zo immens, dat de gemiddelde backer ondertussen zéér kritisch geworden is. Persoonlijk is artwork mijn eerste punt om te beslissen of ik wel of niet een project verder opvolg.

Wat ook al enkele keren is aangehaald, onderschat de kracht van de mond op mond reclame niet. En die kan je enkel maar op gang trekken door je spel tot vervelens toe voor te stellen op publieke bijeenkomsten en fora, zodat je voldoende feedback krijgt en zo je spel verder kan tweaken en finetunen.

Maar het allerbelangrijkste is playtesten, playtesten en playtesten. Vandaag nog maar net een kickstarter gespeeld, met name Swinging Jivecat Voodoo Lounge, en hoewel de mechanics best leuk waren, speelde de factor geluk een te grote rol. Dus iedereen in de groep bleek maar matig enthousiast. Enkele maanden terug Builders of Blankenburg, visueel mooi maar op een gegeven moment stokte voor één speler het spel waardoor hij nooit meer de kans kreeg om bij te benen. Allemaal probleempjes die door nog meer playtesten hadden vermeden kunnen worden.

Hiermee vertel ik uiteraard niets nieuw, maar wees beducht voor die relaunch. Liever wat langer wachten om dan beter te kunnen uitpakken. Maar vooral, geef die droom zeker niet op!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 00:19 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
The Iced One schreef:
Wat mij persoonlijk ook wat 'afstoot' is de combo 'first time designer + self published'.


Plus het artwork; het stoot af.

Check even bij Duiker; hij heeft zelf funding in zijn Kickstarter gestort om hem over de streept te trekken. Ik weet niet precies hoe dat zat maar hij kan het je vertellen.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 08:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
mazinho schreef:
The Iced One schreef:
Wat mij persoonlijk ook wat 'afstoot' is de combo 'first time designer + self published'.


Plus het artwork; het stoot af.

Check even bij Duiker; hij heeft zelf funding in zijn Kickstarter gestort om hem over de streept te trekken. Ik weet niet precies hoe dat zat maar hij kan het je vertellen.

Is dat dan funden om het funden?

Uitgangspunt lijkt mij vooral of het spel aan slaat bij de spelers en die het willen kopen?
Dat was bij Duiker wel het geval, maar bleef de funding wat achter, maar had volgens mij ook veel interesse van "buiten Kickstarter" gegenereerd. (duik beurs, winkels, etc.)

Nu lijkt de reden hier wat meer te liggen dat het spel in de huidige vorm nog niet voldoende aanspreekt en de funding daardoor wat achter blijft.
Lijkt mij persoonlijk een risico om het er dan nog extra zelf bij te financieren.

Ik heb persoonlijk verder weinig met het thema (camping, kamperen, etc), dus op die basis zou ik niet toe happen. Maar als dan ook inderdaad nog wat zaken, zoals al eerder gezegd door andere, ook niet "enthousiast" maken voor het spel, dan komt het niet los.
Er zijn voldoende kampeer fanaten, waar ik best wel veel spelletjes mensen tussen schat, dus zou toch best afzetmarkt moeten kunnen hebben.
(maar misschien enkel in Nederland?)

Hopelijk vind je nog een mooie boost voor je project, of anders gewoon opnieuw proberen later, want denk wel dat het iets is wat jouw aan je hart ligt! Succes!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 09:01 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Ik heb aardig wat ervaring met KS pledging (niet het hebben van een project)

Paar punten.

Positief.
  • Eens wat anders
  • Spreekt een europees publiek aan die kamperen vaak
  • Prijs is prima

Negatief
  • Smaak maar de artwork is het voor mij niet daarom heb ik niet gebacked
  • Canvas achtig filter op de kaarten (liever niet omdat het onduidelijk maakt)
  • Minder potlood achtig art meer vol kleuren voor de duidelijkheid
  • icon's en graphic design is niet intuitief naar mijn idee.
  • Misschien geen specifiek gebied kiezen maar iets algemeen zodat heel frankrijk er misschien onder kan vallen waardoor het ook meer aanspreekt voor kampeerders die graag naar corsica gaan. (of misschien een idee voor een expansion Clash d'Corsica waarbij de coriscanen de buitenlander het leven zuur maakt that could be fun! wat ze helaas ook in het echt doen en vergeet de bordjes met schot hagel niet heheh)
  • Zorg dat je funding goal (die al niet hoog was) nog iets lager zodat je de game in de markt zet misschien wat meer risico aan jouw kant maar wel perfecte marketing en in het ergste geval moet je print on demand doen maar dan heb je hem wel gepublished.

Mijn short list kijkt naar de artwork daar vallen de meeste gamers het eerst op en dan de mechanics als die laatste niet goed is dan kopen ze nog niets dus beide moet gewoon goed.

Misschien iets meer hype opbouwen en kijken of je misschien alternatieve plaatsen de game kan verkopen zoals kampeer winkels is een goed idee of dat je een gaat praten met print to order zodat je versies kan maken van kampeer tereinen zodat ze hun eigen versie hebben met hun naam er op (foto van de camping op de doos en een paar eigen kaarten + namen er op en gaan) Ik twijfel ook niet echt aan dat het spel goed speelt alleen het moet wel mooi er uit zien.

Praat eens met http://www.printplaygames.com/ ze kunnen in kleine oplagen dozen bijvoorbeeld maken en kleine print runs om de game op gang te helpen ipv kickstarten. Je zal er misschien geen winst op maken maar je heb hem wel gepublished en als de game dan wel populair wordt dan kan je altijd een grote run doen. Tevens je kan ook via printplaygames ook de game publishen waarbij jij de een deel krijgt en hun en dan heb je in iedergeval iets.

Note: volledig mijn eigen mening en alleen bedoelt als opbouwende kritiek / hulp. Ik zou het tof vind dat deze game wel fund een een groot succes wordt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 11:42 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
el_crosso schreef:
mazinho schreef:
The Iced One schreef:
Wat mij persoonlijk ook wat 'afstoot' is de combo 'first time designer + self published'.


Plus het artwork; het stoot af.

Check even bij Duiker; hij heeft zelf funding in zijn Kickstarter gestort om hem over de streept te trekken. Ik weet niet precies hoe dat zat maar hij kan het je vertellen.

Is dat dan funden om het funden?

Uitgangspunt lijkt mij vooral of het spel aan slaat bij de spelers en die het willen kopen?
Dat was bij Duiker wel het geval, maar bleef de funding wat achter, maar had volgens mij ook veel interesse van "buiten Kickstarter" gegenereerd. (duik beurs, winkels, etc.)

Nu lijkt de reden hier wat meer te liggen dat het spel in de huidige vorm nog niet voldoende aanspreekt en de funding daardoor wat achter blijft.
Lijkt mij persoonlijk een risico om het er dan nog extra zelf bij te financieren.



Klopt. In dit geval zou ik een relaunch adviseren nadat alle genoemde puntjes zijn verwerkt. In mijn geval had ik inderdaad al vele duizenden euro's opgehaald op een duikbeurs en uit winkels. Maar ik kon mijn KS doel niet verlagen, dus heb ik dat geld ook in de KS gestopt wat dus vervelend was omdat daar dan ook 10% vanaf werd gehaald. En dat was maar één van de vele leermomenten. Misschien ga ik nog wel eens ook een blog a la Jamey schrijven met alle leermomenten en advies over Kickstarter. Gelijk na alle stress rondom mijn Kickstarter was ik redelijk klaar met dat platform maar als ik kijk naar de spellen die ik in de kast heb staan dankzij dat platform ben ik er toch wel weer blij mee.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 13:46 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Duiker schreef:
Klopt. In dit geval zou ik een relaunch adviseren nadat alle genoemde puntjes zijn verwerkt. In mijn geval had ik inderdaad al vele duizenden euro's opgehaald op een duikbeurs en uit winkels. Maar ik kon mijn KS doel niet verlagen, dus heb ik dat geld ook in de KS gestopt wat dus vervelend was omdat daar dan ook 10% vanaf werd gehaald. En dat was maar één van de vele leermomenten. Misschien ga ik nog wel eens ook een blog a la Jamey schrijven met alle leermomenten en advies over Kickstarter. Gelijk na alle stress rondom mijn Kickstarter was ik redelijk klaar met dat platform maar als ik kijk naar de spellen die ik in de kast heb staan dankzij dat platform ben ik er toch wel weer blij mee.

Duiker je heb ook al wat meer ervaring ^_^ maar geweldig dat je je game via duikbeurs en winkels aan de man brengt geweldig!!! Misschien moet je eens kijken naar indiegogo daar kan je flexible funding doen zeker als je de game toch al maakt of je gooit er gewoon een laag funding bedrag op is ook een oplossing.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 14:29 
Gaudete Games

Berichten: 54
Woonplaats: Huizen
Wow mensen super bedankt voor de tijd en moeite die jullie hebben genomen. Ik had van Martin al het één en ander geleerd, zowel via dit forum als via fb, en dan ook nog jullie aanvullende ideeën en opmerkingen!

Door deze hele KS-ervaring heb ik echt veel respect gekregen voor Martin, Corné, Bart en de mensen van CofGA en de cave pilot. Het lijkt online allemaal vanzelf vol te stromen met amerikanen, maar de praktijk is dat er heel veel werk achter zit. Ook heel veel voorwerk. Die fase ga ik nu weer in, samen met jullie ideeën en opmerkingen. Bedankt voor jullie betrokkenheid!

De quick wins zijn in elk geval: oogverblindend artwork toevoegen, demonstraties blijven geven, target nog iets scherper en qua campagne: KS exclusives en/of early birds? Daarnaast zijn er out of the box nog winstpunten genoemd, waar ik me zeker ook op ga orienteren.

merci beaucoup dus!

_________________
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/117402901/camping-shop-supply-with-early-bird


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
102 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Clash d'Ardèche - Camping Tycoon  

Gebruikers die deze topic waarderen

JanWillem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Clash d'Ardèche



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®