Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




39 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 14:53 
Meeple

Berichten: 14
Beste Bordspelmania's,

Morgen (vrijdag 22 maart 2019) om 14:00 uur zal mijn Kickstarter campagne LIVE gaan.

Controllers of Mayhem© is een strategisch bordspel voor 4 personen. Bordspel liefhebbers zullen een vleugje van Catan, Monopoly & Risk in het spel herkennen en anderen ervaren juist de GTA (Grand Theft Auto) vibe. Kortom een legendarisch bordspel voor jong & oud.

Ik hou deze post kort en verwijs jullie graag voor meer informatie naar mijn uitgebreide website http://www.controllersofmayhem.nl.

Video m.b.t. de voorbereiding vind je hier https://www.youtube.com/watch?v=KJBdE4NE2Rc

p.s. dit alles is voor mij nieuw, so don't shoot me :-)

EDIT: En we zijn LIVE: https://www.kickstarter.com/projects/co ... -of-mayhem

Groet Tristan


Laatst bijgewerkt door controllersofmayhem op vr 22 maart 2019, 16:29, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
controllersofmayhem schreef:
Beste Bordspelmania's,

Morgen (vrijdag 22 maart 2019) om 14:00 uur zal mijn Kickstarter campagne LIVE gaan.

Controllers of Mayhem© is een strategisch bordspel voor 4 personen. Bordspel liefhebbers zullen een vleugje van Catan, Monopoly & Risk in het spel herkennen en anderen ervaren juist de GTA (Grand Theft Auto) vibe. Kortom een legendarisch bordspel voor jong & oud.

Ik hou deze post kort en verwijs jullie graag voor meer informatie naar mijn uitgebreide website http://www.controllersofmayhem.nl.

Video m.b.t. speluitleg vind je hier https://www.youtube.com/watch?v=KJBdE4NE2Rc

p.s. dit alles is voor mij nieuw, so don't shoot me :-)

Groet Tristan


Het ziet er mooi uit maar ik zou oppassen met verwijzingen maken naar andere spellen ... als ik GTA lees moet ik al moeite doen om verder te klikken en dat gaan anderen weer zeggen van Monopoly of Risk en ook Catan is niet voor iedereen een pluspunt. In plaats kan je evengoed zeggen hoe je spel speelt ... maar goed, misschien werkt het voor anderen weer wel :)

Veel succes ermee!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:12 
Meeple

Berichten: 14
Citaat:
Het ziet er mooi uit maar ik zou oppassen met verwijzingen maken naar andere spellen ... als ik GTA lees moet ik al moeite doen om verder te klikken en dat gaan anderen weer zeggen van Monopoly of Risk en ook Catan is niet voor iedereen een pluspunt. In plaats kan je evengoed zeggen hoe je spel speelt ... maar goed, misschien werkt het voor anderen weer wel :)

Veel succes ermee!


Ik snap wat je bedoelt met de verwijzingen, maar dit zijn niet mijn woorden. Dit is wat mijn testpanel (circa 300 individuen) herkent in het spel en zo staat het volgens mij ook geschreven.

Het zal altijd een kwestie van smaak blijven. De één speelt liever een spel wat binnen 30 minuten gespeeld is en de ander slaat het liefst een nacht over voor één spel.

Dank je wel! Hoop dat ik het mag produceren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:14 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik zou ook zeker aanraden om de verwijzing naar Monopoly, Risk en Catan achterwege te laten op je Kickstarter. Dat alleen al is voor de meeste echte bordspelliefhebbers reden genoeg om je pagina nog niet eens te bekijken.
Ik zou daarentegen inderdaad focussen op de mechanismen in het spel (hopelijk niet roll 'n move) en de vele playtests die je gedaan hebt. Dat schept een beetje vertrouwen bij een first time designer/publisher.

edit: voor onervaren gamers lijkt elk spel op één van die drie spellen :roll:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:18 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
controllersofmayhem schreef:
Citaat:
Het ziet er mooi uit maar ik zou oppassen met verwijzingen maken naar andere spellen ... als ik GTA lees moet ik al moeite doen om verder te klikken en dat gaan anderen weer zeggen van Monopoly of Risk en ook Catan is niet voor iedereen een pluspunt. In plaats kan je evengoed zeggen hoe je spel speelt ... maar goed, misschien werkt het voor anderen weer wel :)

Veel succes ermee!


Ik snap wat je bedoelt met de verwijzingen, maar dit zijn niet mijn woorden. Dit is wat mijn testpanel (circa 300 individuen) herkent in het spel en zo staat het volgens mij ook geschreven.

Het zal altijd een kwestie van smaak blijven. De één speelt liever een spel wat binnen 30 minuten gespeeld is en de ander slaat het liefst een nacht over voor één spel.

Dank je wel! Hoop dat ik het mag produceren.


Dan hoop ik niet dat je testpanel uit 'ervaren' bordspelers bestaat zoals op bordspelmania of BGG, als die afkomen met een mix tussen Catan, Monopoly & Risk zonder aan andere spellen te denken dan weet ik het niet zo zeker :)
Ik wil niet negatief zijn hoor maar je kan beter mechanismen aanhalen dan andere spellen.

Edit: als je spel gemaakt is voor winkels als Intertoys of Dreamland dan is een verwijzing naar die spellen allicht een goed idee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:25 
Meeple

Berichten: 14
Citaat:
Dan hoop ik niet dat je testpanel uit 'ervaren' bordspelers bestaat zoals op bordspelmania of BGG, als die afkomen met een mix tussen Catan, Monopoly & Risk zonder aan andere spellen te denken dan weet ik het niet zo zeker :)
Ik wil niet negatief zijn hoor maar je kan beter mechanismen aanhalen dan andere spellen


Mijn testpanel bestond inderdaad niet uit de mensen die je op bijv. BSM of BGG tegenkomt. Deze doelgroep is ook erg klein en voornamelijk internationaal georiënteerd.

Maar bedankt voor de tips, zeker m.b.t. de mechanismen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:27 
Meeple

Berichten: 14
The Iced One schreef:
Ik zou ook zeker aanraden om de verwijzing naar Monopoly, Risk en Catan achterwege te laten op je Kickstarter. Dat alleen al is voor de meeste echte bordspelliefhebbers reden genoeg om je pagina nog niet eens te bekijken.
Ik zou daarentegen inderdaad focussen op de mechanismen in het spel (hopelijk niet roll 'n move) en de vele playtests die je gedaan hebt. Dat schept een beetje vertrouwen bij een first time designer/publisher.


Bedankt voor de reactie, word gewaardeerd.

The Iced One schreef:
edit: voor onervaren gamers lijkt elk spel op één van die drie spellen :roll:


Met een beetje fantasie lijkt alles op alles. Zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:38 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
controllersofmayhem schreef:
Mijn testpanel bestond inderdaad niet uit de mensen die je op bijv. BSM of BGG tegenkomt. Deze doelgroep is ook erg klein en voornamelijk internationaal georiënteerd.

Klopt, maar wel de doelgroep die je nodig hebt om een Kickstarter te doen slagen. De mensen die enkel de door jouw genoemde spellen spelen, zijn volgens mij niet snel geneigd om Kickstarter af te schuimen op zoek naar een nieuw spel om aan te schaffen. Die zullen zoals hierboven al aangehaald nog wel eens in de rekken van de Intertoys of Dreamland gaan kijken.
Met enkel backers uit de Benelux ga je er bijlange na niet geraken.
Ik zie ook dat je spel nog niet in de database van Boardgamegeek staat, ook iets om zeker aandacht aan te schenken, want dat is de eerste plaats waar er na de Kickstart pagina gekeken wordt door kritische consumenten.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 15:44 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ja, idd nog niet aan gedacht maar om een kickstarter te doen ... of het moet een lage drempel zijn om het spel te funden natuurlijk ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:01 
Meeple

Berichten: 14
The Iced One schreef:
Klopt, maar wel de doelgroep die je nodig hebt om een Kickstarter te doen slagen. De mensen die enkel de door jouw genoemde spellen spelen, zijn volgens mij niet snel geneigd om Kickstarter af te schuimen op zoek naar een nieuw spel om aan te schaffen. Die zullen zoals hierboven al aangehaald nog wel eens in de rekken van de Intertoys of Dreamland gaan kijken.
Met enkel backers uit de Benelux ga je er bijlange na niet geraken.
Ik zie ook dat je spel nog niet in de database van Boardgamegeek staat, ook iets om zeker aandacht aan te schenken, want dat is de eerste plaats waar er na de Kickstart pagina gekeken wordt door kritische consumenten.

We gaan het meemaken. Ik hoop voornamelijk door Facebook, LinkedIn en Instagram veel backers te krijgen.

Geen idee hoe ik het spel in die database moet krijgen en niet eerder bij stil gestaan. Zoals geschreven is dit mijn eerste spel en heb ik geen team van experts achter mij staan. It is just me, myself & I. Kan je mij helpen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:23 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Hoi Tristan,

zonder inhoudelijk op het spel in te gaan (want dat heb ik nog niet goed genoeg bekeken) een paar dingen om rekening mee te houden.

- Kickstarter wordt overspoeld met bordspellen en om te "winnen" moet je er uit springen. Een goed uitziende pagina, veel graphics (op je site staat die ook, dus dat zal wel goed komen), aantrekkelijk filmpje. Speluitleg en een duidelijk overzicht met "wat krijg je" zijn belangrijk.

- Zoals al gezegd is de eerste stap die de meeste mensen die veel bordspellen spelen maken als het om bordspellen gaat is Boardgamegeek. Een spel op kickstarter dat niet op BGG te vinden is wordt snel overgeslagen. Kiek eens hier over hoe je jouw spel in de database krijgt.

- Stel reële doelen, zeker aangaande tijd en verschepingskosten. Ik weet niet of je van plan bent om te partneren met distributiecentra en of je al een producent hebt die het gaat maken, maar dingen kosten over het algemeen meer tijd dan creators denken.

- Haal je telefoonnummer van je site.

Ik ga nog even rustig, inhoudelijk naar het spel kijken en ik wens je veel succes!

Mocht je een prototype van het spel in tabletop simulator willen mag je mij benaderen.

Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:26 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Er zijn hier op het forum trouwens best een paar die veel ervaring met kickstarters hebben ... Duikertje bijv. die is helemaal van 0 begonnen en alles opgebouwd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:28 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Je kan deze link gebruiken om een spel aan te melden op BGG: https://boardgamegeek.com/item/create/boardgame
Het kan echter wel 1-3 weken duren voordat het is goedgekeurd.

Ik zou je aanraden om ietsje later live te gaan. Ergens tussen 3 en 6, zodat heel Amerika ook wakker is, tenzij je je echt alleen op de Nederlandse markt richt.
Dit is de eerste keer dat ik je spel voorbij zie komen, terwijl ik wel lid ben van bijna 20 board game facebook groepen. Heb je genoeg marketing van tevoren gedaan?

Ik ben het helemaal met anderen eens dat vergelijkingen met Monopoly, Risk (en Catan) geen positief beeld scheppen. Heb je een preview link voor je Kickstarter pagina?

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
The Iced One schreef:
Ik zou ook zeker aanraden om de verwijzing naar Monopoly, Risk en Catan achterwege te laten op je Kickstarter. Dat alleen al is voor de meeste echte bordspelliefhebbers reden genoeg om je pagina nog niet eens te bekijken.
Ik zou daarentegen inderdaad focussen op de mechanismen in het spel (hopelijk niet roll 'n move) en de vele playtests die je gedaan hebt. Dat schept een beetje vertrouwen bij een first time designer/publisher.

edit: voor onervaren gamers lijkt elk spel op één van die drie spellen :roll:


Vanuit de ivoren toren kijken wij neer op het onwetende klootjesvolk dat zich vermaakt met Catan enzo? Bah. :thumbdown:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 16:39 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Erwin schreef:
Vanuit de ivoren toren kijken wij neer op het onwetende klootjesvolk dat zich vermaakt met Catan enzo? Bah. :thumbdown:

Geen idee waar je dat uit afleidt. :eh:
Als het gaat over mijn edit, daarmee kijk ik helemaal niet neer op het 'klootjesvolk', dat is gewoon een feit in mijn omgeving.

Ik vind je spel er overigens wel erg mooi uit zien, net als je spelregels. Ik merk wel dat alles in het Nederlands is, dus kan ik er vanuit gaan dat je dus wel degelijk enkel op de Nederlandstalige markt mikt?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
39 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Vrijdag 22-03 - Start Kickstarter - Controllers of Mayhem  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Controllers of Mayhem



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®